Sv: Måste man ha fler barn?
Nu är ju jag inte förälder själv, utan gästspelar bara här inne lite ibland. Men jag tycker absolut inte att man behöver skaffa mer än ett barn, om man inte vill det. Känner du att du mådde så dåligt av den första graviditeten så förstår jag dig fullständigt att du tvekar. Samtidigt förstår jag ju att din sambo kanske vill ha fler, men ni har ju faktiskt en dotter, eller hur?
Man behöver inte alls bli odräglig heller bara för att man är ensambarn. Jag känner ensambarn som både är helt pestigt bortskämda och ensambarn som är helt fantastiskt trevliga och väluppfostrade. Det är ju lite upp till föräldrarna hur man vill att ens barn ska uppföra sig bland andra.
Är själv uppvuxen med tre småsykon, det är 1 år och 10 månader mellan mig och min äldsta lillebror, vi har bråkat oss igenom hela vår uppväxt. Men däremot har jag väldigt fin kontakt och gemenskap med min andra lillebror som är 14 och min syster som är 12.
Det jag vill säga med det är att ett barn kan ha bra gemenskap med sitt syskon även om åldersskillnaden är lite större. Även om du kommer på om några år att du kanske vill ha ett barn till så blir det lika mycket ett syskon för Nikki som om syskonet skulle komma nu.
Själv är jag livrädd för foglossningar och att det ska leda till att jag inte ska kunna rida osv. Ändå vill jag ha barn inom en nära framtid, men jag tror bara jag ska skaffa ett. Och i så fall vänta kanske sex-sju år och se om jag vill ha ett till. Sen.
Lycka till i alla fall och hoppas att det löser sig för er!