Melodifestivalen 2014 - FINALEN!

Sv: Melodifestivalen 2014 - FINALEN!

Jag tycker det är intressant att se/höra "förlorarnas" ursäkter dagen efter... Förra året skyllde yohio på att de internationella jurygrupperna "inte fattar grejen". I år är det tydligen medias fel att Anton kom sist.
Det är tydligen svårt för vissa att inse att majoriteten av svenska folket inte tycker att deras låtar är bäst (eller har någon chans i ESC).

*kl*
Jag stör mig på att Sanna sjunger "undo my sad", hade det varit en coolare låt hade man kanske trott att det var ett avsiktligt fel, typ som uttrycket "my bad", nu låter det bara som ett klantigt grammatiskt fel i mina öron.

*kl*
Jag stör mig på att Sanna sjunger "undo my sad", hade det varit en coolare låt hade man kanske trott att det var ett avsiktligt fel, typ som uttrycket "my bad", nu låter det bara som ett klantigt grammatiskt fel i mina öron.

Åhh, jag trodde hon sjöng Undo my cell! Där ser man..........

kl

Jag är nöjd, alla mina tre favoriter kom på pallen :D Tror det kan gå bra för Sanna i ESC, förmodligen inte vinst men en hyfsat bra placering i alla fall.

Jag tycker det är intressant att se/höra "förlorarnas" ursäkter dagen efter... Förra året skyllde yohio på att de internationella jurygrupperna "inte fattar grejen". I år är det tydligen medias fel att Anton kom sist.
Det är tydligen svårt för vissa att inse att majoriteten av svenska folket inte tycker att deras låtar är bäst (eller har någon chans i ESC).

Word :bow:

Fast jag tycker att kvällstidningarna dragit för hårt på kommentarer som väldigt besvikna unga människor fäller just när besvikelsen känns som störst. De har satsat stenhårt och så gick det inte. Have mercy.

Fast jag tycker att kvällstidningarna dragit för hårt på kommentarer som väldigt besvikna unga människor fäller just när besvikelsen känns som störst. De har satsat stenhårt och så gick det inte. Have mercy.

Ja jag håller med. Det är lite samma sak som att intervjua en idrottare precis efter en förlust.

Ja, damkronorna i OS var plågsamt att se, usch.

Yohio och Anton Ewald är dessutom så unga ... Inte lätt att vara mediasmart då.

Visst är det så, men jag får samtidigt en känsla av bortskämda ungar som inte kan ta en förlust.
(Danny har ju också haft såna där intressanta bortförklaringar) Varför är det bara de unga grabbarna som inte kan ta förluster utan att behöva hitta syndabockar?

Den här tävlingen avgör genom att svenska folket röstar och om svenska folket inte tycker att deras låt är bäst så kommer den inte att vinna, oavsett hur bra framträdandet är eller om artisten själv tycker att låten är fantastisk. Smaken är liksom delad. Jag tycker det är synd att dessa unga killar fått lära sig att det är så, utan att de måste hitta andra orsaker till att de förlorar. Tar de sig själva på för stort allvar?
De kanske ska snegla lite på t.ex Alcazars inställning, att de gör det för att ha kul på scen!

Ja jag håller med. Det är lite samma sak som att intervjua en idrottare precis efter en förlust.
Men även där kan man ha olika inställning, om man lärt sig det från början. Man kan vara besviken för att man inte vann, det är helt okej. Men att utse andra till syndabockar är inte okej, utan där är det en inställningsfråga.
"jag var inte bättre än så här idag", "min låt var uppenbarligen inte svenskarnas favorit" eller "jag gjorde vad jag kunde, men det räckte inte till seger" går alldeles utmärkt att säga, om man har en lite ödmjuk inställning till livet och till sina prestationer i en tävling.

Yohio är 18, Anton Ewald 20. Medlemmarna i Alcazar är 35-43 och har dessutom en stabil karriär bakom sig.

Vi vet heller inte ur vilket sammanhang killarna citerades, alltså hur hårt tidningarna vinklat det.

Anton Ewald intervjuades av aftonbladets tv, går att se intervjun, rubriken var kanske hårt vinklad men han vidhöll ändå att media hade skrivit för mycket skit om honom och att det skulle vara en av orsakerna till att han kom sist.
Jag är övertygad om att om folket tyckt att hans låt var bäst så hade de struntat blankt i vad media skrivit om honom.

Yohio förra året vill jag minnas hade medhåll även från sin pappa om att de inte fattat grejen och pappan lär väl vara lite mer än 18, antar jag...
Så länge föräldrar (generellt nu) fortsätter tuta i sina barn att de är oövervinnerliga om de bara satsar allt, kommer vi fortsätta ha dåliga förlorare som letar syndabockar.

Alcazar är äldre ja. Se dem då som förebilder! :idea:

Jösses. Hoppas dina barn aldrig säger något ogenomtänkt när de är knäckta av besvikelse.

Att Europa inte fattade grejen med Yohio förra året är jag för övrigt helt övertygad om. Det gjorde däremot svenskarna som röstade fram honom trots att låten inte höll. Men han klev fram som ett litet glammigt unikum av integritet och säkerhet. För oss var det stort, i Europa räknades bara låten.

Det är ju samma med Ace Wilder som inte kan tro på att rösträkningen har gått rätt till.
Hon är ju inte 20 så hon borde väl också kunna tänka steget längre. Att skylla på att röstningen var jämn och att alla inte hade kommit fram på hennes nummer. Men det gick inte att komma fram på nåns nummer!

Jag har förvisso inte läst precis allt som skrivits, men jag känner inte igen att Ace sagt något sådant?

Högg en artikel på Aftonbladet och där stod det så här:

– Om de inte kom fram och kunde rösta på mig, då kan jag bli lite besviken. Samtidigt är det kul att de ville rösta, säger Ace Wilder.

– Men jag hoppas verkligen de undersöker det. Det känns inte alls bra om det påverkade eftersom det var så jämnt.

I Aftonbladet säger Ace Wilder:

– Om de inte kom fram och kunde rösta på mig, då kan jag bli lite besviken. Samtidigt är det kul att de ville rösta, säger Ace Wilder.
– Men jag hoppas verkligen de undersöker det. Det känns inte alls bra om det påverkade eftersom det var så jämnt.

Expressen:

Om resultatet fortsätter den besegrade sångerskan:
- Jag vet inte om man kan lita på det. Det är jobbigt. Jag har ingen erfarenhet av sådant här heller.

Mer än så "rasar" hon inte. Tvärtom tycker jag att hon uttrycker sig nyanserat.

Det känns som att ni reagerar som rubriksättarna vill att ni ska reagera.

Jag har inte sagt att hon rasar. Jag skrev att hon inte riktigt kan tro på röstningsresultatet och det är ju precis det som står i ditt citat.

Jag håller med dig. Det är ju bara att se på rubriksättningen till den Aftonbladet-artikel både du och jag citerade: Ace om SVT:s röstkaos: "Jag är besviken". Det är ju inte ens nästan rätt.

Men ser du inte hur nyanserat hon uttrycker sig? "Jag vet inte om man kan lita på det".

Liknande trådar

Äldre Jaaaa vi är framme vid årets final av melodifestivalen!!! :banana::banana::banana: Efter lite dramatik i andra chansen kan vi pusta ut...
21 22 23
Svar
448
· Visningar
16 119
Senast: mandalaki
·
Äldre Ja ni läste rätt! Dagen med stort D närmar sig... snart vet vi.... snart kan vi äntligen andas ut och spänningarna släpper... vi får...
19 20 21
Svar
412
· Visningar
13 505
Senast: voltis
·
Äldre På lördag kl 20:00 börjar årets stora tv-händelse igen, det vi alla väntat på ett helt år... Melodifestivalen kör igång igen...
13 14 15
Svar
286
· Visningar
10 557
Senast: corzette
·
Äldre I dag börjar det! Det som I mina ögon är till och med större än Melodifestivalen ;) Eurovision song contest!! :banana::banana::banana...
24 25 26
Svar
511
· Visningar
27 331

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka