Tycker du att det väsentligaste i den här historien är huruvida boxarna kan definieras som ligga i eller vid slaktlokalen? Har det inte framkommit tillräckligt mycket annat, som verifierats i andra medier, av veterinär och inte minst åklagare, för att direkt eller indirekt stöd av verksamheten blir moraliskt problematisk?
Det som förvånar mig när jag läser den här tråden är hur man kan utmåla de som blivit lurade av slakteriets ägare/VD som ansvarslösa människor utan någon som helst moral och sedan inte se något som helst problem, inget moraliskt dilemma alls, med att stödja slakteriet och därmed faktiskt indirekt också de oegentligheter som försigått.
Gäller samma resonemang för alla andra organisationer och företag också?
Jag tar inte ställning till om det är rätt att bojkotta slakteriet. Det får väl var och en bedöma utifrån sin egen situation. Och en bojkott är inte helt lätt eftersom möjligheterna att lämna sin häst till slakt är, som framkommit, begränsade i södra Sverige. Därmed finns det också en poäng i det inlägg som uttryckte att hästägare här (i Skåne) borde arbeta för att även andra slakterier ta emot hästar.