Melodifestivalen 2025 inkl. deltävlingar 1-5

Samma här!
Maken och jag satt som på nålar och var HELT övertygade om att Måns skulle få minst 90 poäng. Men nähe?! KAJ vann tittarrösterna och Måns hade bara 2 poängs försprång från juryrösterna så de vann!
Jag gjorde fulingen och räknade ner tittarpoängen, men var förvånad över ehur stor skillnad det var i tittarpoäng, och hur liten skillnad det var efter jurygrupperna

Ja alltså, uppenbarligen räckte inte dina röster till att din favorit skulle ta hem segern så då får du ju bara acceptera nederlaget.

Jag tycker bara att sättet du uttrycker dina åsikter på är löjligt och trist.
För det första vet man ju inte hur många röster som krävs och det hade varit omöjligt att en person skulle kunna ändra resultatet.

Och som sagt du får tycka vad du vill.
Jag tycker att det är otroligt att vi skickar ett sånt här bidrag när vi har så mycket bra musik.

Jag tycker inte att det är så trevligt när folk skriver tråk-Måns heller.

För det första vet man ju inte hur många röster som krävs och det hade varit omöjligt att en person skulle kunna ändra resultatet.

Jag tycker att det är otroligt att vi skickar ett sånt här bidrag när vi har så mycket bra musik.

Men folk tycker ju uppenbarligen att KAJ är bra musik?

6 miljoner streams på Spotify är knappast för att folk tycker att det är ett "höhöhö"-bidrag?

Bara bada bastu har legat etta på både Sverige och Finlands mest streamade låtlista senaste två veckorna.

464 är totalpoängen som jurygrupperna delar ut om jag räknat rätt (8 jurygrupper som delar ut varsin 1-8, 10 och 12) och röstningen ger lika mycket så det gick ju att räkna ut poängen vartefter men de flesta orkar nog inte det 😅

Jaha. Och därför måste du vara ännu värre genom att göra spysmileys och ledsna gubbreaktioner på glada inlägg?

Rimligt.

Måste bara säga att här i österbotten så är vi chockade och jätteglada att KAJ gick och vann. Vi har ju vetat länge att de är duktiga på vad de gör, men de har ju inte nått utanför svensksfinland riktigt förut. De är så genuina och ödmjuka och har varit det hela tiden, så nu känns det för oss som om det är hela svenskfinlands grannpojkar som vunnit mello :love:

Jag tycker att det är underbart att vi skickar något kul. Bara för att det är roligt betyder det ju inte att de inte kan sjunga (titta på flera svenska humorgrupper som sjunger - nog kan de sjunga) samt att det skulle vara slarvigt gjort. Det är ju jättesnyggt koreograferat och väl genomtänkt.

Dessutom kommer vi som sagt inte att ta hem det hela (dvs vi sparar pengar). Det vi vinner är att Europa tycker att vi inte är så satans tråkiga och humorbefriade :D

Liknande trådar

Kultur På lördag kör vi igen! Vilka ska följa med Robin och Cornelia till finalen? :banana::banana: Mello deltävling 2 är här och de som... 2 3 4
Svar
69
· Visningar
4 273
Senast: Lingon
·
Kultur Det finns alltid ljus i covidtunneln, i den grå februarikvällen, i väntan på solen.... Det finns alltid MELLO... 3 4 5
Svar
94
· Visningar
5 761
·
Kultur Redan dags för deltävling 3! :nailbiting: :bump: Har vi redan sett årets vinnare eller kan det vara någon av lördagens bidrag som... 8 9 10
Svar
186
· Visningar
9 944
·
Kultur Ja ni läste rätt! Det HAR gått ett år redan, det är äntligen dags för MELODIFESTIVALEN 2021! :banana: :banana: Förra året var det... 6 7 8
Svar
146
· Visningar
7 432
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Uppdateringstråd #2
  • Hull..?