Sv: mammor vinter 2010/2011
Heja Dalatjejs bebis, nu är det dags att komma
KL
Nu har mina tjejer hunnit bli fyra veckor och allt går så mycket lättare än vad jag trodde (peppar, peppar) de är verkligen helt underbara
Har haft lite problem men tror mest att det beror på BVC-sköterskan, när hon var här på hemmakontrollen hade Olga gått upp till sin födelsevikt men Magda stod still och vägde lika mycket som när vi åkte hem från BB. sköterskan såg mycket bekymrad ut och erbjöd oss att komma ner om tre dagar men jag tyckte att det räckte om en vecka, båda var ju pigga och glada, kissade som de skulle osv. Ammade som en tok i en vecka men när vi kom ner på måndagen för att väga dem igen hade ingen av dem ökat i vikt, sköterskan blev ännu mer bekymrad och jag frågade om det inte kunde bero på att jag hade två och det tar lite tid innan produktionen är uppe men det visste hon inget om
Åkte hem och ammade och grät om vartannat, kände mig så värdelös och amningen har ju funkat perfekt med mina andra barn (förutom i början med den första) så jag hade inte ens en gång funderat på att det kunde bli problem
På onsdagen fick jag nog och bad min man köpa lite ersättning att ha för säkerhetskull och sen ringde jag till amningsenheten.
Fick höra att tre veckor kan det ta utan problem innan de är uppe i sin födelsevikt och så länge de åt, var pigga och kissade var det inga problem. Jag visste ju det egentligen men lät mig påverkas och blev ledsen
De tyckte att det var helt ok att jag gav dem lite ersättning efter amningen på kvällen så de gör jag nu och tycker att det funkar kanon, fick en tid hos dem iaf och då hade Magda gått upp 300 g och vägde över sin födelsevikt och Olga hade ökat 400 g
Där fick jag också hjälp med den
svampinfektionen jag hade fått i brösten, hade fått pumpa de senaste dagarna och ge med flaska eftersom det gjorde så ont, inte kul alls men nu börjar den ge med sig och jag kan amma normalt.
Har börjat mötas av leenden, den lilla skruttan ler så fort hon ser sin syster och den stora är mer intresserad att äta och sova