Märkliga saker som händer på dejtingsajter (utbruten från Dejtingtråden 27)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det är bara att hade det här varit kvinnor som motsvarande språkbruk använts mot, så hade tråden varit stängd och låst och alla hade varit bannade här ifrån för länge sedan... Och med tanke på att det inte fått någon effekt att skriva att du inte söker singelpappor, så lär det bara ge mer respons att skriva mer provocerande... Och då troligtvis kommentarer av mer otrevliga slag.
Ja men precis, skyll på kvinnan som skriver "otrevligt" att hon får skylla sig själv. Tänk att det krävdes en man för att få oss kvinnor att förstå vad vi gör för fel :love:
 
Inte exakt siffran, men en hel del indikerar att dom endast dejtar smala.
Precis och det var ju det jag menade att med vikten så är det inte binärt utan som del av en helhet eller proportioner. Med åldern sätter vi skarpa gränser baserat på ingenting annat än hur länge sen någon föddes som sedan förhoppas korrelera med andra faktorer som vi anser vara viktiga.
 
Precis och det var ju det jag menade att med vikten så är det inte binärt utan som del av en helhet eller proportioner. Med åldern sätter vi skarpa gränser baserat på ingenting annat än hur länge sen någon föddes som sedan förhoppas korrelera med andra faktorer som vi anser vara viktiga.

Fast "hur länge sedan nådon föddes" är ju en statisk gräns ungefär som längd, om man nu har det som dealbreaker. Självklart är en ålder en skarp gräns. Är någon sextiofem år gammal så är den ju. Det går inte att backa bandet, äta sig yngre (eller äldre) eller på något vis inte vara sextiofem år gammal längre.
 
Fast "hur länge sedan nådon föddes" är ju en statisk gräns ungefär som längd, om man nu har det som dealbreaker. Självklart är en ålder en skarp gräns. Är någon sextiofem år gammal så är den ju. Det går inte att backa bandet, äta sig yngre (eller äldre) eller på något vis inte vara sextiofem år gammal längre.
Ja det är en statisk gräns men det är ju egentligen inte åldern i sig vi är intresserade av eller hur? Det är andra faktorer som oftast korrelerar med ålder. När det gäller t.ex. längd så är det en direkt utseendefaktor och kan därmed vara en del av attraktionen men när det gäller åldern så är det mest något mentalt.

Sedan är såklart en 65åring inte i samma range som det zinfernia letar efter utan jag poängterade mest att man inte kan använda att man känner sig som en annan vikt eller längd som "motargument". Eller ja kan kan man ju men det är inte riktigt logiskt.
 
På match kunde man ange vad man önskar hos partner tex ålder, kön, vikt, längd, kroppstyp.
Eller man kunde i alla fall det för några år sedan. Om man angav att man hade kroppstyp "stor" så var jag blockad av många män. Jag provade att ta bort kropstypen och då var jag inte blockad. Dessutom hade många män kryssat i vad de önskade för kroppstyp och vikt hos partner. Gissa vilka kroppstyper som var mest populära och vilken som nästan ingen önskade hos partnern....
 
Fast det är inte sant att det bara sägs av äldre män till yngre kvinnor. Det sägs av ca alla ungtuppar kring de 25 som jag tackar nej till med hänvisning att de är alldeles för unga för min smak.
Det stämmer säkert, jag skrev det inte på blodigt allvar utan mer som en pik till brandmannen :)
 
Åhå, något så ovanligt som en man med en gnutta självinsikt 🙄😂
(Han var 18 år gammal, för ung även för mig, och dessutom boendes i Stockholm. Inte så lockande!)

Screenshot_20191230_154700.jpg
 
Ja det är en statisk gräns men det är ju egentligen inte åldern i sig vi är intresserade av eller hur? Det är andra faktorer som oftast korrelerar med ålder. När det gäller t.ex. längd så är det en direkt utseendefaktor och kan därmed vara en del av attraktionen men när det gäller åldern så är det mest något mentalt.

Sedan är såklart en 65åring inte i samma range som det zinfernia letar efter utan jag poängterade mest att man inte kan använda att man känner sig som en annan vikt eller längd som "motargument". Eller ja kan kan man ju men det är inte riktigt logiskt.
Jag tycker att det är fullt logiskt, om man nu vill använda sig av motargument. Jag kan vissa dagar känna mig jättelång i visst sällskap och känner mig definitivt längre här i Skottland än jag gjorde i Sverige, men jag ÄR ju inte längre än 1.70 för det och det inser jag ju. Jag lever inte i någon slags villfarelse där min upplevelse förändrar fakta.

Och självklart är det åldern i sig en är intresserad (eller inte) av just för Att den korrelerar med vissa faktorer. Sådant som inte går att ändra på. Jag förstår inte hur att "vara 67 men känna sig som 42" och att därför tro att det förändrar någon annans upplevelse är annorlunda än att säga "Jag är 1.60 men känner mig ungefär som 1.78 idag!" och tro detsamma.
 
Ja det är en statisk gräns men det är ju egentligen inte åldern i sig vi är intresserade av eller hur? Det är andra faktorer som oftast korrelerar med ålder. När det gäller t.ex. längd så är det en direkt utseendefaktor och kan därmed vara en del av attraktionen men när det gäller åldern så är det mest något mentalt.
Jag förstår inte, tror du att när män söker mycket, mycket yngre kvinnor gör det de inte för utseendet utan för "något mentalt"?
 
På tal om ålder, det är en snubbe på 25 år som dyker upp på Tinder hos mig VARJE dag, nu har jag ändrat i mina inställningar så jag har åldersintervall från 30 - 45, men han fortsätter komma upp?? (Och jag swipear bort honom igen och igen)

Han har skrivit i sin profil att han söker "äldre" kvinnor (visst faller man direkt för sådant... eller?! :cautious: ) så jag antar att han har lyckats hacka åldersparadigmet på nåt sätt?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Jag har blivit ghostad. Det gör ont, jag är ledsen och jag saknar honom. Jag vill ha svar - vad var det som hände? Eller egentligen hade...
Svar
11
· Visningar
1 928
Senast: Stefffie
·
Hästmänniskan Jag har ett riktigt dilemma som jag mår riktigt, riktigt dåligt av. Jag har 2 ston och en äldre valack. Valacken är 20 år, har en åkomma...
2
Svar
24
· Visningar
2 205
Senast: mars
·
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
2 958
Senast: Freazer
·
Övr. Hund Dethär är kanske en dum och pinsam fråga. Och jag känner mig redan o kunnig och som en dålig matte för att det hände och för att jag...
Svar
13
· Visningar
1 026
Senast: Red_Chili
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Senil häst?
  • Ridskoleryttare
  • Ordspråk

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp