Mera dejting

Status
Stängd för vidare inlägg.
Mitt intryck är snarare att när någon gång en man blir kritiserad, så känner du att han är i underläge och tar honom i försvar. Det är inte exakt samma sak som att känna för de som är underläge, skulle jag säga.

Jag fattar verkligen inte den här ivern hos kvinnor att så nitiskt försvara män när de beter sig riktigt illa. Att det är just då de ska försvaras. Det är fullständigt obegripligt för mig. Försvarar du svinigheter hos män irl också?
Nu är du riktigt ful. Jag har inte försvarat någon svinig man. Hitta ett inlägg där jag försvarar en svinig man eller håll tyst.

Är jag verkligen skyldig att ge dig en förklaring på hur jag upplever tonen gentemot de kukförsedda? Får jag ha en egen åsikt? Om du inte delar den så är det ju inget jag kan göra något åt.

Jag frågade dig på vilket sätt du menar att de är i underläge. Var det så konstigt?

Vilka män är det du försvarar här då? Som är i underläge?
Om du hittar dessa försvarande inlägg som du tydligen läst så vet du ju det. Sist så försvarade jag mig veterligen en kvinna som ville ha någon att meka med.
Men du pratar om att jag försvarar sviniga män så nu får du väl hitta exempel.

Ja, för det är en upplevelse som grundar sig på mina känslor. Och om du inte har dom så hjälper det inte att förklara.
Ett sätt som brukar funka när man vill att någon annan förstår ens känslor är att förklara dem.

Men okej, jag får leva i ovisshet.

Ja, för det är en upplevelse som grundar sig på mina känslor. Och om du inte har dom så hjälper det inte att förklara.

Det handlar alltså inte om att männen är i underläge, utan om att du känner att de är det? Det är ju två helt olika saker, som kan sammanfalla men som absolut inte behöver göra det.

Fast när jag skrev ett inlägg där jag bara sa att jag sett flera män på buke med preferenser gällande längd, helt utan att lägga in nån värdering i det, samt att jag tror att både män och kvinnor bryr sig om just längd, så fick jag ett jättesyrligt svar om att jag skrev "tvärsäkra uttalanden" och det syrliga svaret gillade du på en gång. Jag tycker att det var fantastiskt lättstött, både inlägget och gillningarna det fick, eftersom jag mest bara gjorde ett konstaterande.

Så visst blir många sura när någon skriver inlägg om män, om inläggen kan tolkas ens det minsta negativt. (mitt var inte negativt menat men det verkade inte spela nån roll, jag fick otrevligt svar ändå)

Riktigt så neutralt tolkade jag inte ditt inlägg. Du skrev massor av män och skrev även något om kvinnor som är petitie. Det var nog det som jag reagerade på. Annars tror jag också att båda könen upprätthåller normen om att mannen skall vara längre.

Men är det ett problem att alla inte håller med dig?

Det handlar alltså inte om att männen är i underläge, utan om att du känner att de är det? Det är ju två helt olika saker, som kan sammanfalla men som absolut inte behöver göra det.

Åh vad du förklarar bra. Om du sen får in i resonemanget att det är några kukförsedda individer jag menar - inte hela gruppen män i hela bukeuniversum så är vi tillsammans något på spåret.

Jag blir mer och mer nyfiken på exakt vilka män som är sviniga? Trodde det var en dödssynd på Buke att uttrycka sig så svepande.

Nej, inte bokstavligen, det vet jag. Men sammanhanget är ju inte helt orelaterat. Jag menar, vilka män i underläge är det som @Luff ömmar för, och vad har de skrivit för att drabbas av kritik?

Det enda jag menar är att det inte är några problem att finnas i tråden även om man inte försvarar alla män. Tråden går inte i stort ut på att försvara män. Snarare tvärtom ibland.

Tråden spretar otroligt mycket men det är väl ändå inget problem om vissa användare skriver inlägg som inte behagar?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

IT & mobiler Som en fortsättning på den här tråden om att marksänd TV inte längre finns för betalkanaler...
2
Svar
25
· Visningar
628
Senast: MJLee
·
Hemmet Idag har det sprungit säkerhetsmänniskor (brand, el, miljö och eventuellt någon mer) i hela huset jag bor i och kontrollerat allt de...
2
Svar
20
· Visningar
1 651
Senast: Lyan
·
Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat...
2
Svar
35
· Visningar
2 599
Senast: Palermo
·
Relationer Jag har en bror som blev diagnostiserad med autism i barndomen, aspekter hette det då. Vi är båda runt 40 år nu, så vi båda har levt med...
19 20 21
Svar
414
· Visningar
16 790
Senast: Mineur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka