Mera dejting del.2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Den typen av oro är synonymt med svartsjuka, som ju är tillitsbrist. Och visst, ni känner inte varandra än och då är det svårt att ha tillit. Men just faktum att ni inte känner varandra än borde istället vara visst mått av reservation istället för oro. Om jag mot förmodan skulle ansättas av den oron, skulle jag nog tänka avvaktande istället för att mota bort oron.

@tott Försök se det som något positivt istället att han är öppen och berättar saker för dig om vad som händer i hans liv och vilka han umgås och har kontakt med. Ger han dig förtroende genom att göra det, så bör det snarast vara lättare att ge tillit tillbaka genom att hantera informationen med lugn och ro.

Jamen precis så känner jag. Jag gillar att han är öppen och rak och gillar att jag får ta del av hans story.

Alltså den där "flugan" är pytteliten!! :-)

Den typen av oro är synonymt med svartsjuka, som ju är tillitsbrist. Och visst, ni känner inte varandra än och då är det svårt att ha tillit. Men just faktum att ni inte känner varandra än borde istället vara visst mått av reservation istället för oro. Om jag mot förmodan skulle ansättas av den oron, skulle jag nog tänka avvaktande istället för att mota bort oron.

Nu känner ju inte du heller mig eller den lilla känsla jag känner. Jag vill inte tilldelas ordet svartsjuk nu för det är inte det jag är nu. Jag vet hur svartsjuka känns och det är inte ens i närheten av det här!

Jag känner faktiskt stor tillit till honom, med tanke på att vi bara känt varandra i 2 veckor idag. Tycker han verkar vara rak och bra!

Nja, svartsjuketendens var väl ordet jag använde, jag tänkte nog mest på att du alls nämner det och säger att det är en oro. Då borde ju helgen förflyta orosfritt. :)

Det är väl inte så konstigt att man funderar över såna saker, tycker jag. Annars är det ju som om man inte bryr sig överhuvudtaget, och då kanske man verkligen borde fundera på om man dejtar rätt kille?!
Så länge saker å ting inte går till överdrift eller blir ett kontrollbehov så finns det ingen anledning att ha dåligt samvete över att man funderar.

Nu är jag ju nybörjare på nätdejting som ni vet så mina iakttagelser är säkert lite "been there done that" för er. Men jag tycker att det är lite rörigt. Mailade lite med en trevlig kille igår, sen kommer någon annan och frågar om man vill chatta, eller så får man ett mail som det står "Hej" i. Inget mer. Vad ska jag göra med den infon? "Hej på dig själv, du".
Har dock förstått att jag borde skaffa ett hotmail konto så man kan chatta. Jag som ju är helt tekniskt borttappad.

Nu är jag ju nybörjare på nätdejting som ni vet så mina iakttagelser är säkert lite "been there done that" för er. Men jag tycker att det är lite rörigt. Mailade lite med en trevlig kille igår, sen kommer någon annan och frågar om man vill chatta, eller så får man ett mail som det står "Hej" i. Inget mer. Vad ska jag göra med den infon? "Hej på dig själv, du".
Har dock förstått att jag borde skaffa ett hotmail konto så man kan chatta. Jag som ju är helt tekniskt borttappad.

Välkommen in i nätdejting-djungeln! :D

Såna som skriver "Hej" brukar jag bara skriva "Hej" tillbaka till. Och sen får man se vad som händer. Tror dock att dom flesta struntar i att svara överhuvudtaget faktiskt.

Följ magkänslan! :)
Om den som bara skriver "hej" verkar intressand i sin profil är det ju kul om han har tagit en trevande kontakt.
Kom också ihåg att det finns kanonkillar som är kassa på att skriva el är blyga. Sen finns det tvärt om Också....tyvärr.

Nätverka på och knyt kontakter.

Jag tycker inte att det handlar om svartsjuka alls, faktiskt.
Jag svarade bara på det citerade och diskuterar alltså inte alls tott eller någon i tråden. Jag personligen tycker att det är väldigt vanskligt när oro över vem ens potentiella eller existerande partner träffar blir måttstock för hur mycket man tycker om personen. Det är allt. Det vill säga, det du skrev håller jag inte med om. Jag tror att det går alldeles utmärkt att dejta någon även om man inte oroar sig över att den har nära vänner av motsatt kön (vanlig källa till oro) eller är vän med sitt ex och att det inte säger något alls överhuvudtaget om huruvida man "bryr sig" om personen eller bör dejta den.

Va lååååångt det är till nästa vecka då!
Är den här veckan gjord av resår???
Vill träffa Mr Ny NU!! :arghh:

Har hamnat i nått jäkla skumt svartsjuketrams gällande Mr Dejt. Hans ex Fru har hittat på att jag skriver jobbiga meddelanden till henne på FB :confused:
Jag viste inte ens vem hon var. Hon lär ha blockat mig också för så jobbig har jag tydligen varit. Tur han sa detta för jag skulle aldrig ha märkt det själv :up:

Vad skulle man få ut på att trakasera ett två år gammalt ex :banghead:

Näää.....Mr Dejt har helt hamnat i papperskorgen nu.

@Mona

Ja, ett svar där du gör en parallell som jag tycker är vansklig. Själv har jag varit otroligt orolig och svartsjuk tidigare men jag har aldrig sett det som ett kvitto för mitt intresse eller kärlek utan som osäkerhet hos mig själv, en osäkerhet som jag ansvarar för och får jobba med.

@Mona

Ja, ett svar där du gör en parallell som jag tycker är vansklig. Själv har jag varit otrolig orolig och svartsjuk tidigare men jag har aldrig sett det som ett kvitto för mitt intresse eller kärlek utan som osäkerhet hos mig själv, en osäkerhet som jag ansvarar för och får jobba med.
Precis, det var så jag i grund tänkte när jag svarade på totts magfluga. Känner man tendensen så kanske man ska diskutera lite med sig själv innan man låter det bli mer än så. Jag menase inte att insinuera att tott ÄR svartsjuk. My bad, jag ber om ursäkt för att jag lämnade posten så att den kunde tolkas så.

Vill helst stryka ett sträck över oron som jag fick för badrummet. Istället för att vara lycklig hamnade fokus på helt fel sak. Men man kan ju inte alltid (sällan) styra sina känslor...
Oron vill inte riktigt släppa trots att den inte längre finns där egentligen, den har som fastnat! Och jag har inga skäl att vara orolig längre (allt har löst sig), jag blir knäpp. Jag har fått det jag vill och ändå känns det såhär, och jag vill inte känna så! För jag vill ju göra det här. Men det kanske är en naturlig reaktion när det händer såhär mycket på en gång.
Tvivlar inte på att vi kommer få det bra ihop även om det såklart blir en stor omställning :love:

@cambodia Vad är det du känner att du fortfarande oroar dig över? Vad är det som så att säga som hänger kvar?

Men man kan ju inte alltid (sällan) styra sina känslor...
Nej, det kan man inte. Men man kan jobba på dem och man kan styra över vad man ventilerar och hur. Som tur är! :)

@cambodia Vad är det du känner att du fortfarande oroar dig över? Vad är det som så att säga som hänger kvar?

Nej, det kan man inte. Men man kan jobba på dem och man kan styra över vad man ventilerar och hur. Som tur är! :)

Jag vet inte riktigt. Det är bara en allmän oro. Jag kan inte sätta fingret på det...
Ja, visst är det tur att man kan jobba med sina känslor :)

Hej o hå. Här går det framåt. Träffade en riktigt trevlig kille på HP här om dagen och ikväll satt vi i chattade i 3 h (igår chattade vi också ett bra tag). Sen tog mitt internet liksom slut och jag blev utkastad. Får fixa till det till imorgon. Min datorvana och kapacitet är inte nätdejting säkrad inser jag. :meh:

Vet inte om han är långtidsmaterial, men absolut korttids.

Funderar på att föreslå att träffas. Är det kanske för tidigt?

Det första mailet jag fick från A var bara ett kort "Hej!"
Har alltid tyckt att de är så tråkiga, men han lyckades ju ändå... :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat...
2
Svar
35
· Visningar
2 577
Senast: Palermo
·
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 260
Senast: gullviva
·
Relationer Idag för 25 år sedan träffade jag hästen som fick mig att förändra mitt liv. Redan från första stund så förstod jag mig på henne och vi...
2
Svar
20
· Visningar
1 462
Senast: Görel
·
Juridik & Ekonomi Jag vill nästa år försöka ta tag i min ekonomi ordentligt. Jag har alltid varit dålig på att hålla koll på min ekonomi. Förutom de dumma...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
4 308
Senast: Squie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Kattbilder #10