Melodifestivalen 2014 - FINALEN!

Sv: Melodifestivalen 2014 - FINALEN!

Jag håller med dig. Det är ju bara att se på rubriksättningen till den Aftonbladet-artikel både du och jag citerade: Ace om SVT:s röstkaos: "Jag är besviken". Det är ju inte ens nästan rätt.

Exakt. Det kommer alltså från – Om de inte kom fram och kunde rösta på mig, då kan jag bli lite besviken. OM de inte kom fram, då KAN JAG BLI osv.

Ja, hon VET INTE om hon kan tro på röstningen. Hon kanske kan göra det men vet inte riktigt.

För övrigt kan jag inte tänka mig en kille som fått bättre uppfostran än han som kliver ut i offentligheten i klänning och smink. Vilket mod. Måste vara fantastiska föräldrar.

Senast ändrad:

Ja, och? Det är väl inte så konstigt. Du vet ju heller inte hur det framställdes för henne av reportern. Förmodligen som "folk som velat rösta på dig berättar att de inte kommit fram, vad säger du om det?"

När hon dessutom säger att hon "inte har någon erfarenhet av sådant här" så gissar jag att hon missat att skandalrubrikerna om att folk inte kom fram är lika gamla som telefonröstningen. Det är likadant varje år. Innan finalen är det någon artist som hotas av stämbandsproblem/feber/halsfluss/förkylning, efter är det folk som inte kom fram när de ringde. Snark.

kl

Yohio må vara ung, men han är ju en etablerad artist och det var inte första gången han var med i Melodifestivalen... Anton Ewald har också varit med förut.
Men visst, man vet ju aldrig hur hårt vinklade citaten är.

kl

Yohio må vara ung, men han är ju en etablerad artist och det var inte första gången han var med i Melodifestivalen... Anton Ewald har också varit med förut.

Yojitzo kan hålla sig i Japan :meh:

Ja, och? Det är väl inte så konstigt. Du vet ju heller inte hur det framställdes för henne av reportern. Förmodligen som "folk som velat rösta på dig berättar att de inte kommit fram, vad säger du om det?"

När hon dessutom säger att hon "inte har någon erfarenhet av sådant här" så gissar jag att hon missat att skandalrubrikerna om att folk inte kom fram är lika gamla som telefonröstningen. Det är likadant varje år. Innan finalen är det någon artist som hotas av stämbandsproblem/feber/halsfluss/förkylning, efter är det folk som inte kom fram när de ringde. Snark.

gud så bra att det blev publikfjasko för folk har ju tröttnat på skiten :sneaky:

Vem vet hur låtarna hade klarat sig och hur poängen hade blivit i fall alla låtar från alla delfinaler var med? :D
Det hade blivit rättvisare då och den som vann då var verkligen bäst. :cool:
Visst det hade blivit längre kväll att lyssna, men jag tror inte det hade gjort något eftersom man får lyssna på dem lite på nätet innan. Men det skulle bli en helt annan sak, med bara en kväll att lyssna på! Jag hoppas de ändrar konceptet snart!
Men det klagas alltid på att folk inte har kommit fram, än sedan då, det händer alla!

32 låtar på en kväll?? Nej bevare mig väl! Tycker att det har blivit lite väl långt redan som det är.

I år är jag ganska övertygad om att topp tre hade blivit exakt lika i alla fall.

Det år de kör på konceptet som du efterlyser kommer jag för första gången någonsin bojkotta det hela och koncentrera mig på ESC-finalen!

En annan variant som SVT diskuterar för att öka intresset igen är FLER deltävlingar. Det vore väl fint, att börja Mello cirka första advent :rofl:

(Inte ens voltis skulle härda ut ;))

Är det ens fysiskt möjligt att ha fler deltävlingar?
Vet inte om ett ökat intresse är synonymt med att SVT halvårssatsar på Mello liksom...

Annars kanske finalen skulle kunna gå klockan tre på julafton. Släng med lite Kalle Anka så kommer ju alla att titta :idea:

Delvis kl
Ännu fler?!
Har dom fått storhetsvansinne? Det kan väl inte göra att fler tittar, snarare tvärtom.

Varför kan dom inte göra samma sak som i ESC och i så fall ha två semifinaler och sen en final?

kl

Om det är något som Yohio kan så är det väl att göra media. Han har ju lyckats få halva Sverige att gå på historien om att skulle vara "stor i Japan".

Men jag tycker inte man ska dra för stora växlar på vad artisterna säger om sin eventuella besvikelse. Så fort vinnaren är utsedd släpps ju ett helt koppel journalister lösa vars enda mål är att skriva stora rubriker om 1. Förlorarnas besvikelse. 2. Misstänkt röstningsskandal/folk som skulle rösta på tvåan kom inte fram.

Ace Wilder: "Jag tycker det var roligt för Sannas skull att hon vann" säljer inte många lösnummer. Eller frågan är väl om det inte skulle göra det. Folk skulle handla i chocktillstånd :D

Breaktown;
Men jag tycker inte man ska dra för stora växlar på vad artisterna säger om sin eventuella besvikelse. Så fort vinnaren är utsedd släpps ju ett helt koppel journalister lösa vars enda mål är att skriva stora rubriker om 1. Förlorarnas besvikelse. 2. Misstänkt röstningsskandal/folk som skulle rösta på tvåan kom inte fram.

Ace Wilder: "Jag tycker det var roligt för Sannas skull att hon vann" säljer inte många lösnummer. Eller frågan är väl om det inte skulle göra det. Folk skulle handla i chocktillstånd :D

Just precis!:D

En annan variant som SVT diskuterar för att öka intresset igen är FLER deltävlingar. Det vore väl fint, att börja Mello cirka första advent :rofl:

(Inte ens voltis skulle härda ut ;))

Hahaha det vette 17! :banana::banana::banana:
En dokusåpa ala Mello! :D

Nä jag tycker dagens koncept fungerar finfint! I slutändan brukar det bli en stark intressant final där faktiskt nästan alla de bästa är med!
Några av dd jag gillade föll bort i deltävlingarna/andra chansen. Men det var ändå inte tillräckligg bra för att finna hela mello, känner jag! Och hade det varit en låt som tilltalade många så hade ddn ju gått vidare direkt!

Det GÅR inte att få fram en vinnare som ALLA gillar! Stört omöjligt!
Den som vinner är ju den som tilltalat FLEST tittare, fullkomligt logiskt :)

Delvis kl
Ännu fler?!
Har dom fått storhetsvansinne? Det kan väl inte göra att fler tittar, snarare tvärtom.

Varför kan dom inte göra samma sak som i ESC och i så fall ha två semifinaler och sen en final?

Den varianten tror jag skulle funka!
Men då lite större semifinaler, helvällar med kanske... 12-20 bidrag? Vet inte hur många tittarna orkar med, själv skulle jag säga 20 hehe men kanske 16 då (så bilr låtantalet samma som idag?)

Kan tycka att 8 låtar i en deltävling känns lite torftigt faktiskt, så två större semifinaler vore ju toppen! :D

Ja absolut skulle det vara flera som är med i varje så att finalen blir som nu typ.

32 låtar på en kväll?? Nej bevare mig väl! Tycker att det har blivit lite väl långt redan som det är.

I år är jag ganska övertygad om att topp tre hade blivit exakt lika i alla fall.

Det år de kör på konceptet som du efterlyser kommer jag för första gången någonsin bojkotta det hela och koncentrera mig på ESC-finalen!
ESC-finalen har varit så lång och då var det inga problem! :cool:
Det skulle bli mer rättvist, då det ofta handlar också om dagsform vilka som går vidare eller vilka de just då möter.
Fler delfinaler, NEJ TACK!! Absolut inte! :mad:

ESC-finalen har varit så lång och då var det inga problem! :cool:
Det skulle bli mer rättvist, då det ofta handlar också om dagsform vilka som går vidare eller vilka de just då möter.
Fler delfinaler, NEJ TACK!! Absolut inte! :mad:

Det finns ju en anledning till att ESC-finalen kortades ner ;)

Någon förändring skulle behövas. Frågan är bara vad! Men det får vi tänka på längre fram. Snart är det maj och dags att lyssna in Europas bidrag! :bump:

Liknande trådar

Äldre Jaaaa vi är framme vid årets final av melodifestivalen!!! :banana::banana::banana: Efter lite dramatik i andra chansen kan vi pusta ut...
21 22 23
Svar
448
· Visningar
16 119
Senast: mandalaki
·
Äldre Ja ni läste rätt! Dagen med stort D närmar sig... snart vet vi.... snart kan vi äntligen andas ut och spänningarna släpper... vi får...
19 20 21
Svar
412
· Visningar
13 505
Senast: voltis
·
Äldre På lördag kl 20:00 börjar årets stora tv-händelse igen, det vi alla väntat på ett helt år... Melodifestivalen kör igång igen...
13 14 15
Svar
286
· Visningar
10 557
Senast: corzette
·
Äldre I dag börjar det! Det som I mina ögon är till och med större än Melodifestivalen ;) Eurovision song contest!! :banana::banana::banana...
24 25 26
Svar
511
· Visningar
27 331

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka