Märkliga saker som händer på dejtingsajter (utbruten från Dejtingtråden 27)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ja, och det är det väldigt sorgligt faktum.
Läsförståelse eller respektlöshet - det är frågan.
Det är väl som med alla annonser. Man söker hus men får erbjudande om en jättefin cykel. Eller renrasig tik och får erbjudande om korsningshane. Folk provar om man ändå kanske kunde vara intresserad eftersom man tycker att ens produkt har någon specialgrej som borde göra alla intresserade.
 
Män med barn skriver hon. Antar att hon vill ha något jävligt tydligt för att slippa män med barn.
Ja exakt, det funkar ju tydligen inte att bara skriva att "jag är inte intresserad av att träffa någon som har barn sen innan".
Det är bara att hade det här varit kvinnor som motsvarande språkbruk använts mot, så hade tråden varit stängd och låst och alla hade varit bannade här ifrån för länge sedan... Och med tanke på att det inte fått någon effekt att skriva att du inte söker singelpappor, så lär det bara ge mer respons att skriva mer provocerande... Och då troligtvis kommentarer av mer otrevliga slag.
 
Det är fritt fram för män och kvinnor att dela med sig knäppa meddelanden de fått av, eller knäppa upplevelser de haft med kvinnor också ju! Eller män med andra män för den delen, eller vad som helst. Vore jättekul!
 
Senast ändrad:
Det är bara att hade det här varit kvinnor som motsvarande språkbruk använts mot, så hade tråden varit stängd och låst och alla hade varit bannade här ifrån för länge sedan... Och med tanke på att det inte fått någon effekt att skriva att du inte söker singelpappor, så lär det bara ge mer respons att skriva mer provocerande... Och då troligtvis kommentarer av mer otrevliga slag.

Alltså jag skulle aldrig ta i någon som har barn. Oavsett kön. Samma för min sambo och han är ingen hemsk människa i mina ögon. Har inget emot att folk absolut inte vill ha med människor som inte har barn. Sen är skadat gods inte den trevligaste termen men jag antar att jag har någon slags förståelse att man tillslut lackar ur pga hur män beter sig online. Tråkigt ja, hade varit trevligare om man slapp bli förbannad. Men tycker det är himla befriande att faktiskt få visa upp hur man blir behandlad och bli arg istället för att skämmas och vara tyst.
 
Ja exakt, det funkar ju tydligen inte att bara skriva att "jag är inte intresserad av att träffa någon som har barn sen innan".

Nej det gör ju inte det. Samma med ålder osv. Det respekteras inte för fem öre att man har en preferens. Dom är ju såklart undantaget.

Skulle ärligt talat hellre vara ”an old maid, knitting for orphans” än att dejta en person med barn. Jag pallar inte.
 
Det är bara att hade det här varit kvinnor som motsvarande språkbruk använts mot, så hade tråden varit stängd och låst och alla hade varit bannade här ifrån för länge sedan... Och med tanke på att det inte fått någon effekt att skriva att du inte söker singelpappor, så lär det bara ge mer respons att skriva mer provocerande... Och då troligtvis kommentarer av mer otrevliga slag.
För att folk ska bli bannade och tråden stängd och låst krävs det att du anmäler de inlägg som du tycker går över gränsen.
 
Nu kanske det blir ordning på torpet! 💪

(Återstår att se om det ger resultat...)

Visa bifogad fil 43052

Jag tycker fortfarande att uttrycket skadat gods är så nedvärderande :( .
Jag fattar att du gillar uttrycket - men jag tror dels att det kommer såna som jag som vill basunera ut att det är ett sunkigt uttryck och sen kommer de tjafsa (som jag ;) ) dels så tycker jag att det viktiga (för mig då) är att de inte ska ta kontakt.

Jag hade skrivit:
Män med barn från tidigare förhållanden är helt ointressanta för mig och jag undanber mig all kontakt. Läsförståelse är viktigt.
 
Det är bara att hade det här varit kvinnor som motsvarande språkbruk använts mot, så hade tråden varit stängd och låst och alla hade varit bannade här ifrån för länge sedan... Och med tanke på att det inte fått någon effekt att skriva att du inte söker singelpappor, så lär det bara ge mer respons att skriva mer provocerande... Och då troligtvis kommentarer av mer otrevliga slag.

Om du har några exempel på hur illa kvinnor beter sig på dejtingsajterna, feel free att dela med dig.

Och som sagt, jag skiter i om jag får otrevliga kommentarer. Det rör mig inte i ryggen, jag läser hellre sådana än inlägg från män som tror att de är så himla speciella att jag kommer att omvärdera mitt beslut att inte dejta någon som har barn.
 
Jag tycker fortfarande att uttrycket skadat gods är så nedvärderande :( .
Jag fattar att du gillar uttrycket - men jag tror dels att det kommer såna som jag som vill basunera ut att det är ett sunkigt uttryck och sen kommer de tjafsa (som jag ;) ) dels så tycker jag att det viktiga (för mig då) är att de inte ska ta kontakt.

Jag hade skrivit:
Män med barn från tidigare förhållanden är helt ointressanta för mig och jag undanber mig all kontakt. Läsförståelse är viktigt.
Jag ser hellre att folk tjafsar och är otrevliga än bara meningslösa 🤷‍♀️ Det kan åtminstone vara roligt att läsa, hellre det än mail från män som har läst presentationen men som ändå verkar ta lätt på det där med mina krav.

Dessutom verkar det faktiskt hjälpa - jag har inte fått ett enda mail hittills från en singelpappa sen jag la upp det i presentationen. Perfekt!
 
Mannen med den roliga kravlistan som visades upp här tidigare har skrivit till mig också.
Här är svaret han fick av mig.
 

Bifogade filer

  • Namnlös.png
    Namnlös.png
    26,4 KB · Visningar: 344
Nej det gör ju inte det. Samma med ålder osv. Det respekteras inte för fem öre att man har en preferens. Dom är ju såklart undantaget.

Skulle ärligt talat hellre vara ”an old maid, knitting for orphans” än att dejta en person med barn. Jag pallar inte.
Jamen precis så. Jag vet inte hur många mail jag fått i stil med "Ser att du inte är intresserad av att träffa någon med barn, men du vet ju inte vad du går miste om ;) Jag är bla, bla, bla, jag gillar bla, bla, bla"

Det går liksom inte att vara snäll utan det enda som verkar hjälpa är rejäla kängor.
 
Om du har några exempel på hur illa kvinnor beter sig på dejtingsajterna, feel free att dela med dig.

Och som sagt, jag skiter i om jag får otrevliga kommentarer. Det rör mig inte i ryggen, jag läser hellre sådana än inlägg från män som tror att de är så himla speciella att jag kommer att omvärdera mitt beslut att inte dejta någon som har barn.
Tyvärr är jag rövful, så det är ingen som vill ta i mig med tång på dejtingsidor, annat än om jag tvingar mig på dem.
 
Jamen precis så. Jag vet inte hur många mail jag fått i stil med "Ser att du inte är intresserad av att träffa någon med barn, men du vet ju inte vad du går miste om ;) Jag är bla, bla, bla, jag gillar bla, bla, bla"

Det går liksom inte att vara snäll utan det enda som verkar hjälpa är rejäla kängor.

Jag tycker att det är på sin plats när de väl visat sin respektlöshet - men innan behöver man inte vara nedvärderande - tycker jag.
 
Jag tycker att det är på sin plats när de väl visat sin respektlöshet - men innan behöver man inte vara nedvärderande - tycker jag.
Som sagt, det hjälper inte att vara snäll. Hade det bara funkat att snällt undanbe sig kontakt hade jag inte behövt gå på hårdare heller 🤷‍♀️
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Jag har blivit ghostad. Det gör ont, jag är ledsen och jag saknar honom. Jag vill ha svar - vad var det som hände? Eller egentligen hade...
Svar
11
· Visningar
1 928
Senast: Stefffie
·
Hästmänniskan Jag har ett riktigt dilemma som jag mår riktigt, riktigt dåligt av. Jag har 2 ston och en äldre valack. Valacken är 20 år, har en åkomma...
2
Svar
24
· Visningar
2 205
Senast: mars
·
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
2 958
Senast: Freazer
·
Övr. Hund Dethär är kanske en dum och pinsam fråga. Och jag känner mig redan o kunnig och som en dålig matte för att det hände och för att jag...
Svar
13
· Visningar
1 026
Senast: Red_Chili
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Senil häst?
  • Ridskoleryttare
  • Ordspråk

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp