KNAPPLÅN
Hjälp, vilken munnhuggning är försigår. Känns som om ingen lyssnar på vad den andra skriver utan båda sidor mal bara på.
Jag ska med intresse följa både tråden (om inte annat så i studie över det mänskliga beteendet och egot) och rättsprocessen.
För egen del skulle jag aldrig nånsin köra min hästkompis till ett slakteri, det känns inte rätt helt enkelt, utan de två hästar som jag varit tvungen att ta bort har fått somna in hemma på gården. Tycker man är skyldig det, men det är MIN åsikt.
Sen anser jag även att det måste finnas bra slakterier i sverige som tar emot hästar, och som sköter det på ett bra sätt.
Efter vad jag läst så verkar det onekligen vara en hel del oegentligheter på knorrevången. Bara det att det fifflas med pass (görs säkert inte bara där) tycker jag är allvarligt.
Tyvärr finns det alltid folk som utnyttjar andras naivitet för egen vinning. Det finns inom allt. Och så som VL betett sig är verkligen inte okej. Sen är det upp till rätten att avgöra om det är brottsligt. Jag hoppas faktiskt det. Även om jag anser att har man köpt en häst så får man göra vad man vill med den (så länge den behandlas väl), men att luras på det sättet känns inte bra.
Så, återigen, jag följer denna tråd (hoppas den inte blir låst) och fallet VL/Knorrevången med spänning.