Igår hände en skum sak. Jag var ju ute i lördags med en vän. Eller, han som jag försökte dejta mer seriöst i vintras men som dels hade vissa problem, som sa att han inte kände "rå, het passion" för mig och som jag insåg att jag inte hade tillräckligt med känslor för. Så vi blev vänner... trodde jag. Vi var i alla fall och tittade på Prideparaden, åt sen middag tillsammans med en grupp singelföräldrar som han hade planerat att göra (jag hakade alltså på) och sen skulle vi gå på en synthklubb, han för att ta en öl och sen gå vidare och jag för att flörta med den där killen jag gillar. Vilket jag berättat att jag skulle göra.
Och jag fick ju ju ett väldigt varmt välkomnande när jag kom dit, han drack bara lite vatten och klagade på att han inte mådde bra och drog vidare till det kompisgäng han skulle sluta upp till. Och igår fick jag ett meddelande på facebook att han var tvungen att säga upp alla bekantskap med mig för att han fortfarande var jättejättekär i mig och hade mått jättedåligt när jag pussade på en annan kille!
Jag hade liksom ingen aning om att han ens hade såna känslor för mig! Jag trodde vi var vänner. Vi har gjort kompisgrejjer tillsammans och nu tycker jag det känns lite konstigt när jag tänker på när vi har varit på spelningar och han har dansat tätt bakom mig osv... det fick en helt annan innebörd känner jag.
Trist.