Mera dejting del.2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Låter som du har fått kontakt med Mr Dejt.... :meh:

Hoppas ändå att han här är lite "rappare" i slutändan.
Nästa möjlighet att ses är i slutet av september... Jävligt länge dit, och inte vet jag ju om han "vågar" träffas då heller. Suck! Men han vill ses igen säger han... Ok :meh:

Fick meddelande av honom redan tidigt imorse - ett vanligt god morgon-meddelande. Igår föreslog han att vi skulle diskutera hans funderingar bättre idag då "tanken har mognat". Vet inte riktigt vilken tanke han syftade på, men det visar väl sig ikväll...

...och nä, vi verkar inte ses i helgen. Dottern har problem säger han (och det är säkert så), men i själva verket tror jag orsaken till att han förmodligen inte kommer är att han är livrädd för att bli kär nu, för han har bestämt sig för att vara singel och hitta sig själv innan han ger sig in i nåt nytt. Bra det, men eftersom vi bor långt ifrån varandra så skulle jag nog inte belasta honom mera än jag gör nu - ifall det blev nåt. ...och så är det nåt ex som ska tas hänsyn till och nåt annat ex som jag uppfattat att han ångrar att han dumpade och kanske skulle vilja kolla upp det innan han satsar på nåt nytt.
...men han vill binda sig då han är säker på att han träffat rätt...:confused:
När vet man att det är rätt?

Jag tar ett steg tillbaka...åtminstone ett halvt. Jag kan ju inte påverka någonting som vanligt - bara vänta och se. ...och det har jag ju tränat på det senaste året:(
Honom hade jag nog bett komma tillbaka i nästa liv, när han inte längre har några ex att "ta hänsyn" till och inga ex som han tänker att han kanske vill ha tillbaka. Och sedan hade jag brutit kontakten helt.

Det blir nog du som får göra det för själv verkar han ju oförmögen att avsluta relationer. Sådana typer är olidliga.

Hoppas ändå att han här är lite "rappare" i slutändan.
Nästa möjlighet att ses är i slutet av september... Jävligt länge dit, och inte vet jag ju om han "vågar" träffas då heller. Suck! Men han vill ses igen säger han... Ok :meh:

Fick meddelande av honom redan tidigt imorse - ett vanligt god morgon-meddelande. Igår föreslog han att vi skulle diskutera hans funderingar bättre idag då "tanken har mognat". Vet inte riktigt vilken tanke han syftade på, men det visar väl sig ikväll...
Jag förstår inte varför ni ska träffas och diskutera vad han ska göra, jag säger som de andra, be honom återkomma när han har funderat klart, det är inte du som ska vara bollplank och lösa problemen åt honom.

Mycket tråkigt att höra. :( Ett halvt steg tillbaka, vad betyder det? Om det hade gällt mig så hade jag nog varit tvungen att be vederbörande återkomma när/om han var redo. Hade jag utsatt mig för bibehållen kontakt under tiden så hade jag inte kunnat sluta vänta, på ett eller annat plan. Hur tänker du på den punkten?

Jag trivs ju på samma gång med kontakten och jag gillar våra diskussioner och allt det där. Sluta vänta är svårt, men här har jag igen ett ypperligt tillfälle att träna på att bli mera laid back :grin:
Ett halvt steg tillbaka betyder nog nu att jag kanske inte ska skicka alla meddelanden jag skulle kunna. Vi har alltså mycket kontakt nu - många många meddelanden en del dagar. Ska försöka så att han inte känner nån press, vilket han säger att han inte känner nu heller, men att han tror att jag vill lite mer än han kan fixa just nu (p.g.a. tidsbrist också - inte bara det andra).

Vi är i ofas just nu. Jag är redo och är väldigt nyfiken. Jag skulle gärna träffas och se hur det går. Han är väldigt nyfiken men inte redo. Han skulle gärna träffas, men är rädd för att det skulle innebära att han skulle "vara tvungen" att binda sig.

Jag förstår inte varför ni ska träffas och diskutera vad han ska göra, jag säger som de andra, be honom återkomma när han har funderat klart, det är inte du som ska vara bollplank och lösa problemen åt honom.

Alltså vi ska inte träffas och diskutera vad han ska göra. Han vill återkomma (per skype) med en redigare hjärna än igår kväll då han kände sig trött och frustrerad.

Jo tanken har slagit mig att be honom återkomma då han funderat klart.

Han låter sjukt jävla ansvarslös! Hur många ska han hålla varma samtidigt?

Du kommer att bli helt galen om du ger dig in i det här.

Citatet du kommenterade var mina ord - inte hans, men det är så jag tolkar det.

Funderade på det där i natt. Visst är det bra att visa respekt till ex som fortfarande har känslor kvar, men när ska han leva sitt liv? Är han rädd för att såra henne? Vad händer då? Jo, förmodligen skulle det hjälpa henne att komma över honom. ...men det kanske han inte vill ändå. Känns kanske tryggt att veta att någon är kär i honom - även om han inte är kär tillbaka.

Ja människan är komplex :meh:

Citatet du kommenterade var mina ord - inte hans, men det är så jag tolkar det.

Funderade på det där i natt. Visst är det bra att visa respekt till ex som fortfarande har känslor kvar, men när ska han leva sitt liv? Är han rädd för att såra henne? Vad händer då? Jo, förmodligen skulle det hjälpa henne att komma över honom. ...men det kanske han inte vill ändå. Känns kanske tryggt att veta att någon är kär i honom - även om han inte är kär tillbaka.

Ja människan är komplex :meh:
Men alltså, oavslutade ex - jag tror sällan på den förklaringen. Jag tror att man använder den som förevändning mot någon annan som man bara inte är tillräckligt intresserad av. Och det tror jag inte bara för att jag har egen erfarenhet av det, jag tycker jag har sett det även hos andra.

För jäkligt många år sedan var jag jättekär i en kille som just hade lämnat sin sambo efter ett långt förhållande. Precis efter deras separation visade det sig att det de kämpat för väldigt länge hade hänt - hon hade blivit gravid. De tog ett rejält snack och bestämde tillsammans att båda skulle vara närvarande föräldrar men de skulle inte vara ihop.

Eftersom hon var förkrossad över separationen så tog han väldigt stor hänsyn. Det var ju synd om B. Vi träffades i flera månader men jag fick alltid smyga in bakvägen. Det var ju synd om B (som bodde i grannhuset).

Så började han träffa en annan tjej också. Vi var två som smög in bakvägen (dock inte samtidigt) - för det var ju synd om B.

Men strax efter barnets födelse var det tydligen inte alls synd om B längre för plötsligt hade han ett helt synligt förhållande - med den andra tjejen. Det där med att det var synd om B hade han bara använt tills han visste vem av oss han ville vara ihop med.

Och så behöver det naturligtvis inte alls vara med "din" man - men jag har hört lite för många "hänsyn till ex"- varianter för tro på dem. Själva definitionen av ex borde ju vara att de är just ex, att man avslutat och gått vidare.

Och så behöver det naturligtvis inte alls vara med "din" man - men jag har hört lite för många "hänsyn till ex"- varianter för tro på dem. Själva definitionen av ex borde ju vara att de är just ex, att man avslutat och gått vidare.

Jag har tänkt ta upp "hänsyn till ex"-frågan vid tillfälle, och fråga om han funderat på vem det egentligen är han skyddar. Skrev en liten hit om det förut också, men sa att han ju kunde fundera på det för sig själv. Nästa gång jag nämner det vill jag nog att han svarar till mig också.

Jag har tänkt ta upp "hänsyn till ex"-frågan vid tillfälle, och fråga om han funderat på vem det egentligen är han skyddar. Skrev en liten hit om det förut också, men sa att han ju kunde fundera på det för sig själv. Nästa gång jag nämner det vill jag nog att han svarar till mig också.
Men tror du verkligen inte att det är bättre för dig att klippa, än att hålla på och resonera med honom? Du vill ju något helt annat än han.

Men tror du verkligen inte att det är bättre för dig att klippa, än att hålla på och resonera med honom? Du vill ju något helt annat än han.

Känns inte som att jag vill klippa helt nu. Han är intressant på många plan, och jag är säker på att han tycker samma om mig. Han är definitivt inte ointresserad - det vet jag, men det har blivit lite svårt...eller det ÄR lite svårt.

Vi har ju bara känt varandra i 3 veckor. Ganska kort tid! Känns som om det hänt mycket (inte bara positivt, inte bara negativt) under den här korta tiden. Ofta tar det ju faktiskt längre än så för att etablera ett förhållande, eller ens bli ihop.
Tänker inte ge mig in i förklaringarnas värld, men känner mig nog inte varken villig eller redo att helt ge upp en intressant människa så fort.

Hur nytt är det där exet och hur länge var de ihop?
Mr Ny vill visa hänsyn till sitt ex OCH barn...men då pratar vi ett uppbrott som skedde under vintern från ett 20 år långt äktenskap och en skilsmässa som precis i dagarna blev klar. Det hindrar han inte från att träffa mig. Det är ju inte som att vi meddelar omgivningen att vi ska träffas :grin:

Hade det däremot vart ett kortare förhållande han lämnat, att det gått längre tid eller det inte funnits barn med i bilden hade jag aldrig accepterat att knussla med ett ex.

Känns inte som att jag vill klippa helt nu. Han är intressant på många plan, och jag är säker på att han tycker samma om mig. Han är definitivt inte ointresserad - det vet jag, men det har blivit lite svårt...eller det ÄR lite svårt.

Vi har ju bara känt varandra i 3 veckor. Ganska kort tid!
Vore det jag så skulle jag ha lättare att klippa efter tre veckor än efter tre månader ... Men det behöver ju inte innebära att det är så även för dig.

Vore det jag så skulle jag ha lättare att klippa efter tre veckor än efter tre månader ... Men det behöver ju inte innebära att det är så även för dig.

Kanske lättare nu, men jag vill inte nu. Jag vill se tiden an lite....fastän min själ inte riktigt skulle ha tid för det. Men tid på riktigt - det har jag.

Hur nytt är det där exet och hur länge var de ihop?
Mr Ny vill visa hänsyn till sitt ex OCH barn...men då pratar vi ett uppbrott som skedde under vintern från ett 20 år långt äktenskap och en skilsmässa som precis i dagarna blev klar. Det hindrar han inte från att träffa mig. Det är ju inte som att vi meddelar omgivningen att vi ska träffas :grin:

Hade det däremot vart ett kortare förhållande han lämnat, att det gått längre tid eller det inte funnits barn med i bilden hade jag aldrig accepterat att knussla med ett ex.

De var ihop i ca 2 år, separerade i mars och har inga barn ihop. De är ändå tvungna att ibland träffas och till viss mån umgås via ett gemensamt intresse.

Han separerade från sin fru för 5 år sedan och har efter det haft några (3?) förhållanden. Nu har han insett att han behöver landa mellan förhållandena och det är det jag kommer och stör nu. ...fast han gör det nog svårt för sig att landa om han ska ta hänsyn till exet. ...och hur länge tycker han att han måste göra det? Är det hans ansvar?

Sorry....nu är jag hård...och kanske fel ute också men han låter inte som en karl som är redo att dejta utan mer en kille som inte vill vara ensam och fyller dötiden med lite uppiggande nätdejting och bekräftelse.
Har man hunnit med så många flickvänner på så kort tid verkar man inte veta vad man söker eller vara redo för att göra någon djupare analys av vare sig själv eller andra.
Bli ingen snuttefilt åt honom @tott du är redo för mer än vad han är på länge.

Sorry....nu är jag hård...och kanske fel ute också men han låter inte som en karl som är redo att dejta utan mer en kille som inte vill vara ensam och fyller dötiden med lite uppiggande nätdejting och bekräftelse.
Har man hunnit med så många flickvänner på så kort tid verkar man inte veta vad man söker eller vara redo för att göra någon djupare analys av vare sig själv eller andra.
Bli ingen snuttefilt åt honom @tott du är redo för mer än vad han är på länge.

Hmm..kan hända att du har rätt.
Vi träffades inte via nätet utan irl, men det har nog ingen betydelse i det hela.

...fast han har ju nu iaf insett att han inte varken kan eller vill rusa in i följande förhållande utan att landa lite först. Han har insett att det inte funkar som han har gjort.

Kastar mig in i denna tråden efter att mest ha läst... Har dejtat en del det senaste året men har bara träffat ett fåtal som var intressanta nog att jag vill träffa igen. Men så plötsligt är det en som känns bra :) Nu har vi setts två gånger och nu är han på semester så det blir inget förrän nästa vecka. Jag är 35 och har inga barn, har inte tänkt på att jag kunde träffa någon med barn, men denna killen har 2 barn sedan tidigare. Först kändes det jättejobbigt men nu börjar jag vänja mig vid tanken att det kanske fungerar det med. Det är nog bara jag som är lite rädd för jag inte är så van vid barn.

Hmm..kan hända att du har rätt.
Vi träffades inte via nätet utan irl, men det har nog ingen betydelse i det hela.

Jag behöver inte alls ha rätt men varningsklockorna ringer när han inte kan dejta lite pga sitt ex. Låter som en rätt kass ursäkt. Mitt ex klarade galant av att ha en älskarinna i 3 år utan min vetskap så att gå på några dejter med dig borde han lösa utan xets inblandning ;)

Tyvärr är ju det där med "rätt fas" rätt viktigt när man träffas. Mr Djt och jag är ju också i fel fas. Men jag kände att jag VILL faktiskt ha någon att dejta och umgås med. Att bara smsa, chatta och prata i telefon räcker inte för mig så jag la bort honom och letade upp någon som vill umgås och kramas med mig istället. Fan...inte orkade jag vänta och vänta veckor och tillslut månader på att han kanske ska bli redo för något mer :meh:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat...
2
Svar
35
· Visningar
2 577
Senast: Palermo
·
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 260
Senast: gullviva
·
Relationer Idag för 25 år sedan träffade jag hästen som fick mig att förändra mitt liv. Redan från första stund så förstod jag mig på henne och vi...
2
Svar
20
· Visningar
1 464
Senast: Görel
·
Juridik & Ekonomi Jag vill nästa år försöka ta tag i min ekonomi ordentligt. Jag har alltid varit dålig på att hålla koll på min ekonomi. Förutom de dumma...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
4 308
Senast: Squie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Annonsera mera hundar 2
  • Akvarietråden V