Marsvin som har tråk

Sv: Marsvin som har tråk

hon bor ju lååångt bort :D

Lr vart ligger falköping(som jag tror det står för:D )?

jag skulle också kunna ta henne eftersom jag har en femårig ensam hona.. Men jag bor ju också i Falköping så :D .

Fast jag har ju svärfars marsvin med ungar hemma och behåller nog mamman nu ändå så..

Ngt som vi gjorde med våra marsvin var att skära en grönsak i bitar och sedan gömma i buren. Sedan fick de leta efter dem. Stimulerande i cirka 10 min :rofl:

Hade ett marsvin som älskade sin kruka, han hoppade upp och ner och såg ut att trivas :) Tyvärr så dog han alldeles för ung :( men jag har hans äldre kompis kvar, de var dock inte så vidare bra kompisar så när den något yngre dog blev den äldre desto gladare igen.

Aah, är det inte vad vi kallar syskonkärlek? :angel:

Just det, när jag hade gallerburar hängde jag upp toarullar vågrätt i buren på lagom höjd, och stoppade i morotsbitar tex, så hade de ngt att pyssla med en stund för att få ut maten:)

Hade ett marsvin som älskade sin kruka, han hoppade upp och ner och såg ut att trivas :) Tyvärr så dog han alldeles för ung :( men jag har hans äldre kompis kvar, de var dock inte så vidare bra kompisar så när den något yngre dog blev den äldre desto gladare igen.

samma med våran :crazy:

Jag köpte en ny leksak till mina marsisar igår :D Kan inte beskriva bra hur den ser ut men: En trägrej som ser ut lite som en tunna med trä "stänger" på sidorna och 2 platta sidor som de sitter fast i så att det går å rulla (gud vad jag förklarar fint) med en pling grej inuti :rofl: Tyvärr vågade de inte röra den förrens på natten och då lät det pling pling pling hela natten :D

Den fanns på djuraffären iallafall för kaniner och marsvin.

Jag har bara ett marsvin. :crazy: Tog hand om honom efter att syrran tröttnat på honom. Han verkar trivas ändå..Katten å han trivs bra ihop!

Ibland funderar jag på att köpa ett till, men nu är det så att jag vet inte om vårt marsvin är en tjej eller en kille:o Hur ser man lättast på marsvin vilket kön det är? lite dum fråga kanske!:d

Päronen skulle strypa mig(lr henne) om det lät pling pling på natten :rofl:

Det lärde en snubbe mig i djuraffären men jag va typ 8 år då så jag kommer inte ihåg :D

jag har hängmatta till mina.. de tycker massa om den.. leker i o under den.. sen har jag vippbräda.. + att jag byggt en bur på två våningar som de sringer upp o ner i....

Jag brukar ge toalettrullar och färska äppelgrenar (mycket omtyckta!). Tar ut henne lite på sommaren på gräsmattan, det gillar hon! Sitter och mumsar gräs :P
Hon älskar att sitta hos mig också när jag typ pluggar, så det brukar hon få göra. Däremot gillar hon inte att vara lös på golvet, hon är väldigt lättskrämd och rädd, har alltid varit och även om det har blivit bättre nu så trivs hon inte utan vill bara in i buren igen. Men äppelgrenar som sagt!

Liknande trådar

Kultur Här kommer ett rykande färskt bokbingo att påbörjas 1 november så ni kan börja leta efter lämpliga böcker! Boken måste alltså vara...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
1 497
Hundavel & Ras Hoppas det är okej med en till sådan här tråd. Jag visste inte om jag skulle posta eller ej, känns som om jag mest skrivit, tagit bort...
2
Svar
34
· Visningar
3 760
Senast: Sasse
·
L
  • Artikel Artikel
Dagbok Denhär berättelsen börjar i december året 2006. Det var en mamma en pappa och deras lilla bebis som var i himlen. Dom skulle få en till...
2
Svar
37
· Visningar
2 981
Senast: manda
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
8 657
Senast: Enya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar