Måste skryta......

Enya

Trådstartare
om min äldsta son Eric! Han är en riktig liten kämpe och vill så gärna hjälpa till med allt. Just nu bär han en massa ved jag fick hem i dag. Jag släpar också en himla massa men ska fixa lite käk för att sedan hjälpa honom igen :)

Han är 6 år om en och en halv månad och bär ved som en stark karl nästan och motivationen är det liksom inget fel på alls. Han hade hjälpt till även utan mutan med lite chips och lite godis och en bra film :D Det var han som erbjöd sig och då tänkte jag att han ska få "betalt" för mödan också så klart!

Jag har redan stannat honom en gång och talat om för honom hur duktig han är som hjälper mig med det här och hur glad jag blir, utöver allt beröm han får när jag ser honom bärandes. :love:

Jag är mycket imponerad!!!!:bow::bow::bow:
 
Sv: Måste skryta......

oh, vilken himla tur du har att du inte har en unge som jag var när jag var liten... latare får man nog leta efter..

akta bara så den lille inte får ont i kroppen av allt bärande.. och ge han en klapp på ryggen från mig ;)
 
Sv: Måste skryta......

oh, vilken himla tur du har att du inte har en unge som jag var när jag var liten... latare får man nog leta efter..

akta bara så den lille inte får ont i kroppen av allt bärande.. och ge han en klapp på ryggen från mig ;)

Jag har sån sort också, han är 4 och väldigt lat av sig. Älskar att slänga ut sina leksaker men vill att andra ska plocka upp, så jag förväntade mig inte särskilt mycket hjälp av honom när han med ville bära ved :angel:

Han tog pauser ofta och kom till slut in, ska se om han vill hänga med ut en kort stund nu, vi har inte mycket kvar trots allt! :bump: Nu ligger det mesta utanför stallet istället för på uppfarten. Hyrsevärden ska komma i morgon och måste kunna komma förbi nämligen.
 

Liknande trådar

Äldre Satt på jobbet i går natt, hade inte mycket för mig och surfade lite på mobilen. Var inne på fb och såg att en vän till mig delat en...
28 29 30
Svar
599
· Visningar
48 866
Senast: Oldie
·
Kropp & Själ Jag är 30 år gammal, jag har så långt jag kan minnas haft en depressiv läggning. För ungefär ett halvt liv sedan hade jag min första...
3 4 5
Svar
85
· Visningar
8 234
Senast: krambanan
·
Ekonomi & Juridik För snart 4 år sedan (3år 8mån) så flyttade jag akut från en familj där jag varit inneboende på grund av att jag blivit misshandlad av...
2
Svar
23
· Visningar
4 315
Senast: moiran
·
Hundhälsa Jag behöver hjälp med lite tankar och idéer kring hur jag ska hantera min ena hund. Hunden ifråga är en tik på ganska precis 3 år...
Svar
2
· Visningar
2 274

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp