Mer mot Knorrevången

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Mer mot Knorrevången

Det vore väl det optimala:) Frågan är OM ledningen myglat innan, så kan det nog vara lätt att börja igen. Vite?

Självklart ska det vara vite vid upprepningar av tidigare påtalade brister. Big Time. Som i andra branscher. Fläska på så det känns, annars blir det ingen bättring.

Men återigen; det ska först konstateras OM och VAD bristerna består i. Och det ska i somliga fall först genom en juridisk prövning innan man låter drevet gå.

"Låt den som är utan skuld kasta första stenen", som bibeln så vist säger. Jag kan tycka att hästägarna som skänkt eller billigt sålt sina hästar också har ansvar i detta.

Skönt att höra immer. Då har du ett alternativ - så du får gjort saker o ting så det känns bra för dig personligen. Sånt är viktigt.

Därmed inte sagt att jag inte väljer att slakta.
Det bestämmer jag först när den dagen kommer.

Givetvis måste dom falla innan beslut om vite tas, om man straffas innan man är dömd är det ett dråp mot rättskyddet. Sen kan jag känna, precis som du, att om det sen visar att man gjort fel, då ska det inte mjäkas. Tycker det är lite för mycket sånt i sverige.
och där hamnade jag lite of topic, men men.;)

Är detta verkligen viktigt? Skåningarna får börja åka med häst eller också får någon starta ett nytt slakteri som sköts ordentligt - vad är det med det?

"Som man bäddar får man ligga"

Är det nu skåningarnas fel att Knorrevången inte fungerar optimalt?:crazy:

Skåningarna får börja åka med häst eller också får någon starta ett nytt slakteri som sköts ordentligt - vad är det med det?

"Som man bäddar får man ligga"

Förlåt?! Ska skåningar - hästintresserade likväl som ickehästintresserade - nu falla för din omfattande bila?

Företaget, företagsledaren, anställda, myndigheter - och nu skåningar i allmänhet. Finns det någon grupp du anser INTE bör straffas?

(jag tycker nog att seriositeten i den här diskussionen spårar ur när man kläcker dylika uttalanden)

pjok;12718342Du får börja undersöka svaren till dina frågor själv ginnies - det är[B skrev:
lite [/B] lite jobbigare än att sitta på internet och kräva svar samt när man får det kalla det för överdrifter alternativt lögner....:d

OK, då vet jag att du inte kan svara på:

Vad det var som gjorde, under avlastningar av djur, hela personalstyrkan oempatisk så det lyser igenom.

Hur boxen med stationär, kontinuerlig uppstallning för hästarna i slaktrummet ligger och ser ut på ritningen där också hästar enligt dig både bultas, avblodas, hängs upp och styckas, allt medans andra hästar som inte ska slaktas än, under sin väntetid i uppstallningsboxen står och ser på.

Vad det var som gjorde, under avlastningar av djur, hela personalstyrkan oempatisk så det lyser igenom.
Ge dig med ditt malande!! det här har Pjok redan beskrivit för DIG i andra trådar, hur hästarna behandlade illa vid avlastningen utanför slakteriet, en unghäst sparkades tex...
Hur dåligt minne får man ha egentligen??
Inte konstigt att du bara mal o mal om samma saker hela tiden om minnet är lika med noll!!

Jag hoppas verkligen att vi kan lyfta frågan till en nivå den egentligen bör ligga på - nämligen få fokus på våra myndigheters hantering....

Men i den frågan är väl alla rörande överens?, och det är inte det som drivit dina skriverier utan att din f.d frivilligt bortgivna häst har slaktats på Knorrevången, och hur är det, nu är det enligt dig minst 23 st hästägare som blivit lurade av VL,varför är inte du längre med i den rättsprocessen?

Och om det nu är livsmedelshygien och djurskydd, som är prio ett, tycker du inte Ore är lika hemskt som bevisligen slaktat hästar utan ha slakteri och sedan styckat upp för försäljning?

Det skiftar snabbt i vinden här. Först är det Knorrevången, ägare och anställda som ska schavottera, nu är det myndigheterna...

Nej det skiftar inte snabbt i vinden här ;) -det är enligt min mening otroligt tröööögt.... Men skam den som ger sig - får vissa mycket god tid på sig så ska det nog gå till sist....:D att få fram det som är viktigt alltså ;)

Knorrevången ägare och vd - är redan rökta/kokta och färdiga....,hur man vill se det. Åklagare och polis ser till att detta hanteras på rätt sätt. Kvar i luften hänger frågan om HUR KAN DETTA FÅ HÄNDA? År ut och år in....VAD HAR MYNDIGHTERNA GJORT? (Livsmedelverket) De andra har agerat efter bästa förmåga....

Varför kan inte Knorrevången - som andra företag i andra branscher - helt enkelt åtgärda brister och fortsätta sin verksamhet? Eller blandar vi åter ihop ägare/företagsledare med företaget?

Jaaaa - vilken bra ide - varför gjorde de inte det redan år 2003:idea:

Självklart ska det vara vite vid upprepningar av tidigare påtalade brister. Big Time. Som i andra branscher. Fläska på så det känns, annars blir det ingen bättring.

Men återigen; det ska först konstateras OM och VAD bristerna består i. Och det ska i somliga fall först genom en juridisk prövning innan man låter drevet gå.

"Låt den som är utan skuld kasta första stenen", som bibeln så vist säger. Jag kan tycka att hästägarna som skänkt eller billigt sålt sina hästar också har ansvar i detta.

Lite mer än brister handlar detta om. Bedrägeri och bedrägeri med passhandlingar - åtalbart via brottsbalken. Jodå det är faktiskt BIG TIME.

Kastade du första stenen nu Lovisaelonora???? Jag har pratat med ett 40 tal hästägare som finns med på slaktlistan. Ansvarslös är ingen av dem - däremot fick jag höra många tragiska historier.

Hur många ansvarslösa ägare har du talat med?

Är du ansvarsfull - och - vem avgör om du är det? Gör jag det?

Du har i rask takt avverkat och gjort ner de grupper jag tidigare räknat upp, ingen vatten värd. Är något fel ska det rättas till, är något olagligt ska det straffas. Oavsett om det gäller detta företag eller något annat.

Men om man vill värva folk till sin åsikt så är det onekligen lättare med sakliga argument före att ge sig på grupper helt utan anknytning till diskussionen (skåningar).

Man fångar fler flugor med honung än vinäger.

Ja, jag står för att jag tycker det är ansvarslöst att ge bort sin häst till någon som kommer och lovar guld och gröna skogar. Det är ingen sten, det är en åsikt som jag står för. Har man inte råd att betala skäligt för en häst, har man heller inte råd att hålla den på ett vettigt sätt.

Det går inte att lura någon som inte vill tro.

OK, då vet jag att du inte kan svara på:

Hur boxen med stationär, kontinuerlig uppstallning för hästarna i slaktrummet ligger och ser ut på ritningen där också hästar enligt dig både bultas, avblodas, hängs upp och styckas, allt medans andra hästar som inte ska slaktas än, under sin väntetid i uppstallningsboxen står och ser på.

Jodå - jag har många svar - men du klarar inte av svaren ginnies. Det liksom verkar haka upp sig någonstans.....

Om du nu insett att du inte får svar av mig - utan endast en rekommendation att själv ta reda på svaren. (så du kan vara säker på att det inte är vare sig lögn eller överdrift) SÅ - Varför i hela friden fortsätter du att fråga? :D

Du har i rask takt avverkat och gjort ner de grupper jag tidigare räknat upp, ingen vatten värd. Är något fel ska det rättas till, är något olagligt ska det straffas. Oavsett om det gäller detta företag eller något annat.

Men om man vill värva folk till sin åsikt så är det onekligen lättare med sakliga argument före att ge sig på grupper helt utan anknytning till diskussionen (skåningar).

Man fångar fler flugor med honung än vinäger.

Vem har sagt att jag behöver värva folk till min åsikt? :laugh: Tyck vad du vill om Knorrevången - det ändrar inget i verkligeheten i alla fall.

Flugor kan man andvända flugsmäcka på också - om man inte har vare sig honug eller vinäger att bjuda på! Blir mindre flugskit med flugsmäcka...;)

Ja, jag står för att jag tycker det är ansvarslöst att ge bort sin häst till någon som kommer och lovar guld och gröna skogar. Det är ingen sten, det är en åsikt som jag står för. Har man inte råd att betala skäligt för en häst, har man heller inte råd att hålla den på ett vettigt sätt.

Det går inte att lura någon som inte vill tro.

Hur vad det nu igen med "stenkastningen" (ditt bibelcitat)

Med vilken rätt dömmer du andra människor ohörda? Jag dömmer dem inte - och - jag har pratat och lyssnat på dem....

Min åsikt är att de som dömmer andra som ansvarslösa - antagligen själva är det :D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag sitter i en väldigt tråkig och frustrerande sits. För fyra månader sedan gick vår TV sönder, precis en sådan där dag när vi var...
2
Svar
24
· Visningar
1 557
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har funderat en hel del kring hur livet förändras, i bland relativt förutsägbart, och i bland åt helt oväntade håll. Jag förstår att...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
19 507
Senast: MML
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag förstår verkligen inte det här med “dolda fel” vid husaffärer. Det funkar ju inte i praktiken. Som jag har förstått det så är...
2
Svar
37
· Visningar
3 261
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag kommer emellanåt på mig själv med att ta en titt om min dotter @EmmaFilippa skrivit något här. Detta trots att jag mycket väl vet...
6 7 8
Svar
140
· Visningar
19 211
Senast: MML
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Ratsit
  • Sytråden del 4
  • Vad gör vi? Del CCV