Mer mot Knorrevången

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Mer mot Knorrevången

Ge dig med ditt malande!! det här har Pjok redan beskrivit för DIG i andra trådar, hur hästarna behandlade illa vid avlastningen utanför slakteriet, en unghäst sparkades tex...
Hur dåligt minne får man ha egentligen??
Inte konstigt att du bara mal o mal om samma saker hela tiden om minnet är lika med noll!!

Nu är du allt en önsketänkare Lillfi.....ge med sig och inse fakta!!!!

Jag tycker att ginnies skall sluta ställa frågor på internet och själv ta reda på svaren. Det är jobbigare än att sitta på internet och tjata om samma saker hela tiden - men vill man veta svaren så får man jobba lite, eller hur?

Sanningen som framkommit duger för polis och åklagare - det räcker långt :D

Den listan är inte komplett då varken Norberg eller Avesta slakteri är med.
AM

Ja, jag är medveten om det. Det finns en längre lista, med samtliga större slakterier och anläggningar (charkuterier, frysanläggningar osv), men inte heller i den listan finns något hästslakteri i Skåne.
Hinner inte leta upp länken nu.

Sanningen som framkommit duger för polis och åklagare - det räcker långt :D

Kan vi inte enas om att om det räcker så långt så finns det väl ingen anledning att diskutera det vidare på ett internetforum? Det gör varken till eller från.

Det bästa är väl att låta rättvisan ha sin gång?

Är det nu skåningarnas fel att Knorrevången inte fungerar optimalt?:crazy:

Nä - det är självklart slakteriets fel som då drabbar skåningar som absolut vill slakta och inte vill/orkar köra längre än till Knorrevången...då får man låta sig nöja med vad som står till buds - så länge det nu står till buds...

Bedrägeri är som sagt med påföljd fänglse....förr eller senare som sagt.

Ja, jag står för att jag tycker det är ansvarslöst att ge bort sin häst till någon som kommer och lovar guld och gröna skogar.
Ditt resonemang haltar rejält, även om du säljer en häst kan köparen lova guld o gröna skogar och du kan aldrig få nån garanti.
Det är ingen sten, det är en åsikt som jag står för. Har man inte råd att betala skäligt för en häst, har man heller inte råd att hålla den på ett vettigt sätt.
Det handlar om marknadspriser, vissa hästar är helt enkelt inte värda mer.
Även om jag har pengar så skulle jag ju inte insistera på att få köpa hästen dyrare??

Kan vi inte enas om att om det räcker så långt så finns det väl ingen anledning att diskutera det vidare på ett internetforum? Det gör varken till eller från.

Men varför skriver du inlägg i debatten om du inte finner någon mening med det? :confused:

Håller med - finns ingen som helst anledning att fortsätta.

Frågan är varför det har kunnat pågå i så många år - och - vad har myndigheter gjort för att komma tillrätta med oegentligheter är mycket mer inressant!

Ännu mer intressant är varför hästägare skall straffas om man inte kan visa upp passet för kontrollant om så önskas - men i andra ändan så kan slakteriers brister överses med i åratal....blir passen legitima då???? (och nu tar jag inte de hästägare i försvar som inte införskaffat pass)

Det finns ingen sans o balans här med hästpassen anser jag. Hästpassen vara eller icke vara bygger på EU förordningar om livsmedels spårbarhet....och är lag.

Slakteriet i Sölvesborg har tidigare tagit emot hästar, om de gör det forfarande vet jag inte. Sen fanns det ett slakteri i Helsingborg som också slaktade häst men det är nog nedlagt.

Jaaaa - vilken bra ide - varför gjorde de inte det redan år 2003 :idea:
Tänk att det ska var så svårt att ta till sig dessa fakta, eller väljer man att bortse från det så att man kan lägga ALL skuld på dig Pjok?? Enklare så kanske. I så fall är det bara att beklaga, i annat fall är det också bara att beklaga att man av ren okunskap skuldbelägger dig som person.

Pjok behöver inte hålla på och värva folk till sin åsikt, det räcker långt med vanligt sunt förnuft av oss andra! ;)

Slakteriet i Sölvesborg har tidigare tagit emot hästar, om de gör det forfarande vet jag inte. Sen fanns det ett slakteri i Helsingborg som också slaktade häst men det är nog nedlagt.

Det är ju lite krångligare regler nu angående slakt av häst har jag för mig.

För t.ex. Norberg fick ju delvis bygga om anläggningen.

Är inte säker men jag tror att det är så att hästkroppar inte får korsa nötkreaturens väg igenom slakt och styckning.

Men i stort sett alltid får man en speciell dag eller en tid precis när dom drar igång arbetsdagen.

Hade en komplett lista över slakterier förut men hittar den inte nu tyvärr.

AM

Frågan är varför det har kunnat pågå i så många år - och - vad har myndigheter gjort för att komma tillrätta med oegentligheter är mycket mer inressant!

Ännu mer intressant är varför hästägare skall straffas om man inte kan visa upp passet för kontrollant om så önskas - men i andra ändan så kan slakteriers brister överses med i åratal....blir passen legitima då???? (och nu tar jag inte de hästägare i försvar som inte införskaffat pass)

Det finns ingen sans o balans här med hästpassen anser jag. Hästpassen vara eller icke vara bygger på EU förordningar om livsmedels spårbarhet....och är lag.

Och just detta är nog Bukefalos fel forum för.
Det är nog bättre att i så fall uppvakta myndigheterna.

Nu försöker vi igen...

Jag dömer ingen. Jag har klara åsikter om en handling. OM jag dömer, fördömer jag en handling. En handling kan inte höras, man kan inte kalla en handling som vittne. Det är HANDLINGEN. Inte personen. Och om man som hästägare begår denna handling, som i min åsikt är helt förkastlig (att skänka bort eller sälja till underpris), då anser jag att man handlat orätt mot hästen. För mig är det omoraliskt.

Vi har tre äldre hästar (20 år) och skulle vi inte kunna ta hand om dem så hade de fått möta vår skapare. Jag hade aldrig kunnat sälja dem vidare, möjligen hade jag kunnat låna ut dem att stå kvar i stallet men att andra tar hand om deras dagliga vård.

Du får kalla mig ansvarslös så mycket du orkar, det blir ingen sanning för det. Det är ju så, bara för att tillräckligt många rapar tillräckligt länge i kör så blir det ingen sanning. Bara ett rapande i kör.

För övrigt hade det varit oerhört underhållande att höra vad i mina åsikter som gör att du DÖMER MIG (ohörd?) som ansvarslös...

Nu hugger jag bara knappen..

Det svartslaktas på knorrevången..dels UTAN pass på helgdagar..Då Får man ca 5000 kr för en häst.(det är oftast vid dessa tillfällen som hästar lastas av på ett brutalt vis,stallas upp för många i en box etc..)Dessa hästar kommer i princip enbart från hästhandlare.
Även slakt av häst med falskt pass är olaglig slakt.Och detta finns KLARA bevis på.

Den dagliga verksamheten,där privatpersoner kommer dit med sina älskade hästar är inte den verksamheten jag anklagar.Den verksamheten verkar skötas som den ska.

Men inte kan man låta den skumma verksamheten pågå hur som helst??

Jag fortsätter att mena att vi bor i SVERIGE , Ett rikt land med många möjligheter.
Förhoppningsvis åker Inge och Veronika Larsson dit så att deras verksamhet kan upphöra,och någon annan seriös person kan ta över Knorrevången.Så att det kan vara ett BRA slakteri..ALLTID,och inte bara ibland.

Det är för mig väldigt underligt hur så många kan tro att allt som skrivs om knorrevången är falskt? Privatpersoner,åklagare och djurskyddsmyndigheter..Har alla fel?? TROR NI ATT VI LJUGER!!!???ALLIHOP??

Herregud...

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag sitter i en väldigt tråkig och frustrerande sits. För fyra månader sedan gick vår TV sönder, precis en sådan där dag när vi var...
2
Svar
24
· Visningar
1 557
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har funderat en hel del kring hur livet förändras, i bland relativt förutsägbart, och i bland åt helt oväntade håll. Jag förstår att...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
19 507
Senast: MML
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag förstår verkligen inte det här med “dolda fel” vid husaffärer. Det funkar ju inte i praktiken. Som jag har förstått det så är...
2
Svar
37
· Visningar
3 261
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag kommer emellanåt på mig själv med att ta en titt om min dotter @EmmaFilippa skrivit något här. Detta trots att jag mycket väl vet...
6 7 8
Svar
140
· Visningar
19 211
Senast: MML
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar