Melodifestivalen 2025 inkl. deltävlingar 1-5

Jag tycker att det är underbart att vi skickar något kul. Bara för att det är roligt betyder det ju inte att de inte kan sjunga (titta på flera svenska humorgrupper som sjunger - nog kan de sjunga) samt att det skulle vara slarvigt gjort. Det är ju jättesnyggt koreograferat och väl genomtänkt.

Dessutom kommer vi som sagt inte att ta hem det hela (dvs vi sparar pengar). Det vi vinner är att Europa tycker att vi inte är så satans tråkiga och humorbefriade :D

Vi dippade lite kort till andra platsen I bettingbolagens listor igår kväll efter finalen men ligger nu på delad förstaplats med Österrike.

Med tanke på all skit som händer ute i världen behövs mer humor och värme (no pun intended :p) Jag som aldrig brukar kolla varesig mello eller Eurovision, och är ett inbitet metal head, satt som klistrad när rösterna meddelades. Vi kunde verkligen inte ha skickat ett bättre bidrag. Jag har dessutom kikat lite på KAJs andra produktioner de senaste veckorna och är snarare förvånad att de inte redan är mer kända utanför Österbotten än de redan är :confused: Superproffsiga, smarta, välproducerat, musikaliska...även om man inte skulle dela musiksmaken är det ju inget snack om att de kan det de gör :love:

För det första vet man ju inte hur många röster som krävs och det hade varit omöjligt att en person skulle kunna ändra resultatet.

Och som sagt du får tycka vad du vill.
Jag tycker att det är otroligt att vi skickar ett sånt här bidrag när vi har så mycket bra musik.

Jag tycker inte att det är så trevligt när folk skriver tråk-Måns heller.
Kanske det är du som har dålig smak? Majoriteten av de som röstade gillade KAJ bättre, vilken betyder att majoriteten tycker att KAJs låt var bra musik - åtminstone just nu och åtminstone bra musik att skicka till Mello.

Min första mening i inlägget är meningen att vara provocerande, för jag tycker inte man kan säga så och tycker inte man kan säga att någonting ÄR bra eller dålig musik. Vem bestämmer det, liksom?
Du får gärna ha din musiksmak men det gör inte dem som har en annan musiksmak sämre. "Jag gillar inte..." räcker som uttryck, och så låter man andra gilla utan att bli dum-/idiotförklarad.
Acceptans! Ingen kan tycka fel.

För det första vet man ju inte hur många röster som krävs och det hade varit omöjligt att en person skulle kunna ändra resultatet.

Och som sagt du får tycka vad du vill.
Jag tycker att det är otroligt att vi skickar ett sånt här bidrag när vi har så mycket bra musik.

Jag tycker inte att det är så trevligt när folk skriver tråk-Måns heller.
Är KAJ Finlands svar på HOOJA?

Bra att KAJ vann för då kan vi lägga pengarna på bättre TV program istället nästa år.

Kanske det är du som har dålig smak? Majoriteten av de som röstade gillade KAJ bättre, vilken betyder att majoriteten tycker att KAJs låt var bra musik - åtminstone just nu och åtminstone bra musik att skicka till Mello.

Min första mening i inlägget är meningen att vara provocerande, för jag tycker inte man kan säga så och tycker inte man kan säga att någonting ÄR bra eller dålig musik. Vem bestämmer det, liksom?
Du får gärna ha din musiksmak men det gör inte dem som har en annan musiksmak sämre. "Jag gillar inte..." räcker som uttryck, och så låter man andra gilla utan att bli dum-/idiotförklarad.
Acceptans! Ingen kan tycka fel.
Trump vann valet i USA….

Jag har förklarat varför jag inte gillar låten så jag har inte skrivit jag gillar inte.

Hade ändå roligt åt Aftonbladets omröstning, lika arg som Måns 😆
Fnissat lite åt bitterheten hos de andra deltagarna också.
Det är Mello ffs, en uttagning till en tävling som är känt för trams och flams 😅
Screenshot_20250309_074935_Chrome.webp

Du hann före, jag tänkte precis linka till denna, som svar på att de inte hade så fantastiska sångröster :love:

Förtydligande: jag skrev "kanske inte" för att Bada Bastu inte direkt fokuserar på att visa upp enskilda sångröster och jag har svårt för att plocka ut enskilda element i musik, så svårt för mig att höra hur bra de sjunger eller hur mycket som är duktig kör osv. Men poängen var att det låter väldigt bra, inte som vissa tidigare mer humoristiska bidrag där man hör att de inte kan sjunga alls.

Med tanke på all skit som händer ute i världen behövs mer humor och värme (no pun intended :p) Jag som aldrig brukar kolla varesig mello eller Eurovision, och är ett inbitet metal head, satt som klistrad när rösterna meddelades. Vi kunde verkligen inte ha skickat ett bättre bidrag. Jag har dessutom kikat lite på KAJs andra produktioner de senaste veckorna och är snarare förvånad att de inte redan är mer kända utanför Österbotten än de redan är :confused: Superproffsiga, smarta, välproducerat, musikaliska...även om man inte skulle dela musiksmaken är det ju inget snack om att de kan det de gör :love:

Samma här, total metalhead (Sabaton FTW) men jag kan nog f-n bastutexten redan! :rofl: Älskar att höra finlandssvenska, jag har flera uppskattade kollegor i branschen som talar finlandssvenska :love:

KAJ är dessutom galet proffsiga.

Edit: "Ei saa peitää!" 😂

Rolig final!
Bra producerat och det var oväntat hög nivå på alla bidragen, och lite olika stilar. En del tycker jag är sämre, en del ganska förväntade och några riktigt bra. Härlig blandning!
Själva programmet är också riktigt bra, trots programmets längd var det roligt hela tiden och en fin blandning på dåliga ”pappa vitsar” och flådiga mellanakter. Saknade lite Edvins inslag om Mello historien, det var en av höjdpunkterna i delfinalerna för mig 👌

I omröstningen var jag förvånad över hur högt Dolly Style låg efter internationella jurygrupperna? Var det förväntat? Trodde det förutom KAJ och Måns var Klara som skulle vara jurygruppernas grej.

Nöjd med KAJ som segrare, de är proffsiga och roliga och jag har älskat de senaste veckornas SoMe inlägg där varenda radioprogram, artistkollega och ambassad kunnat lära sig dansen och refrängen och kunnat dansa med. Tror detta är ett bidrag vi kommer ha mycket roligt med på allehanda tillställningar under åren som kommer och att vi om 20 år kommer minnas detta bidrag. Tillräckligt enkelt och roligt och därför väldigt minnesvärt.

Det jag gillar med KAJ är att det känns som ett genuint trevligt och snällt bidrag där alla får vara med i gemenskapen.

Killarna ger ett så sympatiskt och jordnära intryck i intervjuer.

Min analys är att folk tröttnat på seriösa, "pannan i djupa veck"-bidrag och istället vill ha något glatt och vänligt. Varenda nyhetssändning och tidning innehåller elände och ännu mera elände. Då behöver man en motvikt.

Liknande trådar

Kultur På lördag kör vi igen! Vilka ska följa med Robin och Cornelia till finalen? :banana::banana: Mello deltävling 2 är här och de som... 2 3 4
Svar
69
· Visningar
4 273
Senast: Lingon
·
Kultur Det finns alltid ljus i covidtunneln, i den grå februarikvällen, i väntan på solen.... Det finns alltid MELLO... 3 4 5
Svar
94
· Visningar
5 761
·
Kultur Redan dags för deltävling 3! :nailbiting: :bump: Har vi redan sett årets vinnare eller kan det vara någon av lördagens bidrag som... 8 9 10
Svar
186
· Visningar
9 944
·
Kultur Ja ni läste rätt! Det HAR gått ett år redan, det är äntligen dags för MELODIFESTIVALEN 2021! :banana: :banana: Förra året var det... 6 7 8
Svar
146
· Visningar
7 432
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka