Märkligt nosskydd...

S

Saint

Vad är det Sara Philips har satt under nosgrimman på sin pålle? Ett skydd mot att bryta nosryggen vid fall, mildra/fördela trycket från nosgrimman, eller tycker hon kanske att det ser snyggt ut? :p :p :D :D

Någon som kan upplysa mig?

Sv: Märkligt nosskydd...

Hur ser det ut?
Det finns ett slags "plåster" som en del fälttävlands ryttare använder för att vidga näsborrarna, alltså hjälpa hästen att få mer luft.

(konstig förklaring kanske :p)

Hur ser det ut?
Det finns ett slags "plåster" som en del fälttävlands ryttare använder för att vidga näsborrarna, alltså hjälpa hästen att få mer luft.

(konstig förklaring kanske :p)

Mycket möjligt att det är ett sånt plåster... det ser ut at tvara svart isolertejp lager på lager... sedan är det liksom uppklippt som bågar för näsborrarna... skulle mkt väl kunna vaar det du föreslog!

Var det ett sådant här? Isåfall är det som Vimsan skriver. Om det verkligen hjälper däremot finns det nog inga vetenskapliga bevis för.

nasalstripbdmain.jpg

Var det ett sådant här? Isåfall är det som Vimsan skriver. Om det verkligen hjälper däremot finns det nog inga vetenskapliga bevis för.

nasalstripbdmain.jpg

Exakt ett sånt har hon, men med en pullarnosgrimma till... tänkte först att hon ville dämpa punkttrycket som de kan ge.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
12 993
Senast: lizzie
·
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
7 599
Senast: Blyger
·
IT & mobiler Jag sitter mycket hemmakontoret nu för tiden och leker i Adobes Creative Cloud om kvällarna, och dels är det inte så roligt att sitta på...
Svar
2
· Visningar
668
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
25 410

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka