Sv: Marsvin som har tråk
Jag tror inte det är så konstigt att den är uttåkad om den är ensam...
Så jag skulle råda dig att köpa ett till marsvin!
Eller skänka bort det du har nu till någon som redan har marsvin och plats och tid för ett till.
Mitt äldsta marsvin är över 7 år nu, och hon är lika pigg som sina 3-4åriga kompisar
Är de tillsammans underhålls de ju bara av att vara med varandra, sitta ihop och knapra höstrån och springa omkring i buren.
Ett ensamt marsvin brukar ju mest sitta still...
En period bodde mitt äldsta marsvin med min gamla kanin, det var några år sedan, och orsaken var att hon bråkade så med de andra marsvinen...
Men det var en extremt snäll kanin och han sprallade aldrig, och de trivdes väldigt bra ihop!
Satt och slickade på varandra och sova tätt intill:P
Ska du ha en kaninis så tänk på att köpa en liten, dvärgvädurar är för stora i mitt tycke, en hermelinunge skulle nog jag tycka var bäst...
Sen blir det ju jobbigt med utfodringen när man har både ninis och svin, jag matade mina separat eftersom kaninen skulle ha mer pellets och mindre grönsaker och marsvinet tvärt om.
jag föreslår ett svin, annars kan du kasta av ditt marsvin hos mig, jag har plats för ett till
Annars är grenar väldigt uppskattat och nyttigt, dem håller mina marsvin på med hur länge som helst!
Hö att äta dygnet runt såklart, och sen har jag en liten bitsäker boll i buren som mina puttar runt på
Stora stenar att sitta på och två ihopsatta burar att hoppa emellan har jag också, mina tjejer brukar aldrig ha tråkigt.
Sen kan man lära dem lite trick också, fast kanske inte så avancerat.
Jag började lära mina att komma när jag ropade deras namn, kom väl halvvägs men gav upp