Mera dejting del.2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nä nu :-)
Fick 2014-07-25 02:31 ett ganska ok kort mail av en kille. Svarade aldrig på det och samma kväll träffade jag ju den där irl-mannen.
Idag fick jag ett nytt mail:
"Tack så mycket för engagemanget med att få iväg en rad om "inte intresserad"...

Antar att det är ett väääldigt jobbigt,pressande och svårt projekt att lyckas med

Lycka till med sökandet och ha en fortsatt bra sommar..."

Tänkte svara "hej bittra XXX" osv, men jag kunde inte för jag är blockad.
Snacka om att vara bitter:eek:

Fick 2014-07-25 02:31 ett ganska ok kort mail av en kille. Svarade aldrig på det och samma kväll träffade jag ju den där irl-mannen.
"Tack så mycket för engagemanget med att få iväg en rad om "inte intresserad"...

Antar att det är ett väääldigt jobbigt,pressande och svårt projekt att lyckas med

Ha, ha, ha! :rofl:

Har sett på mötesplatsen att folk ylar i megafonen om att varför har du blockat mig, jag hann ju bara inte svara!

Kan det vara så enkelt att en del använder blockfunktionen för att undvika att fortsättningsvis se de som man varit i kontakt med, men inte är tillbaka-intresserade?
Att sedan en del har mycket kortare 'livscykel' på siterna är en annan sak, men som kombineras ihop i ovanstående...

Igår träffades vi igen och promenerade (själva), badade och åt mat (med bekanta). Och när vi skiljdes åt var han mycket noga med att säga att han hör av sig så fort han är tillbaka i Sverige och att han inte var säker på hur bra täckning och så han har nu när han drar iväg på festival utomlands... :)

Här är dejtandet i "vila".
Semestern är slut för Mr Ny som flyttat från stugan till stan. (vilket är närmare mig iofs :banana:)
Vi har dessutom båda två barn denna veckan. Hans barn kan stanna längre.....
Så denna veckan blir det bara lite skrivande och nått enstaka telefonsamtal (svårt det där med att ringa när det finns tonåringar/barn i varje rum som hör).
Så just nu lever vi på goda minnen och längtan att ses igen. För längtar gör vi allt lite gran. Båda känner att vi precis har börjat på något spännande :)
Kanske bara är bra att smälta det här lite? På mindre än 2 veckor har vi haft 5 dejter var av vi sovit över hos varandra 4 ggr och ett par dejter har spänt över 2 dagar!!

Och Mr Dejt fortsätter höra av sig på saaaaaamma sätt som alltid. Chatt och sms...nått enstaka telefonsamtal i veckan. Inte särskilt upphetsande. Har gått 5 veckor sen vi sågs nu. Det är ju inte så att intresset vulkanglöder från min sida med ett sånt detingbeteende. Dock verkar han må lite sådär. Det har hänt en del jobbigheter runt honom i sommar. Han tyckte det var "tungt" att jag varit på dejter.....Men han har ju haft chansen och kan ju fortfarande försöka vinna tillbaka förlorad mark om han skulle vilja på riktigt. Helt plötsligt har han börjat skriva lite komentarer och gilla en massa bilder på min FB. NU? Personligen kan jag väl komma på X antal bättre sätt att få min uppmärksamhet igen :meh:

Mr Dejt verkar lite seg och förvirrad? Ingen klockren kombination! Uppfattar du Facebook-grejerna som bara konstiga eller dessutom revirmarkerande?

Det är jättekul att läsa om Mr Ny, jag blir helt glad för din skull! Förstår verkligen att det blir en utmaning med barn i närheten - mamma nätdejtade när jag och syrran var tonåringar och vi måste ha varit hemska att ha i närheten. :p

På fredag är det 2 veckor sedan jag träffade min dejt första gången och i dagsläget hörs vi fortfarande flera gånger per dag per skype.
Vi hade en bra diskussion natten tills igår. Han säger att han är lite orolig över att det inte ska stämma på nåt plan, då det stämmer så bra såhär per skrift och då vi båda engagerar oss så mycket. I samma andetag skrev han att han ju är singel och vill ju så förbli ett tag. Han är alltså lite inne på att vi eventuellt kommer att ha ett förhållande, men ve och fasa (!!) det ingår ju inte alls i planen han har för sitt liv just nu.
Nå, jag skrev att det är därför jag tidigare föreslagit att vi skulle träffas igen - för att stämma av förra helgens känslor och de känslor som uppstått efter det. ...och måste vi redan nu veta hur det kommer att bli? (jo jag vet att jag är lite pruttförnuftig där, för jag vill ju veta NU!) Måste vi redan nu vara oroliga för hur det kommer att gå? Kan vi inte bara följa med och se hur det går?

Han är en funderare, men höll med och förstod vad jag menade. Han föreslog att vi kanske kan ses om 1½ vecka. :) ...fast det beror lite på hans barns program.

Helt rätt, tycker jag! Var det inte Wilde som sade något i stil med "The value of an idea has nothing whatever to do with the sincerity of the man who expresses it."? :D Gällande att du sa att ni inte behöver veta genast alltså.

Hoppas att träffen blir av! :)

Äsch, jag tänkte vänta på tangentbord igen men nu sitter jag fast på tåget och kan väl lika gärna uppdatera lite.

Jag behövde inte alls vänta på femte träffen med snygga, otråkiga killen! Vi smsade lite igår kväll och helt plötsligt blev det bestämt att han skulle komma och testa min lokala badplats, trots att vi egentligen inte hade tid och dessutom måste gå upp tidigt. Då var det ganska sent men tack vare att han fick sova över så gick det bra ändå. Mindre osnaskigt än natten till igår. :D Nu blev det ju ännu värre att inte veta när vi hinner ses igen!

Mr Dejt verkar lite seg och förvirrad? Ingen klockren kombination! Uppfattar du Facebook-grejerna som bara konstiga eller dessutom revirmarkerande?

Det är jättekul att läsa om Mr Ny, jag blir helt glad för din skull! Förstår verkligen att det blir en utmaning med barn i närheten - mamma nätdejtade när jag och syrran var tonåringar och vi måste ha varit hemska att ha i närheten. :p

Uppfattar bara Mr Dejt som att han vill synas....inte bli bortglömd. Men intresset är nog faktiskt helt väck från min sida nu. Han verkar ha ett mycket märkligt och svartsjukt ex också. ORKA!!!!

Min son är 9 och är otroligt glad och öppen för folk. Inte alls vaktade över mig el liknande. Han älskade den man jag dejtade sist. Men Mr Ny är nyskild med tonåringar så där får man ta det mycket varligt.
Stressar man inte och tvingar sig på dom och visar respekt tror jag man får respekt tillbaka. Man måste ju inte hångla upp deras pappa framför ögonen på dom och man gör nog bäst i att hålla en del av dejtandet på barnfri tid till att börja med.

Mr Ny utgår iaf ifrån att ses nästa vecka och så ofta vi kan för våra övriga liv. Det känns perfekt för mig :)

Vågar knappt säga att jag är så gammal att jag haft e-mail se'n 1987, och ett av mina partytrick har varit att handskaka med ett 14.4-modem, så att det varken visste ut eller in.
Det kan jag garanterat inte idag.

Fortsätter ha bra diskussioner per skype. Jo, han verkar öppen och rejäl - inte riktigt vad jag är van vid precis...

En liten liten orosfluga kommer dock att röra sig i min mage denna helg. Det är ett event där han bor och både han och hans ex (som inte bor kvar där mera) skall vara delaktiga i eventet. ...och hon ska bo hos honom... Han lär vara klar med henne (har han sagt två gånger) och säger att jag inte behöver vara orolig - han vill inte tillbaka dit, men hon har fortfarande känslor för honom. Han tror inte att han kommer att berätta nåt om mig för henne ännu, men om vi blir ihop så kommer han att ta upp det. Vet inte hur frekvent kontakt de har idag, men tydligen har de ändå det.

Nyss fick jag ett meddelande "Hördu. Jag känner mig hångelsugen!" Hoppas han menade hångelsugen med mig och inte sådär överlag...:meh:;)

...men jag känner mig ändå relativt lugn :)

Svartsjuketendenser innan något ens etablerats. Det borde bli Red Alert på det och du kanske ska backa ett steg.

Vi hade faktiskt svartsjukediskussioner igår - bra sådana.

Kanske orosfluga är fel ord, men en liten annorlunda känsla har jag ju. Svartsjuka eller svartsjuketendenser är nog inte heller rätt ord - alls! Lite oro för att han ska komma på andra tankar bara. Inget jag kan eller vill påverka. Ganska naturligt skulle jag säga. Jag är ju skitnyfiken på honom ju!

Senast ändrad:
@tott Försök se det som något positivt istället att han är öppen och berättar saker för dig om vad som händer i hans liv och vilka han umgås med och har kontakt med. Ger han dig förtroende genom att göra det, så bör det snarast vara lättare att ge tillit tillbaka genom att hantera informationen med lugn och ro.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat...
2
Svar
35
· Visningar
2 576
Senast: Palermo
·
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 260
Senast: gullviva
·
Relationer Idag för 25 år sedan träffade jag hästen som fick mig att förändra mitt liv. Redan från första stund så förstod jag mig på henne och vi...
2
Svar
20
· Visningar
1 458
Senast: Görel
·
Juridik & Ekonomi Jag vill nästa år försöka ta tag i min ekonomi ordentligt. Jag har alltid varit dålig på att hålla koll på min ekonomi. Förutom de dumma...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
4 308
Senast: Squie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka