Sv: Medryttartråden 3
Välkommen!
kl:
Drar en fuling och kopierar från min blogg vad vi hittade på idag..
Red som planerat ut på honom själv idag, fast pappa gick med brevid. Han skötte sig jättebra mestadels, men va dock lite tveksam i början. Vägen jag red på har tinat upp jättebra, så vi travade tillochmed på hemvägen, det tyckte han om och frutsade glatt, och traven flöt på jättefint.
Vände tillbaka efter traven och skulle hämta uppp pappa eftersom han inte springer lika fort som oss. Allting gick bra och vi vände sedan hemåt igen. Jag fick upprepa samma sak igen eftersom pappa gick extremt söligt då han pratade i telefon.
Vital tröttnade 2:a gången och då bröt helvetet lös. Han bockade/stegrade, sprang i sidled, backade, kickade, kastade med huvudet, you name it, samtidigt som jag bankade på honom bestämt och halvskrek " Nej NUUUUUUU lägger du av!!!!". Haha, måste varit en jäkla syn... Hästen har damp och likaså ryttaren typ.
Men han gav sig tillslut och vi skulle invänta pappa som återigen gick som en sölkorv. Vital blev otålig och vi upprepade samma procedur yttligare en gång. Tjoff tjohej, jag vann iallafall och sedan var allt frid och fröjd.
Ska rida exakt samma runda imorn, och göra exakt likadant, för herrn måste lära sig vem det är som bestämmer och hur man ska bete sig.
Men jag är dock jättenöjd med honom, för målet är trots allt att han ska våga gå framåt trots att han är själv, och på den punkten var han en stjärna.