Medryttartråden 3

Sv: Medryttartråden 3

Usch, bar att du inte skadade dig!

Västen har jag alltid på mig, vid dressyr som uteritt :)

Ja jag kan verkligen vara glad för det. Usch blir rädd bara jag tänker på vad som kunde hänt

usch vilken otäck vurpa! tur att det gick så bra som det gick!

väst har jag alltid vid uteritter och hoppning, samt alltid alltid på nyinridna hästar eller skvättiga hästar. när jag ska rida dressyr på ridbanan dock skippar jag den om jag rider stabila vettiga hästar.

en väldigt billig livförsäkring!

usch ja här har det fallit 3.5 dm snö under natten:( Det som var nästan helt fritt från snö här innan, det låg bara kvar några dm i skogen. Nu kommer det ta ännu längre tid innan man kan rida där *suck*. Är iallafall glad att jag inte ska rida förenns på tisdag, tills dess borde en hel del av det försvunnit, iaf från vägarna, iom att det ska bli uppmot 8 plusgrader nästa vecka:D. Det hade ändå inte blivit några mysiga snögalopper eftersom det bara är jättetung trist blötsnö:(

Är ny i denna tråden så slänger in en presentation :D

Hästens namn: Queen Alpha, kallas Alpha
E. Big Spender
U. My Alpha
UE. My Nevele
Ras: Ridtravare
Kön: Sto
Ålder: 14
Hur länge har du varit medryttare på hästen?: Ca en månad
Vad brukar ni göra? Nu är det mest ute i skogen då jag är ringrostig, men efter en minst sagt turbulent igångsättning med madamen njuter vi bara av lugna ridturer för tillfället :D

Glömde bild! :eek: Oförlåtligt :(

32223847.jpg

KL

Vannes är nu officiellt friskförklarad och igångsatt, men vi ska fortsätta bygga upp kondisen ett par veckor så är vi back on track ;)

KL

Nyss hemkommen från en underbar ridtur :D Blev tyvärr ingen galopp idag då underlagt kändes osäkert. Alpha var tittig och trippig, men sådan brukar hon vara. Värre var det under igångsättningen :p Mötte en bil när vi red förbi ett "läskigt" hus. Eftersom hon var trippig och drog sig mot mitten av väggen signalerade jag åt föraren att sakta ner. Gjorde hon detta? Nej, hon körde bara rätt förbi i en hal-hög hastighet. Alpha är förvisso 100% trafiksäker, men ett snöras från huset hade kunnat ställa till med oönskade konsekvenser i det läget! Arg som ett bi var jag efteråt!!! Nu har jag henne 4 dagar i sträck, så jag har massor av roliga planer på vad vi ska hitta på :D

Välkommen!

kl:

Drar en fuling och kopierar från min blogg vad vi hittade på idag..

Red som planerat ut på honom själv idag, fast pappa gick med brevid. Han skötte sig jättebra mestadels, men va dock lite tveksam i början. Vägen jag red på har tinat upp jättebra, så vi travade tillochmed på hemvägen, det tyckte han om och frutsade glatt, och traven flöt på jättefint.

Vände tillbaka efter traven och skulle hämta uppp pappa eftersom han inte springer lika fort som oss. Allting gick bra och vi vände sedan hemåt igen. Jag fick upprepa samma sak igen eftersom pappa gick extremt söligt då han pratade i telefon.

Vital tröttnade 2:a gången och då bröt helvetet lös. Han bockade/stegrade, sprang i sidled, backade, kickade, kastade med huvudet, you name it, samtidigt som jag bankade på honom bestämt och halvskrek " Nej NUUUUUUU lägger du av!!!!". Haha, måste varit en jäkla syn... Hästen har damp och likaså ryttaren typ.

Men han gav sig tillslut och vi skulle invänta pappa som återigen gick som en sölkorv. Vital blev otålig och vi upprepade samma procedur yttligare en gång. Tjoff tjohej, jag vann iallafall och sedan var allt frid och fröjd.

Ska rida exakt samma runda imorn, och göra exakt likadant, för herrn måste lära sig vem det är som bestämmer och hur man ska bete sig.

Men jag är dock jättenöjd med honom, för målet är trots allt att han ska våga gå framåt trots att han är själv, och på den punkten var han en stjärna.

+ lite bilder, äntligen! Jag ser ut som en liten tjockis, men det gör väl inget :p Har haft lätt lunginflammation och den jäääkla hostan vill inte ge sig. Blir ett antal tröjor, och sedan säkerhetsvästen på det = köttbulle. Hatar det, men ska försöka att inte vara så ytlig... Haha

32224993.jpg

32224984.jpg

32225032.jpg

Vårat lilla stall i bakgrunden. Stora stallet ligger 50 m till vänster. Jag är nog den enda i tråden som var för lat för att ta bilder på mitt stall :o

32225030.jpg

32225007.jpg

Sådär! Skavet på bogarna är skitfult, men alla täcken vi provat ger honom tyvärr skav... Tog bilderna i början av passet, och då har han lite för svårt att stå still, så blev inte så många bra bilder, men några hyfsade :)

Kul med bilder äntligen ;):D

KL

Alfred är fortfarande halt men på tisdag kommer äntligen IR-teraputen ut. Alfred har antagligen en sträckning i bogen så den hoppas vi att han blir av med på tisdag!

Idag skrittade vi iaf ut en lång runda - solen värmde trots att det blåste lite men vi har ingen snö iaf (avundsjuka? :p) haha.

dsc00766_138487014.jpg

kl

idag har jag och kerri varit på ridtravarträff, Kerri som inte är särksillt skolad ännu och som aldrig varit i ridhus tidigare var en aning spänd och lite het, och hade fullt upp med att titta på speglar, väggar, andra hästar, koner, bommar, fläckar på ridhusväggen, läktaren, ja ni förstår ju själva att ett ridhus innehåller enormt mycket spännande saker!:rofl: det var kanske inte högklass på ridningen, men det var iof inte ensam om heller.

Jag är nöjd, hade inte förväntat mig annat, det var roligt att komma iväg och väldigt nyttig miljöträning för hästen.

Hon är dessutom som en liten dröm att ha med sig, gudomligt snäll och tar det mesta med besked, blir lite pigg men håller tassarna på jorden så att säga.

Jätte!:o

Ägarn sa sist att nu är det vår!:D vilket det iof var för 2 dagar sen:love:. Då drar jag till med och skämtar att det kanske kommer en meter till, det skulle jag inte ha gjort:grin: då kan det gå som det gick! hehe

Jo han är rätt stor, fast känns mindre när man väl sitter på ;) Förra vintern var han 175 , antar att han har växt någon cm till, så runt 1.76 någon stans :)

Liknande trådar

Gnägg Kunde inte se någon tråd så tänker jag startar en. Hur förbereder/firar ny in nyår med hästarna? Inne i stall, ute i lösdrift? Vi har...
3 4 5
Svar
94
· Visningar
4 648
Senast: WildHorse
·
Gnägg Såg att andra tråden blev full nu, eller är uppe i 100 inlägg. Så tog mig friheten att göra en ny :) Idag åker vi till kliniken för en...
2 3 4
Svar
79
· Visningar
5 746
  • Artikel Artikel
Dagbok 2024 var verkligen förändringarnas år för min del. Nytt hem, nytt jobb, ny valp, ny ponny i familjen. Nya bekantskaper, nya intressen...
Svar
0
· Visningar
467
Senast: MML
·
Mat Jag har fått lära mig sedan barnsben att man inte kan värma spenat eftersom det blir giftigt då. Alltså värma det igen då det redan...
2
Svar
25
· Visningar
1 381
Senast: Kajsalisa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka