mammor vinter 2010/2011

Sv: mammor vinter 2010/2011

Grattis :love:

Här e man i full gång med att tvätta små pyttekläder så att allt e redo när pluttis kommer. Ska nog börja packa väskan oxå... Och skaffa en aktuell patientbricka kanske... o en andra massa saker kvar att göra... Dock känner jag en otrevlig förkylning som e på ingående, inte alls lägligt :cry:

I morgon är det tre veckor sedan dottern föddes, och jag tycker att jag är som vanligt i kroppen, eller att den känns som vanligt i alla fall. Sen att magen fortfarande är lite slapp är ju ingenting jag känner precis :D Har ju mina vanliga byxor (tog på mig jeans för första gången 5 dagar efter förlossningen) och tröjor.
Eller ja, jag törs faktiskt inte sätta mig till häst än, musklerna där nere måste nog få återhämta sig lite till.

Men annars har jag inga problem med att gå snabba promenader med hunden, första promenaden blev jag lite trött i musklerna men inte nu längre, jag har inga problem med att bära, klättra på stegar, skott snö och sånt.

Jag är faktiskt imponerad över hur snabbt kroppen återhämtar sig, jag hade ju dels lite foglossning och sen samlade jag på mig en hel del vatten i samband med att jag fick havandeskapsförgiftning. Men det försvann i stort sett vid förlossningen.

Och för mig är det 2 veckor i morgon, och jag instämmer, det är fantastiskt vad fort kroppen återhämtar sig. Börjar fundera över om det kanske går att börja rida om ett par veckor?

Men, är det någon mer än jag som längtat efter att sova på mage och nu inser att det inte går när det är fullt med mjölk i brösten???? Tänk att jag hade lyckats glömma det sedan förra gången :crazy:

Vi kom hem igår. Ville inte vara kvar på BB längre (klarade bara en dag). Kände mig hemskt instängd och uttråkad. Var otroligt skönt att komma hem. Vi blev ju inlagda redan på julaftonsmorgonen så det kändes som om jag varit borta hemifrån hur länge som helst.

Lilla Lucas sover och äter. Fortfarande chockad över hur äckligt ont det gör när han suger fatt i brösten. AJ!! har varit orolig att jag inte producerar tillräckligt med mjölk och att han inte får i sig vad han behöver men enligt BB så verkar allt ok enligt dem. Vi ska till BVC på torsdag för att väga honom. Han var ju liten vid födseln (3034 gr) och vägde idag 2790 gr. Hoppas han suger åt sig allt vad jag har så att han inte går ner mer.

Annars så bara njuter jag av det lilla livet och kan fortfarande inte fatta att något så litet och fint kan göra så förbannat ont att föda fram:)

Åh vad skönt att läsa dina rader! Jag började gråta av lycka. Tänk om jag också får känna mig så rörlig. Jag struntar faktiskt i den fåfänga aspekten just nu, jag vill vara i min fungerande, starka och rörliga kropp. Det har varit jobbigt ända sen augusti för mig med den här fysiska förändringen, men nu är det nära! Åh, tänk att få tillbaks sin kropp OCH få sin älskade lilla unge i famnen. :love: Just nu känns det utopiskt, men det KAN bli verklighet! :banana:

*kl*

NU e jag less... NU vill jag ha bebis!!! Börjar bli tungt både fysiskt å psykiskt att vara gravid nu. Men det är meningen att man ska bli less sa min BM, för då är man mentalt redo att föda barn =)

Min mamma köpte idag ett andningslarm till bebis. Mycket för sin egen skull då min lillebror höll på att försvinna när han va 8 mån i/av/pga PSD så mycket för hennes skull kommer jag använda det på lilleman. Skönt å kunna sova utan att oroa ihjäl sig med!

Ang. kroppen så har den återgått till gamla vanliga direkt efter förlossningen. Det enda som plågar mig är skadorna som blev när ungen skulle ut, och förra gången var det snittet som hindrade lite. Annars back to normal direkt. Väldigt skönt!

Oj, hoppas jag börjar känna att det är jobbigt snart att vara gravid. Har 23 dagar kvar till Bf. Man vill ju vara mentalt förberedd som din barnmorska sa :o

när jag hade 23 dagar kvar va det fortfarande bra, men nu har jag 15 dagar kvar å e sååå less ;)

Äsch herregud, är man nöjd så är man ju nöjd! Tror inte man måste bli less för att vara redo, verkligen inte. Jag tyckte nog att sista tiden var rätt härlig, kroppen kändes liksom stark och bra om än lite otymplig. Men kände mej nog ändå så redo jag kunde känna mej när bebis väl bestämde sej för att komma :love:

Angående tillbaka till ursprunglig form så är jag väldigt förvånad, en del i min motvilja till kejsarsnitt var att jag fått någon bild av att man är sängliggande i en vecka efteråt och sedan bara hjälpligt orkar med livet. Men så har det inte alls varit, jag har känt mej rätt stark sedan dag ett även om det första dagarna efter snittet var lite svåt att räta upp sej och en plåga att hosta etc.

Men nu (11 dagar sedan Lo föddes) känner jag mej nästan som vanligt, bara med sämre flås liksom. Förlorade 12 kg på 1 vecka efter förlossningen, det var en befrielse!!!

Det är så härligt att läsa om era "nya" kroppar. Det blir ju som ett Kinderägg att få föda barnet, att få sitt barn i famnen och bli rörlig och förhållandevis stark igen. Även om det innebär världens största smärta.

Jag vill så hemskt gärna kunna städa, fixa, skotta här hemma. Dammsuga! Det var en evighet sen jag kunde det och min sambo jobbar heltid och hinner inte med allt nu när vi även omfördelar förvaring och försöker finna lösningar för bebis grejer. Att inte kunna samarbeta med honom är vad jag känner är värst, för det är kul att göra saker ihop. Att sitta i soffan och titta på är otroligt frustrerande, när jag vet hur mycket han har att göra.

Vad tiden går fort förresten, 11 dagar sedan Lo föddes (alldeles nyss) och jag har 12 dagar till BF. Det känns bra! :laugh:

Jag var ju beräknad till den 23/12 och än har absolut inget hänt annat än att magen blir större och större... och jag blir otympligare och otympligare. Nu börjar det kännas lite jobbigt att släpa runt på magen.

Grattis till alla er som fått era små! Här får jag säga att dagsformen är vääldigt skiftande, vissa dagar mår jag helt ok andra är jag väldigt ynklig och undrar hur man ska palla tiden ut (+ ev övertid)... Just idag är det VERKLIGEN botten då jag drabbats av kräksjuka :crazy: :( för första gången i mitt vuxna liv, såklart det då ska bli när man också är höggravid! Fruktansvärt... Helst vill jag bara ligga men tills sambon kommer hem från jobbet har man ju hundar som måste ses efter hur man än mår för egen del... Lägligt nog har två av dem slaktat och ätit innehållet i en vetekudde så de är magsjuka de också :crazy:

img_0280_124073852.jpg

Min mage i vecka 36+4, 3 veckor kvar snart till bf.

Idag var det en kvinna på bussen som erbjöd mig sittplats, så gulligt!
Men jag sa att det gick fint att stå.... jag mår ju som en prinsessa :laugh:

Men ändå gulligt eftersom att jag själv är en sån som alltid erbjuder min plats till folk som verkar behöva det. Men ser sällan någon annan göra det... typ...

Liknande trådar

Relationer Ursäkta mig för det dunderlånga inlägget men känner att jag måste få skriva av mig lite, jag vet inte riktigt vad sjutton jag ska göra...
2
Svar
33
· Visningar
12 444
Senast: Mirre
·
Z
  • Låst
Gravid - 1år Hej tjejer. Jag är gravid och beräknas bli mamma i april. Är det några fler här som är någorlunda i samma vecka? Gärna boende i...
Svar
1
· Visningar
718
Senast: Snurrfian
·
Övr. Grenar Inför stundande hingstval 2011 är det många som grubblar vad de ska vända sig. Ifjol startades en liknande tråd och jag uppfattade...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
25 954
Senast: supercassie
·
Övr. Hund Jag vill berätta för er om en mycket speciell hund. En Finsk lapphund kom till oss den 25:e September 1997. Jag satt hemma hos min...
2
Svar
25
· Visningar
3 775
Senast: Disen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar