Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Men om man väljer att köra ersättning från första början? Så att pappan blir lika delaktig i mat-biten? Kan inte barnet känna en trygghet till pappan då? Eller om mamman väljer att gå och jobba ganska snart efter förlossningen och pappan stannar hemma istället, kommer barnet då att känna sig otryggt?
Säkert dumma frågor för er som är föräldrar men eftersom jag själv inte är förälder än och inte har någon direkt erfarenhet av barn måste jag fråga
Jag ger bara ersättning, min sambo är hemma mer än borta, men jag upplever ändå att bebis lugnar sig fortare hos mig än honom. Jag tror inte hon är otrygg med honom, men vi reagerar olika när hon skriker (han blir mer stressad), vi håller olika, och hon somnar ofta i mitt knä, sällan hos pappa.
Skulle jag dö, skulle han vara "tvungen att klara det". Men bebis har varit i mig i nio månader, pappa måste jobba lite mer för att knyta an lika mycket.
Jag umgås ju med bebis nästan 24 timmar om dygnet, och även om hon är mycket hos pappa så tar han mer sällan 100% av ansvaret med mat, sömn, blöjor, lek, promenader osv. Och när han gör det är det inte en vecka i sträck, eftersom han jobbar och är borta då och då.
När jag börjar jobba om fyra månader (bebis är två månader) är det han tur att dra lasset.
Men om man väljer att köra ersättning från första början? Så att pappan blir lika delaktig i mat-biten? Kan inte barnet känna en trygghet till pappan då? Eller om mamman väljer att gå och jobba ganska snart efter förlossningen och pappan stannar hemma istället, kommer barnet då att känna sig otryggt?
Säkert dumma frågor för er som är föräldrar men eftersom jag själv inte är förälder än och inte har någon direkt erfarenhet av barn måste jag fråga
dom som prövar lär ju upptäcka ganska snart att det kanske vore enklare att amma den tid det går.. (tror ja iallafall, jag har som sagt aldrig ammat!)bara att man inte vill försöka för att det är enklare med flaska tycker JAG inte är skäl nog.
varför tror du att det är så?Dottern är fruktansvärt mammig, även sambon har tagit sitt ansvar från dag 1 med blöjor, nattmatningar mm.
Men... Det va väl ingen som inte orkade amma? Frågan va väl hur vida barnet kunde knyta an till pappan bättre om man inte ammade och delade på matbiten. Det tycker jag är en jättefin tanke! Jag har själv funderat i de banorna, så vi får se hur det blir med amning för min del. Det är jättebra med diskussioner, man lär sig en massa! Förresten, är det inte mycket besvärligare att ge ersättning? Upp och blanda och värma maten varje gång bebis är hungrig? Jag är säkert helt fel ute, som vanligt
Nej barnet kommer ju lära känna sin pappa. Vilket de gör även om han inte ger flaska.
varför tror du att det är så?
Tja, hästarna är fina när dom går i hagen & det ser kul ut när medisarna rider ut tillsammans.
varför tror du att det är så?