Eurovision Song Contest 2014

Ja, och? Vad har det med kompisröstande att göra? Jag tolkar buandet som ett ställningstagande mot vad som sker i Ryssland och faktiskt inget annat. Kompisröstande har skett så länge ESC har funnits, det är knappast det i princip hela publikhavet buar åt? Hur trodde du att jag skrev?

Buandet mot Ryssland är ett komplext fenomen. Det förklaras inte bara med bristen på mänskliga rättigheter i Ryssland. Det går inte att förklara buandet utan att ta med Rysslands position i världspolitiken och Ryssland agerande i Ukraina-krisen.

Buandet handlade såklart inte om kompisröstning, men tycker din attityd mot @sussisus var rätt trist, att fråga vilken planet sussisus är från och säga åt sussisus att läsa på, men sen inte själv kunna förklara i helhet vad buandet beror på. Jag kan faktiskt hålla med @sussisus att buandet är lite onyanserat. Varför inte bua åt Vitryssland t.ex?

Jag har redan haft och tagit bort österrike från min spellista! Armenien såklart (flera gånger!), Spanien såklart, och Holland. Faktiskt ingen annan.
Har fortfarande kvar Anouks "Birds" från förra året, även ungerns Kedvezem av Alex. :)
Ja, jag gör nog också så med Österrike. Tar med den liksom för att hedra och för att kolla hur den håller utan det visuella. Men sedan ryker den nog för jag har alltid tyckt att teaterlåtar hör hemma på teatern.

Buandet mot Ryssland är ett komplext fenomen. Det förklaras inte bara med bristen på mänskliga rättigheter i Ryssland. Det går inte att förklara buandet utan att ta med Rysslands position i världspolitiken och Ryssland agerande i Ukraina-krisen.

Buandet handlade såklart inte om kompisröstning, men tycker din attityd mot @sussisus var rätt trist, att fråga vilken planet sussisus är från och säga åt sussisus att läsa på, men sen inte själv kunna förklara i helhet vad buandet beror på. Jag kan faktiskt hålla med @sussisus att buandet är lite onyanserat. Varför inte bua åt Vitryssland t.ex?
Attityden är något du lägger på mig i valfri kulör. Jag är fortfarande förvånad över att någon överhuvudtaget tolkade buandet som något så trivialt som protest mot kompisröstande. Och jag kan inte begripa varför jag skulle förklara vad som sker i Ryssland för en person som sussisus som är en vuxen och medveten människa.

Jag tycker Emmelie's låt rainmaker var hur bra som helst, speciellt med det framförandet, dansarna och när artisterna kom upp på scen samt när publiken sjöng med i slutet:love: maffigt och fint!!:) gillar fortfarande hennes låt från förra året med!

litet tillägg: Gillar verkligen hennes stil, framförandena gör hon så avslappnat och självsäkert på något sätt utan en massa skrikande och annat "galet":)

Hur röstade Sverige, förresten? Conchita fick tolvan men vilka fick 10 och 8?

Tjenare Bläckis, jag kan svara på din fråga:

12. Österrike
10. Nederländerna
8. Danmark
7. Ungern
6. Finland
5. Armenien
4. Island
3. Norge
2. Polen
1. Frankrike

Här kan vi snacka kompisröstning, som synes :cool:

Ni som hjälptes åt att få ihop 2 pinnar till Polen, var snälla och kontakta mig så att jag kan ta bort er från julkortslistan :mad:

Det slog mig att det var tur att inte Ace Wilder vann i Sverige. Om hon hade gått till finalen igår och fått samma startnummer som Sanna så hade även hon haft Frankrike som nästa akt. De två låtarna hade riskerat ta ut varann - och Frankrike kom sist.

Liknande trådar

Kultur Nu är det dags! Dagen vi väntat på! FINAL I EUROVISION SONG CONTEST! Sverige kom med, och i finalen väntar följande delatagare...
18 19 20
Svar
382
· Visningar
18 958
Senast: voltis
·
Kultur På tisdag nästa vecka är det ÄNTLIGEN dags! För mig slår detta mello med hästlängder, det är så fantastiskt roligt och spännande med...
5 6 7
Svar
138
· Visningar
7 391
Kultur Ja ni läste rätt! Trots iställt ESC pga ja ni vet vad, kommer Sveriges 12:a att röstas fram! :banana: :banana: :banana: Det kommer att...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
6 679
Senast: malumbub
·
Kultur På tisdag smäller det, för mig är det i princip höjdpunkten på året om man inte räknar med semestern till Grekland eller kanske dotterns...
5 6 7
Svar
133
· Visningar
6 557
Senast: voltis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar