Sv: mammor vinter 2010/2011
Haha, alltså hur ofta bajsar era bebisar?
Min lillfia bajsar hur mycket som helst! Blir ofta 2 bajsningar per amning så att säga, så typ alltid mellan 10-15 gånger per dag, ibland tror jag till och med att det blir fler gånger...
Vi har hittat nån sorts äta-sova-skita-rytm. Ganska trevligt men jag gillar också när hon är vaken och pigg och "med". Man märker skillnad från dag till dag hur mycket hon kan hänga med och ta in.
När hon varit vaken ett tag så brukar hon dock bli trött och blir då ledsen, har märkt att det är lite svårt för henne att somna då, men nu tror jag att jag insåg att hon faktiskt behöver "vaggas" till sömns, helst med kroppskontakt (alltså bärselen perfekt) de gångerna. Det är skönt när man märker hur hon vill ha det, jag tycker det är lite svårt att veta hur man ska göra alla gånger...
Vi var hos BVC för ett par dagar sedan, hon hade gått upp från 4220 gr när vi skrevs ut från BB, till 4680 gr, på en vecka. Min knubbis är duktig på att käka
Rätt skönt att jag verkar ge rätt bra med mat, jag var rätt nervös, vilken hönsmamma jag blir när folk påpekar "Men! Har hon inte fått mindre knubbiga kinder?!" - tänker omedelbart att åh nej, nu är hon på väg åt fel håll!
Vi har varit ute på promenix i kylan både med hästarna och med vovve och familjen, det har funkat bra i sele och i vagn, men igårkväll blev jag nervös för jag tyckte hennes andning blev så besvärad och då var det ändå "bara" -12 och blåste inte. Tyckte att hon kändes perfekt varm i nacken, jämfört med tidigare gånger då jag klätt på henne för mycket. Hur kinkig ska man vara på andningen, är det "normalt"/lugnt att hon "låter" annorlunda när man är ute, månntro? Hur klär ni era bebbar i kylan?
Jag är rädd att hon inte får tillräckligt mycket luft när jag har henne innanför jackan i selen.