Mera dejting del.2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Men finns det ingen du kan bolla med?? Det känns som det vore bra för dig att kanske ta upp problemet med någon som kan ge dig lite input och tips samt att det kanske inte alls är så allvarligt som du tror! :)

Nej, eller ja... har bollat med min mor och hon ser det som jag ser det. Men säger också att det behöver ju inte vara så farligt heller. Och jag vet inte vad jag ska skriva till hjärtat nu heller, för nu frågar hon precis om det. Fan. Jag vill inte ta det över sms jag vill prata om det face-to-face :(

Nej, eller ja... har bollat med min mor och hon ser det som jag ser det. Men säger också att det behöver ju inte vara så farligt heller. Och jag vet inte vad jag ska skriva till hjärtat nu heller, för nu frågar hon precis om det. Fan. Jag vill inte ta det över sms jag vill prata om det face-to-face :(

Men säg t ex "Det är nog bara en skitgrej och skriftlig kommunikation är så klumpig, så jag vill hellre ta det face to face. Jag ser fram emot att träffa dig imorgon!" eller något sånt kanske då?

folk lägger upp märkliga bilder jag öht inte kan relatera till som får mig att undra om det är "det här" det är meningen att jag ska vara attraherad av :confused:

Bilder som de lägger upp i "Moments"? (Kollade Tinder på Wikipedia för att ens förstå vad det handlar om.) Vilka typer av saker är det då?

Åh, gulle dig som tänker på lilla mig :love:
Har tänkt på det också att jag inte har varit in här på läänge!

Det har gått SÅ underbart bra och allt har känts så rätt, varit borta på semester en vecka som jag kanske skrev om och när jag kom hem så var det så underbart att vara tillsammans igen (kom hem förra söndagen och har varit hos henne nu sedan i tisdags).
Dock sitter jag sedan i lördags med en stor klump i magen och kunde inte få ur mig nåt utan bara grinade som en annan barnunge och skyllde på trött, hungrig och PMS - vilket iof var sant till viss del.
En sån skitgrej (som egentligen är ganska stor om det nu är som jag tror) som har orsakat detta. Och jag ska prata med henne imorgon, är hemma nu sedan igår. Jag ska åka till henne igen imorgon alltså.
Jag skulle bara behöva en stor kram och önskar att det bara löser sig och att hon förstår mig, men jag är rädd att hon inte gör det... :cry:

Vill inte gå in på detaljer för allt känns bara så dumt, jag känner mig så dum och hela situationen känns så... dum...

Åhh vad tråkigt för dig att det inte bara kan få flyta på och vara underbart!

Ser i senare inlägg att du lyft problemet med henne. Jag hoppas allt faller rätt och att det verkligen var en skitsak.

Okej. Ni (de flesta iaf) känner inte mig så jag outar mitt problem då jag inte har nån annan att diskutera med.
Ni får tycka att jag är en tönt, men var lite snälla tack... :(

Älsklingen har flyttat till sin nya lägenhet nu, och vi bestämde i veckan att jag ska flytta in i september. (Ja, trots allt som sagts här redan...) Jag ser den för första gången i tisdags och tycker den är jättefin, allt känns underbart.
På lördag sover vi första natten där. Jag duschar då för första gången där och ser vad jag upplever som mögel i fogarna vid badkaret. Jag frågar hjärtat om hon sett detta. "Det är inte mögel", svarar hon. Hon har dock inte sett det tidigare. Jag menar att det kan vara det och att om det inte går bort vid tvätt måste hon kontakta värden. "De måste ju kakla om hela badrummet i så fall, de kommer de aldrig att göra" svarar hon (ungefär) och jag svarar att man måste ju försöka prata med dem iallafall... hon viftar bort det.
Jag lämnar det lite och sen när jag åker säger jag lite försiktigt "lova att du tittar på det där i badrummet" varpå hon svarar irriterat att "JA, men jag kommer inte ställa mig och skrubba nu iallafall".

Jag blir väldigt orolig över detta då jag redan är allergisk mot en massa saker - katt, hund och pollen bla, hjärtat vet om det. Och mögel kan ju förvärra detta. Jag blir ledsen för jag känner att hon inte tar mig på allvar.
Jag skulle sagt upp min lägenhet idag men har inte gjort det. Skrev nu att jag inte gjort det och att jag är orolig över badrummet...
Får till svar: Det är inge mögel. Jaja, du gör som du vill...

:cry:

@cambodia Kan du inte hyra ut din lägenhet i andra hand och se hur det går att bo i nya lägenheten? Om du är rädd för att det inte ska funka att bo där dvs.

Jag tror inte heller det är mögel, skrubba bort med starkt lösningsmedel bara. Och även OM det är mögel så kan det ju lika gärna ha fastnat nåt smuts där som börjat mögla eller så, alltså behöver det inte vara i hela badrummet.

Jag har också Tinder! Haft det några veckor nu och har inte hittat någonting intressant än, men då har jag heller inte direkt engagerat mig så värst. Många konstiga profiler även där (och av någon anledning får jag upp väldigt hög andel danskar och norrmän trots att jag har inställt 10 mil runt Göteborg) men som sagt så kan man välja vem man vill ha kontakt med på ett annat sätt än t.ex. Badoo.
Någonting jag lägger märke till är att nästan alla män skriver hur långa de är, vilket jag inte märkt av någon annanstans. Jag tycker det är lustigt med tanke på att profilerna inte sällan består av en lista på tre-fyra punkter, en väldigt kort beskrivning alltså, och ändå är längd med på topp tre...?

Chattade ett tag med en snubbe som inledningsvis verkade rätt gullig men snabbt grävde sin egen grav genom att skriva charmiga saker i stil med; "De flesta tjejer här verkar bara ha slampiga tankar", "det är viktigt för mig att tjejen i mitt liv är bildad så man kan ha ordentliga diskussioner, vill ju inte vara ihop med kassörskan på ICA" och "det viktigaste för mig är att jag kan lita på tjejen när jag jobbar på annan ort några veckor i taget".

@Wysiwyg @prallan

Okej, tack. Kan inte hyra ut i andra hand för det finns inte marknad för det där jag bor ;)
Men det jag kan göra är ju att ha kvar min lägenhet och testa att bo där ändå. Vilket nog känns som bästa alternativet just nu. Risken är dock att detta kommer gnaga i mig iallafall... varför, VARFÖR kunde inte badrummet varit fint som resten av lägenheten :(

Bilder som de lägger upp i "Moments"? (Kollade Tinder på Wikipedia för att ens förstå vad det handlar om.) Vilka typer av saker är det då?

moments? :o
det är väl mycket samma som på andra dejtingsiter, men här får du se dem i snabb fart, och måååååånga av dem. det är sefies, kolla-jag-sitter-i-en-bil-bilder, bilder med öl, "skojsiga" bilder... massa sånt som gör att jag känner mig som en avart ;)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat...
2
Svar
35
· Visningar
2 575
Senast: Palermo
·
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 260
Senast: gullviva
·
Relationer Idag för 25 år sedan träffade jag hästen som fick mig att förändra mitt liv. Redan från första stund så förstod jag mig på henne och vi...
2
Svar
20
· Visningar
1 457
Senast: Görel
·
Juridik & Ekonomi Jag vill nästa år försöka ta tag i min ekonomi ordentligt. Jag har alltid varit dålig på att hålla koll på min ekonomi. Förutom de dumma...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
4 308
Senast: Squie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka