Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag såg en annons idag där en ägare till en fyrvägskorsning sökte en tik att para med. Denne avslutade annonsen med att "jag följer SKKs riktlinjer".Något som jag stör mig enormt på är när folk skriver att de säljer sina blandrasvalpar enligt SKK's regler. Rent och skärt ljug och vilseledande för folk som inte vet bättre.
1.Vad är det för fel på blandraser?
2.och vad jag hört så är blandraser mycket friskare hundar
3. är det mer status att ha en hund med stamtavla? gosh >.<
4. dom finaste hundarna jag träffat har varit blandraser.
Vad är det för fel på blandraser? och vad jag hört så är blandraser mycket friskare hundarär det mer status att ha en hund med stamtavla? gosh >.< dom finaste hundarna jag träffat har varit blandraser.
Exakt.
Kom igen när du klättrat ur sandlådan.
Vad är det för fel på blandraser? och vad jag hört så är blandraser mycket friskare hundarär det mer status att ha en hund med stamtavla? gosh >.< dom finaste hundarna jag träffat har varit blandraser.
Kan inte annat än hålla med. (är helt emot blandisavel)
Samtliga de raserna är jättetrevliga, men deras mentaliteter passar inget vidare att blanda (trots att jag i min allra närmsta bekantskapskrets har en mkt trevlig dalmatiner/BC/collie-blandis)
Såg för några år sedan en blandning dalmatiner/doberman/vit schäfer, och den var inget rolig att ha att göra med (avlivades som 1-åring pga opålitlighet)
Det är väl inte blandningens fel? Det måste väl vara för att den kommit i fel händer?
Du har fört en benhård diskution angående att det abslout inte är "kamphundsrasernas" fel att dom har fel på psyket och anfaller utan att det är ett rent ägar fel. Vart tog den åsikten vägen nu?
Svarar bara på punkt 2:
Just därför jag inte skulle köpa hund av någon uppfödare som inte är ansluten till SKK och rasklubb, oavsett vilken ras jag köper. (har själv kennel, så jag är insatt i regler m.m)![]()
Någon värkar ha varit väldigt snabb på att ta bort den första annonsen. hadde velat sett den med.