Eurovision Song Contest 2014

Sen är det lika viktigt att få visa bröst när man kärnar smör som att man får ha skägg och vara kvinna. Det är viktigt att komma ihåg tycker jag, alltså grejen med att alla måste få bli accepterade för det dom vill vara är viktig. Man är inte mindre värd och ska bli mindre tagen på allvar för att man känner för att se ut som en billig bimbo.

Så ja, äntligen tid att sitta ner och skriva lite efter jobb och fotboll och annat oviktigt ;)

Intressant att läsa alla era inlägg, och era tankar kring röstning, politik mm. Ni får gärna fortsätta med det!

Själv kör jag lite statistik och visar hela reultatlistan:

screenshot_resultat_esc14.jpg

Vad visar då den?
Ja det uppenbara då att Österrike vann ganska betryggande, och att Sanna kom trea men var där och nosade på andraplatsen!

De flesta förhandsfavoriterna hittar vi i toppen, den som kanske är lägre ner än tippat är Storbritannien. Men jag är faktiskt inte förvånad alls efter att ha sett Mollys liveframträndande. Tyckte låten var väldigt rörig och hackig där endas refrängen kändes stark. Men med konstig styling och av henne ett hårt uttryck så räckte det inte!

Nederländera knep andraplatsen och fick höga poäng av många, bla Sverige. Och jag är faktiskt förvånad, även fast de steg snabbt på bettinglistorna innan finalen. Det är två bra sångare meden behaglig låt. Men själv tyckte jag att det blev lite tråkigt i detta sammanhang. Så det är nog den största överraskningen i finalen.

Eller att Sverige gav Polen två poäng... huuuuh?

Kan även påpeka att Azerbaijan är i botten, de som varit i toppen varje år sedan de började vara med i ESC. Tycker kanske att de hört hemma mer i mitten.

Nordiska länderna gick det ju rätt bra för allihopa! Superglad över Norges höga placering då jag älskar låten!! men lite extra kul att se Finland strax utanför topp 10, starkt jobbat!

Kompisröstningar diskuteras år ut och år in och det börjar bli lite tradigt. Ja det kompisröstas. Det har det alltid gjorts, från alla håll! Visst, vissa länder ger ALLTID sina 12:or till samma länder, det är jättetrist! Men som de nordiska länderna, ger gärna varandra poäng men inte alltid högsta poäng och inte till samma länder varje gång. Tror mkt ligger i att vi antingen känner igen varandras artister eller har mkt samma musikkultur. Och det gäller ju även övriga länder förstås. Ändå är det länder från olika delar av europa som vinner varje gång- Ett tag var det mkt ryska länder, men på senare tid har vi ju sett mkt av norden och tyskland och nu Österrike.. I slutändan tror jag ändå det är den mest populära låten som vinner, vilka grannar de än må ha!

Jag är fortfarande mkt glad över Conchitas vinst, låten sitter på hjärnan (tillsammans med Norges låt, så jag röstade verkligen från hjärtat i går hehe). Jag tycker hennes låt är väldigt stark och känslosam, och att rösten är outstanding!

Hade en mkt trevlig ESC kväll/natt i går och är mkt nöjd med hur det gick!

:banana::banana::banana::banana:

Måste kolla lite hur det gick med min tippade topp 10 också ;) Prickade in de flesta iaf... med några riktigt stora fel också :cool:

Hur jag tippade topp 10 innan finalen: (fetmarkerade hamnade sedan i topp 10)

Sverige
Armenien
Ungern
Österrike

Storbritannien
Danmark
Spanien

Italien
Ukraina
Frankrike

Vet inte vad som hände med Frankrike :D

Liknande trådar

Kultur Nu är det dags! Dagen vi väntat på! FINAL I EUROVISION SONG CONTEST! Sverige kom med, och i finalen väntar följande delatagare...
18 19 20
Svar
382
· Visningar
18 958
Senast: voltis
·
Kultur På tisdag nästa vecka är det ÄNTLIGEN dags! För mig slår detta mello med hästlängder, det är så fantastiskt roligt och spännande med...
5 6 7
Svar
138
· Visningar
7 391
Kultur Ja ni läste rätt! Trots iställt ESC pga ja ni vet vad, kommer Sveriges 12:a att röstas fram! :banana: :banana: :banana: Det kommer att...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
6 679
Senast: malumbub
·
Kultur På tisdag smäller det, för mig är det i princip höjdpunkten på året om man inte räknar med semestern till Grekland eller kanske dotterns...
5 6 7
Svar
133
· Visningar
6 557
Senast: voltis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar