MELODIFESTIVALEN 2015 - Deltävling 3

Är det någon som kan förklara för mig varför de som tittar via SVT Play måste rösta under själva snabbreprisen?

Det är ju precis samma telefonnummer. Hur ska de fatta att jag som tittat på datorn varit busig och ringt två minuter efter att snabbreprisen är över när det är helt okej för dem som tittar på vanlig tv att ringa och rösta, på samma nummer? :confused:

Det känns som att jag har missat något här :D
svt play ligger ca 30-60 sek efter livesändningen brukar det vara. ;) Så för att deras röster ska hinna registreras måste de ringa redan unden snabbreprisen.

Är det någon som kan förklara för mig varför de som tittar via SVT Play måste rösta under själva snabbreprisen?

Det är ju precis samma telefonnummer. Hur ska de fatta att jag som tittat på datorn varit busig och ringt två minuter efter att snabbreprisen är över när det är helt okej för dem som tittar på vanlig tv att ringa och rösta, på samma nummer? :confused:

Det känns som att jag har missat något här :D
play ligger något efter tvn. röstar du för sent i sändningen om du ser på play kan det vara så att du röstar efter slussarna stängt.

Hade stora förhoppningar på Jon Henriks jojk men tyckte tyvärr den kändes lite... platt. När jag inte förstår vad låten handlar om vill jag åtminstone känna nåt, det gjorde jag med jojken han hade med i Talang (Daniels jojk) men under denna kände jag absolut ingenting :(

Tredje deltävlingen avgjord!! (Läser era kommentarer strax)

Direkt till final:
Jon Henrik och Isa
Jon var självklar för mig, det är kul med ngt som verkligen sticker ut och bara han som person ger massa poäng. Mkt känsla i sången och låten och jag gillar det där etniska! Och det tror jag de i ESC gör också! Stor chans till slutvinst, och då tror och hoppas jag på än mer massig scenografi, kanske fjäll i bakgrunden och mer snö?
Isa var duktig, lite dussinlåt över det hela, men dottern vart helsåld ;)

Andra Chansen:

Andreas W och Kristin A
Kristin hade jag kanske trott skulle gå direkt till final. Hon hade en fin låt och fin röst. Dock saknade jag någonting som jag inte kan sätta fingret på? Ev ngt för skör röst?
Andreas gav gärnet, men han kan lätt bli för mkt och låten var väldigt enformig? Men sjunga kan han!

Resten var ungefär jämnbra/dåliga. Jag älskar ju verkligen Andreas Johnsons röst, mmmmm... men denna låten var inte i närheten av mina favoriter Glorious och Sing for me. Så det är risken om man haft andra hits, man jämför. Ungefär som med Saade.
Ellen var en sämre Loreenkopia och stackars Kalle hade en urtrist låt.

Så nöjd med kvällen och kul att äntligen se en potentiell slutvinnare!!!

Andreas J flydde tydligen greenroom efter resultatet...
Men jag är ändå inte förvånad att han kom sist. Låten var inte alls lika stark som många andra han sjungit i tävlingen, och man jämför ju. Jag gillar verkligen hans röst och många av hans låtar, men ikväl höll det inte alls.

Sen tycker jag styligen var... lite creepy?
Jag vill se honom mer som i denna låt:
Annars är ju Sing for me och Glorious fantastiska låtar av honom tycker jag, och hoppas han lämnar denna kvällen bakom sig snabbt ;)

Andreas J flydde tydligen greenroom efter resultatet...
Men jag är ändå inte förvånad att han kom sist. Låten var inte alls lika stark som många andra han sjungit i tävlingen, och man jämför ju. Jag gillar verkligen hans röst och många av hans låtar, men ikväl höll det inte alls.

Sen tycker jag styligen var... lite creepy?
Jag vill se honom mer som i denna låt:
Annars är ju Sing for me och Glorious fantastiska låtar av honom tycker jag, och hoppas han lämnar denna kvällen bakom sig snabbt ;)

Nä, den var inget vidare. Jag har kommit på att det enda jag egentligen gillar med Andreas J var hans superhit Glorius, plus att han är väldigt söt och verkar så sympatisk.

Så - varje gång jag ser honom på TV så gillar jag honom lite bara för att Glorius var bra, men aldrig någonsin har han varit i närheten av den låten igen.

Andreas J borde gått vidare pga att han är så söt. Det är min bestämda uppfattning. Men låten... nej, den passade i soptunnan.

Här hemma var soffan överens. Andreas J till final, resten sådär. Jag som absolut inte tyckt att han har haft bra låtar förut - alldeles för glammiga och britpoppiga. Jojken är kul att visa upp - men som schlagerlåt? För den oinsatte låter det som en monoton yogaövning med meditation.

Här hemma var soffan överens. Andreas J till final, resten sådär. Jag som absolut inte tyckt att han har haft bra låtar förut - alldeles för glammiga och britpoppiga. Jojken är kul att visa upp - men som schlagerlåt? För den oinsatte låter det som en monoton yogaövning med meditation.
Kännet jag ESC publiken rätt så är det inte schlager som eftefrågas längre... Etniskt brukar gå hem :)
Personligen vill jag skicka en låt som reoresenterar oss- den som fått flest röster. Vinnaren kommer göra sitt bästa, och antingen går det hem även ute i europa, eller så gör det inte det :) det är det som är spännande!

Liknande trådar

Kultur Redan dags för deltävling 3! :nailbiting: :bump: Har vi redan sett årets vinnare eller kan det vara någon av lördagens bidrag som...
8 9 10
Svar
186
· Visningar
9 855
Senast: Lingon
·
Kultur Ja ni läste rätt! Det HAR gått ett år redan, det är äntligen dags för MELODIFESTIVALEN 2021! :banana: :banana: Förra året var det...
6 7 8
Svar
146
· Visningar
7 293
Senast: Lingon
·
Kultur Ja nu har vi nåttslutet på årets turné.... Sista deltävlingen i MELLO är här :nailbiting::bump: Kommer vi se årets vinnare på lördag...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
5 713
Kultur Redan onsdag! :nailbiting: På lördag är det deltävling 3 i MELLO, kommer vi se årets slutgiltiga vinnare eller kommer den nästa vecka...
3 4 5
Svar
94
· Visningar
4 967
Senast: voltis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar