Melodifestivalen 2025 inkl. deltävlingar 1-5

Det jag gillar med KAJ är att det känns som ett genuint trevligt och snällt bidrag där alla får vara med i gemenskapen.

Killarna ger ett så sympatiskt och jordnära intryck i intervjuer.

Min analys är att folk tröttnat på seriösa, "pannan i djupa veck"-bidrag och istället vill ha något glatt och vänligt. Varenda nyhetssändning och tidning innehåller elände och ännu mera elände. Då behöver man en motvikt.
Sen skilde det inte supermycket i poäng ned till nästa så det där folk tröttnat på är uppdelat.

Jag tycker det är en helt okej mellanakt fortfarande men tycker inte det är något som borde ha tävlat. För tydlighetens skull så är jag inte ett dugg upprörd, men det för definitivt hela spektaklet i en riktning bort från min intressesfär.

Det jag gillar med KAJ är att det känns som ett genuint trevligt och snällt bidrag där alla får vara med i gemenskapen.

Killarna ger ett så sympatiskt och jordnära intryck i intervjuer.

Min analys är att folk tröttnat på seriösa, "pannan i djupa veck"-bidrag och istället vill ha något glatt och vänligt. Varenda nyhetssändning och tidning innehåller elände och ännu mera elände. Då behöver man en motvikt.

Jag tror också att ett bidrag som Bara bada bastu kommer funka bra i år gör att det blir en rolig (och familjevänlig) motvikt till ett antal rätt vulgära bidrag.

Sen skilde det inte supermycket i poäng ned till nästa så det där folk tröttnat på är uppdelat.

Jag tycker det är en helt okej mellanakt fortfarande men tycker inte det är något som borde ha tävlat. För tydlighetens skull så är jag inte ett dugg upprörd, men det för definitivt hela spektaklet i en riktning bort från min intressesfär.
Men vad är det med KAJs bidrag som gör att du tycker att låten inte borde ha fått ställa upp som deltagare i tävlingen?

Jag förstår ärligt inte den här synpunkten, som jag också sett andra framföra.

Men vad är det med KAJs bidrag som gör att du tycker att låten inte borde ha fått ställa upp som deltagare i tävlingen?

Jag förstår ärligt inte den här synpunkten, som jag också sett andra framföra.
Det är artister som inte har sitt konstnärsskap fokuserat i det som utgör mitt intresse för tävlingen och vad jag personligen tycker och vill att det ska handla om.

Sen är det liksom inte konstigt att tävlingen kan utveckla sig i riktningar jag inte vill, utan det drar bara ner mitt personliga intresse för det hela.

Det är artister som inte har sitt konstnärsskap fokuserat i det som utgör mitt intresse för tävlingen och vad jag personligen tycker och vill att det ska handla om.

Sen är det liksom inte konstigt att tävlingen kan utveckla sig i riktningar jag inte vill, utan det drar bara ner mitt personliga intresse för det hela.
Ok.
Jag brukar inte ens titta på Mello så för mig spelar det ingen roll vem som deltar, vem som vinner och vilka genrer som representeras eller i vilken riktning tävlingen utvecklas eller inte utvecklas.

I år tittade jag på hälften av deltävlingarna. Tycker att KAJ stack ut på ett positivt sätt och jag gillar verkligen att deras bidrag är på svenska. För mig utstrålar bidraget livsglädje och självdistans — två faktorer jag uppskattar.

Sverige, och Europa kanske behöver en sådan där glad sån
g i dessa tider. Kan sjungas på dagis, festen. och lite överallt.
Alla kan tralla eller sjunga med.
Jag tycker inte att det är en melodifestivallåt, men Israel hade ju en liknande för många år sedan. Den lever nog kvar i folks minnen än. Två kostymklädda herrar.
Hade unnat artisten Måns att vinna, även om jag inte kände wow om hans låt - eller några andra heller, för den delen.

Irriterar mig på att vi måste importera sångare från andra länder. Då blir det danske sångare nästa år och sedan en isländsk. Därefter kanske vi kan återgå till ett normalt år med svenska sångare.

Jag missunnar inte KAJ sin seger, de verkar trevliga prickar.

Jag förstår vad du menar, och jag håller med dig.

Jag tyckte det var skitkul att KAJ vann. Ja, det är humor, men det är ju också snyggt och proffsigt. Det är ju liksom inte Ronny och Ragge vi skickar… Det är skillnad på humor och ploj/trams i sammanhanget.

Ännu gladare är jag efter att ha läst kommentarer från ett gäng missunnsamma, knäckta, manliga egon. Som tydligen ska sluta tävla för att ”tävlingen har förändrats” och ”inte är för dem” längre.

Alltså, det var ETT sånt bidrag i finalen. Och det är EN gång ett sånt gått vidare till Eurovision. För i helvete (ursäkta språket), men var lite vuxna och ta en förlust!

Med tanke på all skit som händer ute i världen behövs mer humor och värme (no pun intended :p) Jag som aldrig brukar kolla varesig mello eller Eurovision, och är ett inbitet metal head, satt som klistrad när rösterna meddelades. Vi kunde verkligen inte ha skickat ett bättre bidrag. Jag har dessutom kikat lite på KAJs andra proen duktioner de senaste veckorna och är snarare förvånad att de inte redan är mer kända utanför Österbotten än de redan är :confused: Superproffsiga, smarta, välproducerat, musikaliska...även om man inte skulle dela musiksmaken är det ju inget snack om att de kan det de gör :love:
En av mina favoriter är denna som de sjöng på skolmusik 2017, då sjöng skolbarnen med i refrängen. Ett fint och viktigt budskap levererat med humor och glimt i ögat (att man ska hjälpa andra i nöd, och jobba tillsammans)
Är KAJ Finlands svar på HOOJA?

Bra att KAJ vann för då kan vi lägga pengarna på bättre TV program istället nästa år.
Snarare tvärtom, Hooja är sveriges svar på KAJ :p (KAJ har hållit på betydligt längre än Hooja)

Jag tyckte det var skitkul att KAJ vann. Ja, det är humor, men det är ju också snyggt och proffsigt. Det är ju liksom inte Ronny och Ragge vi skickar… Det är skillnad på humor och ploj/trams i sammanhanget.

Ännu gladare är jag efter att ha läst kommentarer från ett gäng missunnsamma, knäckta, manliga egon. Som tydligen ska sluta tävla för att ”tävlingen har förändrats” och ”inte är för dem” längre.

Alltså, det var ETT sånt bidrag i finalen. Och det är EN gång ett sånt gått vidare till Eurovision. För i helvete (ursäkta språket), men var lite vuxna och ta en förlust!

Ja "de gillar inte utvecklingen i tävlingen" ... Man ba "VA ???"... Det roliga är att de två manliga egona som uttalat sej tydligen är dåliga förlorare. De säger de själva "är vi dåliga förlorare ? Kanske det". Då anser de sej alltså vara "finare och bättre" än KAJ... Som konstnärer som inte gillar hötorgskonst, osv. Vart går gränsen på "fin musik". Vi har ju tom haft Sean Banan i blöja på Mello SOM ARTIST... Hade den vunnit hade jag förvisso också undrat över den mentala statusen på Sverige. Men Kaj är ju coolt OCH bra !

Ok.
Jag brukar inte ens titta på Mello så för mig spelar det ingen roll vem som deltar, vem som vinner och vilka genrer som representeras eller i vilken riktning tävlingen utvecklas eller inte utvecklas.

I år tittade jag på hälften av deltävlingarna. Tycker att KAJ stack ut på ett positivt sätt och jag gillar verkligen att deras bidrag är på svenska. För mig utstrålar bidraget livsglädje och självdistans — två faktorer jag uppskattar.
För mig platsar det bättre i Nordiska Mästerskapen för upp-putsade lokalrevynummer. Alltså inte alls dåligt, men fokuset utanför att prestera i sång och musik, när vi ska välja ut det bästa vi har. Nog om det. Reglerna för tävlingen är välkända och i år utföll det på det här viset.

Ja "de gillar inte utvecklingen i tävlingen" ... Man ba "VA ???"... Det roliga är att de två manliga egona som uttalat sej tydligen är dåliga förlorare. De säger de själva "är vi dåliga förlorare ? Kanske det". Då anser de sej alltså vara "finare och bättre" än KAJ... Som konstnärer som inte gillar hötorgskonst, osv. Vart går gränsen på "fin musik". Vi har ju tom haft Sean Banan i blöja på Mello SOM ARTIST... Hade den vunnit hade jag förvisso också undrat över den mentala statusen på Sverige. Men Kaj är ju coolt OCH bra !
Ja, alltså jag tycker också majoriteten av humorbidragen vi haft i tävlingen för varit mer ”ploj”, men det här var en helt annan nivå i professionalism och inte jämförbart i min mening.

Sen ser man ju, bland annat i den här tråden, att den generella uppfattningen var inte att Måns bidrag var helt fantastiskt och outstanding. Hade hans låt hållit Heroes-klass tror jag resultatet sett annorlunda ut. Men det gjorde inte det. En rimlig reaktion hade varit ”mitt bidrag var inte starkt nog i år för att räcka hela vägen, jag får komma med nåt bättre nästa gång”. Börjar man istället klaga på tävlingen eller andra bidrag när man inte vinner kanske man inte ska tävla.

Så ja, min personliga åsikt, gör de som de säger och slutar ställa upp mer är det ingen förlust.

Min favorit är ju Estland så jag kan leva med detta. Mello för mig är just blandningen av ballader, pop, campiga nummer, rena plojnummer (den irländska kalkonen var ju kul) och hög paljettfaktor. Jag tänker nog att det är viktigast att det udda får vara med, särskilt nu när det känns som hela världen inom några år är helt högervriden.

Ja, alltså jag tycker också majoriteten av humorbidragen vi haft i tävlingen för varit mer ”ploj”, men det här var en helt annan nivå i professionalism och inte jämförbart i min mening.

Sen ser man ju, bland annat i den här tråden, att den generella uppfattningen var inte att Måns bidrag var helt fantastiskt och outstanding. Hade hans låt hållit Heroes-klass tror jag resultatet sett annorlunda ut. Men det gjorde inte det. En rimlig reaktion hade varit ”mitt bidrag var inte starkt nog i år för att räcka hela vägen, jag får komma med nåt bättre nästa gång”. Börjar man istället klaga på tävlingen eller andra bidrag när man inte vinner kanske man inte ska tävla.

Så ja, min personliga åsikt, gör de som de säger och slutar ställa upp mer är det ingen förlust.
Ja, jag tyckte inte att Måns låt var tillräckligt övertygande, och jag tror att han tog sig så högt som han gjorde enbart på gamla meriter, skulle någon lite mera okänd ha uppträtt med låten skulle den antagligen hamnat någonstans mitt på poängskalan. Jag tyckte helt klart att det fanns andra starkare och mera minnesvärda låtar än Måns, t.ex. Dolly style och Scarlet (även om jag önskat tyngre komp till scarlet, elgitarrer och cello a'la apocalyptika typ, nu var det för poppigt för att vara metal i mina öron).

Ja, jag tyckte inte att Måns låt var tillräckligt övertygande, och jag tror att han tog sig så högt som han gjorde enbart på gamla meriter, skulle någon lite mera okänd ha uppträtt med låten skulle den antagligen hamnat någonstans mitt på poängskalan. Jag tyckte helt klart att det fanns andra starkare och mera minnesvärda låtar än Måns, t.ex. Dolly style och Scarlet (även om jag önskat tyngre komp till scarlet, elgitarrer och cello a'la apocalyptika typ, nu var det för poppigt för att vara metal i mina öron).

Jag håller med i att Måns låt inte höll måttet. Men jag håller inte med dig i att han skulle leva på gamla meriter. Han är väldigt bra på scen! Han kan verkligen sälja en sån här låt och stagingen var fantastisk. Han levererade verkligen! Men vann inte för att låten inte var tillräckligt bra.

Jag som metalhead tyckte Scarlet var jättetråkig, som sagt poplightmetal, typ. Sedan vet jag inte om metal riktigt gör sig i sådana här sammanhang egentligen (men skickar vi Sabaton till ESC kommer alla deras fans att se till att vi vinner! :rofl:).

Liknande trådar

Kultur På lördag kör vi igen! Vilka ska följa med Robin och Cornelia till finalen? :banana::banana: Mello deltävling 2 är här och de som... 2 3 4
Svar
69
· Visningar
4 273
Senast: Lingon
·
Kultur Det finns alltid ljus i covidtunneln, i den grå februarikvällen, i väntan på solen.... Det finns alltid MELLO... 3 4 5
Svar
94
· Visningar
5 761
·
Kultur Redan dags för deltävling 3! :nailbiting: :bump: Har vi redan sett årets vinnare eller kan det vara någon av lördagens bidrag som... 8 9 10
Svar
186
· Visningar
9 944
·
Kultur Ja ni läste rätt! Det HAR gått ett år redan, det är äntligen dags för MELODIFESTIVALEN 2021! :banana: :banana: Förra året var det... 6 7 8
Svar
146
· Visningar
7 432
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka