Eurovision Song Contest 2014

Sen är det lika viktigt att få visa bröst när man kärnar smör som att man får ha skägg och vara kvinna. Det är viktigt att komma ihåg tycker jag, alltså grejen med att alla måste få bli accepterade för det dom vill vara är viktig. Man är inte mindre värd och ska bli mindre tagen på allvar för att man känner för att se ut som en billig bimbo.

Om du verkligen menar att man ska bli accepterad hur man än väljer att se ut borde det som är fetmarkerat omformuleras. Det är ganska duktigt laddat med negativitet åt ett visst typ utav utseende.

Kan vi sluta shamea kvinnor pga hur de ser ut/har på sig? Var kvinna äger sin egen kropp, sin sexualitet och rätten att uttrycka den. Tack på förhand.

Om du verkligen menar att man ska bli accepterad hur man än väljer att se ut borde det som är fetmarkerat omformuleras. Det är ganska duktigt laddat med negativitet åt ett visst typ utav utseende.

Kan vi sluta shamea kvinnor pga hur de ser ut/har på sig? Var kvinna äger sin egen kropp, sin sexualitet och rätten att uttrycka den. Tack på förhand.
Det är du som ger den meningen negativ laddning inte jag. Jag tycker inte billig bimbo är något negativt är bara ett sätt att se ut för mig. Så det är dina fördomar inte mina.

Det är du som ger den meningen negativ laddning inte jag. Jag tycker inte billig bimbo är något negativt är bara ett sätt att se ut för mig. Så det är dina fördomar inte mina.

Fast man får nog ändå hålla sig till språkets vedertagna betydelser om man inte vill bli missförstådd. Gränsen för hur man själv kan ladda ett ord - eller inte - kommer ganska tidigt. Och vad gäller billig och bimbo så är båda negativt laddade, särskilt i kombination.

Att jämställa Polens sexistiska mjukporrbrudar med en sångtext som handlar om hur slaviska kvinnor är med Conchitas statement för rätten att alla ska få vara sig själva - det är allt en tankevurpa av format.

Fast nej, det är inte jag som ger det en negativ laddning. Det är kombinationen av ord som gör det negativt laddat. Om du slår upp "bimbo" i SAOL får du definitionen: "dum blondin" som väcker uppmärksamhet. Bimbo är inte ett ord som används för att sprida positiv energi, direkt. Att använda "billig" i syfte att beskriva en annan människa är väldigt sällan menat positivt. Kombinationen av de båda blir inte bra, även om man menar väl.

Hörde på radion att det svenska folket hade Polen på tredje plats... Därmed kan vi konstatera att det är tur det finns en jury som röstar också. :cautious:

Hörde på radion att det svenska folket hade Polen på tredje plats... Därmed kan vi konstatera att det är tur det finns en jury som röstar också. :cautious:

Va? Ja, det får man säga var tur. Annars vi fått skämmas ögonen ur oss. Att de fick två pinnar är illa nog.

Men på allvar... Om man enbart går på låttext så var ju Polens bidrag mer än lovligt enformig. Dock bättre än Frankrike! :p

Fast nej, det är inte jag som ger det en negativ laddning. Det är kombinationen av ord som gör det negativt laddat. Om du slår upp "bimbo" i SAOL får du definitionen: "dum blondin" som väcker uppmärksamhet. Bimbo är inte ett ord som används för att sprida positiv energi, direkt. Att använda "billig" i syfte att beskriva en annan människa är väldigt sällan menat positivt. Kombinationen av de båda blir inte bra, även om man menar väl.

Nä där ser man, jag lägger inte in den tolkningen i det alls och menade inte alls så faktiskt. Så då ber jag om ursäkt att jag använde fel ordval om hennes klädsel. Jag tycker det är helt ok att klä sig så och representera det hon gör och ändå bli accepterad. Så länge man får välja själv. Själv kan jag vara både billig och bimbo när jag känner för det faktiskt.

Jag ser inga hatiska kommentarer vare sig här eller på de andra forum jag använder heller, för forum räknas också in i sociala medier. Gott! :)

Jag har blivit helt förälskad i Conchita (mer än jag var tidigare, såg henne på Pride) så har spanat in några videor på henne i intervjuer och 50% av kommentarerna där är hemska, riktigt vidrigt. Hennes instagram är också full av vidriga kommentarer av folk, så nog finns det! (Vilket är väldigt tråkigt) Men mina flöden är också hatfria! :)

Liknande trådar

Kultur Nu är det dags! Dagen vi väntat på! FINAL I EUROVISION SONG CONTEST! Sverige kom med, och i finalen väntar följande delatagare...
18 19 20
Svar
382
· Visningar
19 032
Senast: voltis
·
Kultur På tisdag nästa vecka är det ÄNTLIGEN dags! För mig slår detta mello med hästlängder, det är så fantastiskt roligt och spännande med...
5 6 7
Svar
138
· Visningar
7 526
Kultur Ja ni läste rätt! Trots iställt ESC pga ja ni vet vad, kommer Sveriges 12:a att röstas fram! :banana: :banana: :banana: Det kommer att...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
6 778
Senast: malumbub
·
Kultur På tisdag smäller det, för mig är det i princip höjdpunkten på året om man inte räknar med semestern till Grekland eller kanske dotterns...
5 6 7
Svar
133
· Visningar
6 578
Senast: voltis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Oseriös avel 2023