Men den disskutionen har inte jag tagit med dig.
Mig spelar det ingen roll vilket kön den som bjuder mig har, jag går gärna på middag med en kvinna också.
Stör mig lite på att man måste vilja betala hälften bara för att man inte kan låta mannen göra det. Jag förstår verkligen inte varför det är en sån biggie. Precis som att man inte värd något om en karl skulle betala.
Eller måste bevisa att ''jag är självständig'', jag vet att jag klarar mig själv men känner inte att jag behöver bevisa det för mannen, eller kvinnan, som bjuder mig på mat.
Jag behöver inte bevisa mitt värde med att jag minsann kan betala själv.
Tycker inte alls att män ''ska'' bara för att de har snopp. De ska bjuda mig om de känner för det.
För mig är bjuda att inte betala något och gå på middag betalar var och en sitt. ''Får jag bjuda dig på middag'' ''Vill du äta middag ikväll''. Märker jag att den jag är ute med trodde/vill jag ska betala gör jag självklart det utan konstigheter, men erbjuder han sig så litar jag på att det är ok.
Med vänner jämnar det alltid ut sig, vi brukar inte räkna på kronan vem som är skyldig vad.
Men jag förstår att många andra inte känner som mig.
Jag kan svälja min stolthet och låtsas vara korkad och få en fin middag/blommor/smycke, det gör mig inget alls för jag vet att det bara är en ''act''. Det förstår jag också är svårt för de flesta, men sån är jag
Har aldrig haft problem med att någon skulle tro att de får sex efter en middag.