MELODIFESTIVALEN 2015 - FINAL!

Jag lyssnade på Värvets intervju med Måns, och jag ska inte försvara honom eller förklara, men han var i stort sett djupt olycklig för hur det där ramlade ur honom (halvt på fyllen antagligen, i ett Pluraprogram). Tror att ordvalet var att man och kvinna var "naturligt".

och @Saybia Tack för infon!
Om det inte var värre än så tänker jag inte hålla det emot honom för all evig tid.

Det var i Pluras kök som han började babbla om att homosexualitet är en avvikelse:

Måns: ”Jag tror att mannen föds med en automatisk dragningskraft till honan. Och kvinnan likaså. Så måste det väl vara någonstans.”
Miriam Bryant: "Så du menar att homosexualitet är en avvikelse?”.
Måns: ”Ja, det menar jag. Jag menar inte att det är något fel över huvud taget. Men det naturliga är ju att det är en man och kvinna som gör barn ihop. Och därmed får hela arten att fortplantas”

Bra skyddad med "det är inte fel, men .." Jag antar att han menar på att homosexualitet är mindre vanligt, men det låter väldigt mycket som att det är onormalt beteende. När han sedan blev konfronterad förtydligade han det med att "det är inte lika naturligt för de gör inte barn ihop".

Jag skulle också vara olycklig om jag råkade släppa ur mig sådant på fyllan, men det skulle inte betyda att jag inte menar det - bara att jag var ledsen över att ha uttryckt mig enormt klantigt. Uttalandet kommer väl inte från ingenstans men samtidigt kan väl bara han veta precis vad han menade. Jag tyckte i alla fall att uttalandet var extremt obehagligt att höra.

Det var i Pluras kök som han började babbla om att homosexualitet är en avvikelse:

Måns: ”Jag tror att mannen föds med en automatisk dragningskraft till honan. Och kvinnan likaså. Så måste det väl vara någonstans.”
Miriam Bryant: "Så du menar att homosexualitet är en avvikelse?”.
Måns: ”Ja, det menar jag. Jag menar inte att det är något fel över huvud taget. Men det naturliga är ju att det är en man och kvinna som gör barn ihop. Och därmed får hela arten att fortplantas”

Bra skyddad med "det är inte fel, men .." Jag antar att han menar på att homosexualitet är mindre vanligt, men det låter väldigt mycket som att det är onormalt beteende. När han sedan blev konfronterad förtydligade han det med att "det är inte lika naturligt för de gör inte barn ihop".

Jag skulle också vara olycklig om jag råkade släppa ur mig sådant på fyllan, men det skulle inte betyda att jag inte menar det - bara att jag var ledsen över att ha uttryckt mig enormt klantigt. Uttalandet kommer väl inte från ingenstans men samtidigt kan väl bara han veta precis vad han menade. Jag tyckte i alla fall att uttalandet var extremt obehagligt att höra.
Det där låter verkligen som fyllesnack. Nog för att man oftast är mer ärlig, men man har ofta svårt att formulera sig korrekt också. Pratar man ren fortplantning så krävs det ju en av varje sort för att det ska bli fler, oavsett hur dessa två förs samman liksom ;)

@Ninnurur Det kan det såklart vara - biologiskt perspektiv alltså. Men det skulle ju lika gärna vara det andra och eftersom att jag inte kan vara säker känner jag "en viss" aversion. :o

Liknande trådar

Äldre Japp! Nästa helg är det då dags, för finalen i Melodifestivalen 2018! :banana::banana::banana: Vad fort det har gått, vips så har vi...
9 10 11
Svar
214
· Visningar
10 373
Senast: Knasibas
·
Äldre Ja ni läste rätt, vi är redan framme vid årets sista deltävling! Förr veckan såg vi en joikare och en ung poptjej gå vidare direkt till...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
5 050
Senast: landet
·
Äldre Nu är det dags att börja blicka framåt, i alla fall fram till lördag denna vecka, och melodifestivalens andra deltävling...
4 5 6
Svar
103
· Visningar
5 348
Senast: voltis
·
Äldre Lika bra att vara ute i god tid efter att vi fort konstaterat att deltävling 2 bjöd på få överraskningar och rätt så många bottennapp...
4 5 6
Svar
114
· Visningar
5 879
Senast: voltis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar