mammor vinter 2010/2011

Sv: mammor vinter 2010/2011

Igår kom vår efterlängtande lilla Eskil. 49 cm, 3590 g. Han är så väldigt vacker, nöjd och mysig. :love:

GRATTIS!

Ingen som hört ngt av Dalatjej??

Någon härine som provat Gripe Water till kolikbarn??

Någon härine som provat Gripe Water till kolikbarn??
Det där vill jag gärna veta mer om. Vad innehåller det?

Ewa-Lena och gern: Stort Grattis!

Min lille var på vägning igår och har nu gått upp till hela 2910 g! De blev 4 veckor i tisdags. :banana: . Den andra växer som bara attan och har börjat få riktigt runda kinder :) .

Stort grattis:bump:
Jättefint namn!!

Ja det är väl Dalatjej som vi väntar på att höra något från. Någon som kan ta fram BF-listan. Jag är usel på sånt.

Carrin, har din stackare kolik? Vad är Gripe water?
Mina enda tips är akupunktur, zonterapi och massage, samt de droppar man kan ge och amningste och sjalbärning. Zonterapi gick vi på med äldsta sonen som hade en omognad i tarmen och hade svårt att bajsa. Tre behandlingar senare var han mycket bättre, men man måste väl tro på det och veta att man gör det på egen risk.
Min som har mindre magtjorv, framförallt nattetid vägrar sova på annat sätt än på mitt bröst. Jag hissar upp vår fantastiska elevationssäng och kan sitta och sova och skumpa honom så fort det sätter igång. Fungerar bra men är orolig över att han sover på mage, vilket det blir och därmed risk för plötslig spädbarnsdöd. Men annars får jag ju inte sova alls. Är jag för egoistisk då?

Fungerar bra men är orolig över att han sover på mage, vilket det blir och därmed risk för plötslig spädbarnsdöd. Men annars får jag ju inte sova alls. Är jag för egoistisk då?
Så gör vi också, med båda bebisarna. Annars skulle vi inte få sova alls. Jag tycker det känns mycket bättre än att lägga dem på mage helt ensamma i egen säng. Man har ju viss koll på andningen i alla fall. De verkar heller inte sova så jättedjupt när de har bök i magen. Accepterar de att ligga på rygg så är det självklart förstahandsvalet, men sömn behöver vi och hellre då slummer med barnen mage mot mage än inget alls.

Hej igen!

Måste bara förtydliga. Jag tycker att alla väljer fina namn till sina barn, anledningen till att jag tyckte Ewa-Lenas var så fint att jag nämnde det var att vi valt samma namn till vår son. Jag dissar alltså inte alla andra:)

Här är jag!

18 dagar över tiden och efter 22 timmars värkarbete föddes äntligen Maximilian i tisdags den 11/1 strax före 9 på morgonen. Han var vid födseln 53 cm och vägde 4460 g.

I går kom vi hem från BB & nu jobbar vi på att lära känna varandra.

Mer info kommer när jag inte ammar hela tiden.

Grattis!! :bump::banana:

Då lyckades ingen av oss 3 med bf 23/12 att pricka in julafton iaf!

Liknande trådar

Relationer Ursäkta mig för det dunderlånga inlägget men känner att jag måste få skriva av mig lite, jag vet inte riktigt vad sjutton jag ska göra...
2
Svar
33
· Visningar
12 443
Senast: Mirre
·
Z
  • Låst
Gravid - 1år Hej tjejer. Jag är gravid och beräknas bli mamma i april. Är det några fler här som är någorlunda i samma vecka? Gärna boende i...
Svar
1
· Visningar
718
Senast: Snurrfian
·
Övr. Grenar Inför stundande hingstval 2011 är det många som grubblar vad de ska vända sig. Ifjol startades en liknande tråd och jag uppfattade...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
25 954
Senast: supercassie
·
Övr. Hund Jag vill berätta för er om en mycket speciell hund. En Finsk lapphund kom till oss den 25:e September 1997. Jag satt hemma hos min...
2
Svar
25
· Visningar
3 775
Senast: Disen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈