Mera dejting del.2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Kastar mig in i denna tråden efter att mest ha läst... Har dejtat en del det senaste året men har bara träffat ett fåtal som var intressanta nog att jag vill träffa igen. Men så plötsligt är det en som känns bra :) Nu har vi setts två gånger och nu är han på semester så det blir inget förrän nästa vecka. Jag är 35 och har inga barn, har inte tänkt på att jag kunde träffa någon med barn, men denna killen har 2 barn sedan tidigare. Först kändes det jättejobbigt men nu börjar jag vänja mig vid tanken att det kanske fungerar det med. Det är nog bara jag som är lite rädd för jag inte är så van vid barn.

Kan trösta dig med att även om man har barn själv så kan andras barn vara superläskiga i ett nytt förhållande. Men det brukar lösa sig med tiden för alla parter :)

Fast nu för tiden är väll det få uniformsyrken som innebär någon egentlig makt? Det känns mer som någon form av fetisch.

Ja, det är klart att det är. Men jag tror inte att fetischer är något som drabbar som blixtar från klar himmel och jag tror inte att uniformsfetischen är frikopplad från maktens förföriska kraft. En annan, mycket ofta närvarande, fetisch är ju den som handlar om att tända på mäns överordning och kvinnors underordning (symbolisk, verklig, eller båda samtidigt) och där ser man ju också kopplingar till uniformen.

Jag behöver inte alls ha rätt men varningsklockorna ringer när han inte kan dejta lite pga sitt ex. Låter som en rätt kass ursäkt. Mitt ex klarade galant av att ha en älskarinna i 3 år utan min vetskap så att gå på några dejter med dig borde han lösa utan xets inblandning ;)

Tyvärr är ju det där med "rätt fas" rätt viktigt när man träffas. Mr Djt och jag är ju också i fel fas. Men jag kände att jag VILL faktiskt ha någon att dejta och umgås med. Att bara smsa, chatta och prata i telefon räcker inte för mig så jag la bort honom och letade upp någon som vill umgås och kramas med mig istället. Fan...inte orkade jag vänta och vänta veckor och tillslut månader på att han kanske ska bli redo för något mer :meh:
Tror nog mest att han är rädd att "hamna dit" igen, nu när han bestämt sig att ta det lugnt med nya förhållanden. Då är det lätt att skylla på nåt annat - som att vara sjysst och ta hänsyn till ex.

I många månader väntade ju jag också på min förra supertröga dejt och så länge tänker jag inte vänta nu. Lovar!

Ångrar du @Voff tiden du förgäves väntade på Mr Dejt?

Tror nog mest att han är rädd att "hamna dit" igen, nu när han bestämt sig att ta det lugnt med nya förhållanden. Då är det lätt att skylla på nåt annat - som att vara sjysst och ta hänsyn till ex.

I många månader väntade ju jag också på min förra supertröga dejt och så länge tänker jag inte vänta nu. Lovar!

Men om han är rädd för att "hamna dit" begriper jag inte varför han dejtar överhuvudtaget.

Nej. Jag lärde mig ju något av det. Att jag verkligen faktiskt vet vad jag vill ha....är ännu säkrare på det nu. Sen har vi haft skitkul och jag har fått många goa skratt med honom. Han är en kanonkille. Hade vi möts vid ett annat tillfälle så........
Men vi kan ju ha kvar kontakten om det inte ska hålla på och flirtas :)

Synd att du bor så långt bort annars hade jag skickat dig på bliddejt med min brorsa :p
Den stackaren skapade en profil i förrgår och ringde sin "erfarna syster" i panik "Vad faaan skriver man? Hur gör man? Jag har fått ihop värsta PRO-profilen.... Jag låter ju som en gammal gubbe. Hjälp mig!" :laugh:
Stackars bror som ska ut i träsket. Det är bannemig inte lätt att börja nätdejta :D

Aha, så ni har inte dejtat? Det trodde jag. Ni träffas alltså bara på vänskaplig basis i så fall hade jag inte funderat ett smack utan bara låtit det vara

Alltså vi träffades för drygt 3 veckor sedan på krogen och "kucklade" lite. Han bor 3-4 timmars väg härifrån. Vi fortsatte kontakten och fortsätter än idag - frekvent. Vi har inte setts sedan första gången vi sågs.

Alltså vi träffades för drygt 3 veckor sedan på krogen och "kucklade" lite. Han bor 3-4 timmars väg härifrån. Vi fortsatte kontakten och fortsätter än idag - frekvent. Vi har inte setts sedan första gången vi sågs.

Det hade jag i så fall inte fäst något avseende vid alls, när han dessutom visar sig så pass avvisande som han gör (med diverse pyssel med ex och allt vad det är).

Jag hade släppt det helt. Eller som MAX tänkt mig att en liten flört kan vi ju ha, men då helt utan att gå runt och tänka på det och helt utan att ha en massa strategier för att framstå som mer laid back osv. Snarare att om ni stöter ihop om ett halvår kan ni ju "kuckla" lite då också om det passar. Inte mer än så.

Jamen han dejtar inte (vad jag vet). Vi råkade på samma krog, började snacka och...

Jaha...trodde ni mötts på nätet :)
Då hade jag nog haft kvar kontakten med honom men inte för dennes skull lagt bort andra kontakter och möjligheter.

Det hade jag i så fall inte fäst något avseende vid alls, när han dessutom visar sig så pass avvisande som han gör (med diverse pyssel med ex och allt vad det är).
Nu verkar du nog inte riktigt ha läst och förstått vad jag har skrivit. Avvisande? Pyssel med ex? :confused:

...och det där med känslor (vilka det än må vara) är inte alls rationellt för mig, och inte för de flesta andra heller.

Nu verkar du nog inte riktigt ha läst och förstått vad jag har skrivit. Avvisande? Pyssel med ex? :confused:

Orkar inte göra en perfekt redigering, men nedan ser du lite klipp ur dina citat som på olika sätt visar hur han är avvisande (eller i alla fall mycket återhållsam, och hur han pysslar och tar diverse hänsyn till ex:

han har bestämt sig för att vara singel och hitta sig själv innan han ger sig in i nåt nytt.

och så är det nåt ex som ska tas hänsyn till och nåt annat ex som jag uppfattat att han ångrar att han dumpade och kanske skulle vilja kolla upp det innan han satsar på nåt nytt.

Nästa möjlighet att ses är i slutet av september... Jävligt länge dit, och inte vet jag ju om han "vågar" träffas då heller. Suck!

Igår föreslog han att vi skulle diskutera hans funderingar bättre idag då "tanken har mognat".

Han skulle gärna träffas, men är rädd för att det skulle innebära att han skulle "vara tvungen" att binda sig.

Jag har tänkt ta upp "hänsyn till ex"-frågan vid tillfälle, och fråga om han funderat på vem det egentligen är han skyddar. Skrev en liten hit om det förut också, men sa att han ju kunde fundera på det för sig själv. Nästa gång jag nämner det vill jag nog att han svarar till mig också.

Han separerade från sin fru för 5 år sedan och har efter det haft några (3?) förhållanden. Nu har han insett att han behöver landa mellan förhållandena och det är det jag kommer och stör nu. ...fast han gör det nog svårt för sig att landa om han ska ta hänsyn till exet.

helt utan att ha en massa strategier för att framstå som mer laid back osv.

Måste ännu kommentera det här.
För min del handlar det inte om att ha strategier för att framstå som mer laid back. Jag jobbar aktivt med att bli mer laid back - personlig utveckling, vet du. ...och jag har blivit bättre.

Orkar inte göra en perfekt redigering, men nedan ser du lite klipp ur dina citat som på olika sätt visar hur han är avvisande (eller i alla fall mycket återhållsam, och hur han pysslar och tar diverse hänsyn till ex:

Kan inte låta bli att tycka att du ofta har dina egna små tolkningar av saker och ting, men det är bra att vi alla är olika ;)

Jag tycker det är jättestor skillnad på avvisande och återhållsam!

Låter bra! :) Det verkar ju jättedumt att låta en massa andra intressanta (och intresserade) personer försvinna för någon velputtes skull. Livet är för kort, för att använda en fin klyscha. :D

Jag tycker det är jättestor skillnad på avvisande och återhållsam!
Ja, det kanske man kan tycka men till syvende och sist så spelar det ju ingen roll vad man vill kalla det - antingen så ses man och har kul eller så ses man inte alls och sitter istället och analyserar och/eller bortförklarar varför det inte händer något.

Efter bara tre veckor skulle jag förvänta mig att det var långt mycket roligare, smidigare och enklare än det du har nu. Ett ONS kan ju vara jättetrevligt men jag skulle inte orka med så mycket krångel så otroligt tidigt. Herregud, om ett ligg och några samtal ger upphov till så mycket funderingar och bök, hur ska det inte bli då i fortsättningen om man faktiskt börjar dejta?

Förlåt men jag får verkligen inte sökfunktionen att fungera. Är det någon som har lust att länka artikeln som diskuterades i förra(?) dejtingtråden, om att vi gifter oss med fel personer? Från DN tror jag att den var, och innehöll tipset att man ska fråga folk på vilket sätt de är galna.

Hoppas ändå att han här är lite "rappare" i slutändan.
Nästa möjlighet att ses är i slutet av september... Jävligt länge dit, och inte vet jag ju om han "vågar" träffas då heller. Suck! Men han vill ses igen säger han... Ok :meh:

Fick meddelande av honom redan tidigt imorse - ett vanligt god morgon-meddelande. Igår föreslog han att vi skulle diskutera hans funderingar bättre idag då "tanken har mognat". Vet inte riktigt vilken tanke han syftade på, men det visar väl sig ikväll...

En såndär velputte hade jag skippat direkt. Känns som att det bara är undanflykter hela tiden.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat...
2
Svar
35
· Visningar
2 577
Senast: Palermo
·
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 260
Senast: gullviva
·
Relationer Idag för 25 år sedan träffade jag hästen som fick mig att förändra mitt liv. Redan från första stund så förstod jag mig på henne och vi...
2
Svar
20
· Visningar
1 464
Senast: Görel
·
Juridik & Ekonomi Jag vill nästa år försöka ta tag i min ekonomi ordentligt. Jag har alltid varit dålig på att hålla koll på min ekonomi. Förutom de dumma...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
4 308
Senast: Squie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Annonsera mera hundar 2
  • Akvarietråden V