mammor vinter 2010/2011

Sv: mammor vinter 2010/2011

Fin =)!!!

Jag har 20 dagar kvar & känner mig inte ett dugg tung. Börjar fundera på om mitt bf datum stämmer... kanske ska ha i vår någon gång?! :S

Hallonbladste.... vad är det för något? Hört att många dricker det.... :)
Är det någon skröna som allt annat typ?!

Säkert! Min yogalärare sa att man kan stimulera igång förlossningen genom att massera en bit upp i handen mellan tummen och pekfingret. Att det var en akupressurpunkt. Säkert inte vetenskapligt korrekt, men det kostar ju inte att prova så nu ska jag massera tumvecket... ;)

Även hört från en bm att det ska va bra att massera där när man börjar få värkar ;) Och mellan ögonen... typ...

Även hört från en bm att det ska va bra att massera där när man börjar få värkar ;) Och mellan ögonen... typ...

Ja, det var precis det yogaläraren sa. :) På vår vår föräldra-par-yoga fick vi prova massage som kan vara bra under värkarbetet. Men just den här massagen mellan tummen och pekfingret fick vi inte öva på eftersom den även kan sätta igång förlossningen.

Idag har vi en vecka till BF och idag var vi till BM. SF-måttet visade på 36 cm och jag har bra blodtryck. BM tyckte att jag såg fräsch ut men jag känner mig hemskt glåmig och trött. Magen är jättetung och varje smärta som kommer känns positiv då det känns ett steg närmare förlossning. Idag när jag sov trodde jag att resåren var för hårt spänd men det var nog förvärkar för det kändes likadant utan byxor. ;)

Hoppas det är på gång nu snart!!!!

Hoppas det sätter igång för dig snart. Du verkar vara redo.

KL
Ett tips som jag kom att tänka på när jag läste yoga-inläggen är att fortsätta med lite allmänna yoga-övningar efter förlossningen. Man blir lätt sned, stel och får ont i rygg, nacke och axlar av att bära, amma, etc. Jag tränade vanlig yoga, ett kort program på 20-30 minuter med övningar som gjorde att jag sträckte ut/upp kroppen, nacken och ryggen. Speciellt smärtan mellan skulderbladen försvann. Känner själv att jag redan har behov av at börja.

Återhämtningen har gått väldigt snabbt för min del. Dagen efter förlossningen var jag trött såklart men ändå rastlös. Är ganska blek och glåmig, men det beror nog mer på sömnbrist än på fysiska men. Känner mig mest frusen så jag duschar varmt varje dag. Amningen fungerar sådär. Mjölken rann till snabbare denna gången, men sonen vägrar amma från ena bröstet och kommer på att han är hungrig för sent vilket leder till att han blir så arg att han inte kan börja suga. Kanske vi börjar hitta rätt där nu med tätare väckningar på dagen och ersättning som komplement tills han fixar amningen. Ger ersättning med sked vilket är lite drygt när man är uppe mitt i natten och knappt vet vad man heter. Är dessutom förvånad över hur mycket en knatte kan sova.

Vi är 10 dagar över tiden idag & har varit på UL och gjort viktskattning. Allt såg bra ut & han väger ca 3,9 kg. Det är bara att vänta vidare, vi har ny tid på fredag om han inte har tittat ut desförinnan. Jag kan säga att jag är trött på att vänta...

Nu är Adam kommen! föddes 2011-01-02 kl 04.27! 48 cm lång å 3140 gram tung :love:

Åh, varje dag måste vara jättefrustrerande för dig nu. Jag håller tummarna att det sätter gång viken timme som helst nu. :laugh:

Åhh, jag känner till de där pågarna som inte har bråttom !

Min son kom 16 dagar över tiden... men jäklars vilken bra unge jag fick

Bm besök i vecka 38

SF-mått: 34
Hjärtslag: 140
Hb: 124
P-glukos: 6.6
Blodtryck: 110/70

På två veckor har mitt sf-mått ökat 1 cm, följer fortfarande kurvan. Lotta sa att jag nog inte kunde räkna med en bebis som ville komma ut den 21.a, hon tror jag går över tiden. Något säger mig att hon har rätt, för det ska ju vara lite jobbigt i slutet av graviditeten?! Och jag hade min första natt i natt då jag hade problem att sova. Börjar det nu? ;) Jag som aldrig har haft svårt att sova vill gärna strypa madrassen....

Huvudet är inte fixerat, men det ska tydligen inte spela någon roll för om man är redo för förlossning eller inte... det kan ändras på en värk sa hon. Tillbaka nästa onsdag.

Jo juste, fick väga mig... + 9,5 kg

Jag gick över 14 dagar med sonen, shit vad jobbigt det var men han var värd att vänta på :love:

Liknande trådar

Relationer Ursäkta mig för det dunderlånga inlägget men känner att jag måste få skriva av mig lite, jag vet inte riktigt vad sjutton jag ska göra...
2
Svar
33
· Visningar
12 444
Senast: Mirre
·
Z
  • Låst
Gravid - 1år Hej tjejer. Jag är gravid och beräknas bli mamma i april. Är det några fler här som är någorlunda i samma vecka? Gärna boende i...
Svar
1
· Visningar
718
Senast: Snurrfian
·
Övr. Grenar Inför stundande hingstval 2011 är det många som grubblar vad de ska vända sig. Ifjol startades en liknande tråd och jag uppfattade...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
25 954
Senast: supercassie
·
Övr. Hund Jag vill berätta för er om en mycket speciell hund. En Finsk lapphund kom till oss den 25:e September 1997. Jag satt hemma hos min...
2
Svar
25
· Visningar
3 775
Senast: Disen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar