Sv: mammor vinter 2010/2011
Hoppas det sätter igång för dig snart. Du verkar vara redo.
KL
Ett tips som jag kom att tänka på när jag läste yoga-inläggen är att fortsätta med lite allmänna yoga-övningar efter förlossningen. Man blir lätt sned, stel och får ont i rygg, nacke och axlar av att bära, amma, etc. Jag tränade vanlig yoga, ett kort program på 20-30 minuter med övningar som gjorde att jag sträckte ut/upp kroppen, nacken och ryggen. Speciellt smärtan mellan skulderbladen försvann. Känner själv att jag redan har behov av at börja.
Återhämtningen har gått väldigt snabbt för min del. Dagen efter förlossningen var jag trött såklart men ändå rastlös. Är ganska blek och glåmig, men det beror nog mer på sömnbrist än på fysiska men. Känner mig mest frusen så jag duschar varmt varje dag. Amningen fungerar sådär. Mjölken rann till snabbare denna gången, men sonen vägrar amma från ena bröstet och kommer på att han är hungrig för sent vilket leder till att han blir så arg att han inte kan börja suga. Kanske vi börjar hitta rätt där nu med tätare väckningar på dagen och ersättning som komplement tills han fixar amningen. Ger ersättning med sked vilket är lite drygt när man är uppe mitt i natten och knappt vet vad man heter. Är dessutom förvånad över hur mycket en knatte kan sova.