Melodifestivalen 2025 inkl. deltävlingar 1-5

Jag håller med att hade det varit någon riktigt bra låt med så hade den vunnit. Men det fanns ingen Hero, Euphoria eller Tattoo. Inte ens någon Hold me Closer eller Undo. Då tycker jag det är bättre med catchig sång med hjärta. Och bra sång och nummer.

Greczula gillade jag men kan inte för mitt liv komma ihåg hur den går. Dolly Style var deras bästa hittills men lägger den lite i samma fack som Kaj och då är Kaj bättre. Hade gärna haft Maja eller Scarlet i topp annars om det inte varit Kaj.

Jag tycker det är roligt att vi i år skickar något annorlunda än den vanliga snygga poplåt vi brukar ha. Och ska man skoja till det så är detta i alla fall snyggt gjort.
Däremot om det hade varit Loreen med Tattoo den tävlat mot hade jag velat att Loreen skulle vinna. Men jag tyckte inte Måns låt var så stark. Scenografin var snygg men låten fastnade inte för mig.

Alltså...Första gången jag hörde KAJ kände jag; kul och pigg låt men för oseriös för ESC men jaha nu går de alltså och vinner precis före Måns ändå 😅! Men på ett sätt roligt att skicka något annorlunda för även om det inte är en favoritlåt så piggar den upp! Men betyder det här att eftersom vi skickade norska killar förra året och nu finlandssvenska i år att vi satsar på danskar för Sverige nästa år ?!? 😂.
Isländska blir det....

Det är artister som inte har sitt konstnärsskap fokuserat i det som utgör mitt intresse för tävlingen och vad jag personligen tycker och vill att det ska handla om.

Sen är det liksom inte konstigt att tävlingen kan utveckla sig i riktningar jag inte vill, utan det drar bara ner mitt personliga intresse för det hela.

Har du lyssnat på deras musik?
De har gett ut flera album, de är musikaliska och ambitiösa.

Det är inte min typ av musik alls egentligen men deras musik gör mig glad och det är för mig så mycket mer värt än alla Måns-låtar som låter som alltid man redan hört 1 miljoner gånger tidigare.
Visst, det är snyggt, seriöst, välproducerat och så in i döden intetsägande 😆

Jag håller med i att Måns låt inte höll måttet. Men jag håller inte med dig i att han skulle leva på gamla meriter. Han är väldigt bra på scen! Han kan verkligen sälja en sån här låt och stagingen var fantastisk. Han levererade verkligen! Men vann inte för att låten inte var tillräckligt bra.
När jag skriver att leva på gamla meriter så menar jag inte att han inte levererade allt vad han kunde och att han inte skulle varit bra, men med tanke på att han var favorittippad före låten ens släppt, så finns det nog en hel del som skulle röstat på honom om han så fast skulle sjungit imse vimse spindel. Helt enkelt att en del av rösterna kom gratis bara på grund av vem han är, och skulle någon annan, okändare sjungit låten så skulle den knappast kommit lika högt (även fast de skulle ha presterat lika bra som Måns på scen).

När jag skriver att leva på gamla meriter så menar jag inte att han inte levererade allt vad han kunde och att han inte skulle varit bra, men med tanke på att han var favorittippad före låten ens släppt, så finns det nog en hel del som skulle röstat på honom om han så fast skulle sjungit imse vimse spindel. Helt enkelt att en del av rösterna kom gratis bara på grund av vem han är, och skulle någon annan, okändare sjungit låten så skulle den knappast kommit lika högt (även fast de skulle ha presterat lika bra som Måns på scen).

Favorittippad ja. Men det har inget med hur folk röstar att göra. 2017 tror jag det var som Loreen inte ens gick till final. Efter sin ESC vinst 2012 borde hon varit ordentligt favorittippad med folk gillade inte vad de hörde och såg och röstade därför inte på henne.

Favorittippad ja. Men det har inget med hur folk röstar att göra. 2017 tror jag det var som Loreen inte ens gick till final. Efter sin ESC vinst 2012 borde hon varit ordentligt favorittippad med folk gillade inte vad de hörde och såg och röstade därför inte på henne.
Hennes respons var betydligt mognare när hon åkte ut. Hon gick till andra chansen men inte vidare därifrån.

Hon kom tillbaka med en bättre låt och vann ESC 2023!

Jag tycker att KAJ hade den enda låten som musikaliskt höll måttet. Dom sjöng bra och inom ramarna för sin förmåga, det är en oerhört stark melodi, och ett klassiskt schlager-arrangemang.

Dessutom var scenshowen oerhört snygg! Och dom såg ut att ha genuint roligt på scen, jag blev glad av att se det.

Jag tycker alltså inte att det är rätt att kalla deras låt för "ploj-musik". Det är riktig musik, och bättre gjord än alla andra bidrag!

Det är inte alls i min egen musiksmaks stil, men jag tror att dom kommer klara sig riktigt bra i Eurovision och vi kommer få höra bastulåten hela sommaren lång, i olika remixar. På radio, på förfesten, dunkades från epor, och på dansgolvet.

Måns låt var det tråkigaste mest slätstrukna skräpet jag hört på länge. Inte en melodi man minns.

Jag kom på att jag faktiskt har ett klagomål på gårdagens program. I mellanakten säger Petra att de inte alls inkluderat alla grupper och börjar räkna upp mellanakter: Ronny och Ragge, Hasse kvinnaböske, hyllning till straighta män, Glenn hysen.
Ja tänker jag, var är kvinnorna! Jag misstänker ändå att de är majoriteten av tittarna, och passar ju utmärkt med en hyllning till dom på internationella kvinnodagen.

Så börjar dom sjunga... En hyllning till ännu fler män....(Jag tycker absolut homosexuella män får hyllas, men det kändes som de missade något där när de inte fattar att det som verkligen sticker ut som att saknas är kvinnorna)

Jag tror att största anledningen till att jag tyckte Måns bidrag var tråkigt var att jag inte tyckte melodin var stark. Isället var det en stark scenografi och stark produktion. Producenterna för melodifestivalen måste verkligen vara grymma!
Men ibland tror jag det finns en fara med det och att ibland är det bra att också återgå till att låten ska ha en stark melodi som folk kan sjunga med i och bli glada av.

Oj, vilket engagemang KAJ:s vinst har orsakat! Att folk orkar. Någon av medtävlarna tycker sig vara "finare", han tävlar i en annan klass tycker han. Alltså var det tydligen en förolämpning att ett humoristiskt nummer vann. Nu hotar han med att aldrig ställa upp igen. Tack för det.
Haha så himla fjantigt. 😂

Oj, vilket engagemang KAJ:s vinst har orsakat! Att folk orkar. Någon av medtävlarna tycker sig vara "finare", han tävlar i en annan klass tycker han. Alltså var det tydligen en förolämpning att ett humoristiskt nummer vann. Nu hotar han med att aldrig ställa upp igen. Tack för det.
Man kanske inte ska ställa upp i tävlingar om en förlust svider så pass. 🙄

Nu är jag himla trött, så jag hoppas att jag inte formulerar mig dumt...

Min åsikt är att det är himla tråkigt med de artisterna som, när de uttrycker sitt missnöje över sin förlust, väljer att klanka ner på KAJ istället för att reflektera över att deras egen låt inte var vad som föll i smaken i år. Det är helt okej att vara besviken och ledsen över att resultatet inte blev som man ville. Det är faktiskt helt förståeligt att bli ledsen när drömmar krossas. Men att säga "Jag är upprörd för att min egen prestation inte räckte för att nå mitt mål" är bra mycket mer sympatiskt än att insinuera att folket och/eller juryn inte förstår vad riktig musik är.

Med tanke på hur dyster omvärlden är i dagsläget så behövs glädje i de former som går att få. Jag är säker på att Sverige inom något/några år, när omvärlden förhoppningsvis har lugnat ner sig och inte är lika domedagsmörkt längre, kommer att återgå till att skicka de rena snygga poplåtarna som vi har blivit kända för. Men just nu är det få som orkar höra låtar med floskler. Bara Bada Bastu utger sig inte för att vara mer än vad den är - en sång om bastubröder och... att bara bada bastu. Ganska uppfriskande.

Jag tycker det är otroligt löjligt att klaga på ett annat nummer för att man inte vann själv.

Som artist borde man vara bättre medietränad än att uttrycka precis allt man tänker och känner offentligt. De artister som nu gnäller på KAJ:s musik kunde ha hållit sina sura åsikter i det privata. I intervjuerna borde de hållit sig till något sånt här: "ja självklart är jag besviken över att det inte gick hela vägen i år, men jag gratulerar vinnarna, det var en stark insats."

Men jag tycker såna här bittra kommentarer som vissa artister fällt visar precis varför det behövs lite nytt blod i tävlingen.

Liknande trådar

Kultur På lördag kör vi igen! Vilka ska följa med Robin och Cornelia till finalen? :banana::banana: Mello deltävling 2 är här och de som... 2 3 4
Svar
69
· Visningar
4 273
Senast: Lingon
·
Kultur Det finns alltid ljus i covidtunneln, i den grå februarikvällen, i väntan på solen.... Det finns alltid MELLO... 3 4 5
Svar
94
· Visningar
5 761
·
Kultur Redan dags för deltävling 3! :nailbiting: :bump: Har vi redan sett årets vinnare eller kan det vara någon av lördagens bidrag som... 8 9 10
Svar
186
· Visningar
9 944
·
Kultur Ja ni läste rätt! Det HAR gått ett år redan, det är äntligen dags för MELODIFESTIVALEN 2021! :banana: :banana: Förra året var det... 6 7 8
Svar
146
· Visningar
7 432
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka