mammor vinter 2010/2011

Sv: mammor vinter 2010/2011

Lånar min egen knapp...

Sitter här mitt i natten och försöker väcka min minsting som behöver lite mer mat, hon verkar inte vara så intresserad utan sover snällt vidare, någon som har nagot bra tips på hur man väcker en sovgris :crazy:

Var en vända på stan idag, kallt men tjejerna klagade inte utan låg snällt och sov hela tiden :)

Just nu tycker jag det låter himla skönt med en sovgris som inte går att väcka. Min sovgris är lite dålig i magen (??) och det funkar bara att ha henne i bärselen, då somnar hon på en gång, men så fort jag lägger ner henne blir hon väldigt ledsen och ser ut att må pyton. Nu sitter hon i bärselen och sover och jag funderar på om jag ska sätta mej och sova istället, jag har knappt sovit något inatt.

*kl*

Har läst ikapp i tråden och vill gratta er andra som också fått era små underverk!

Min lilla gris väcks mest effektivt av att man tar av henne täcket så det blir kallt, då blir hon :devil::cry::devil:
Fast det är skönt nu när hon hade gått upp så bra i vikt, då får hon sova tills hon vaknar av sig själv, skönt för alla :)

Oj vilken stor bebis! Jag hade bara ca 800 g mer i magen ju med två stycken!

Skönt att ni mår bra även om det inte blev en problemfri förlossning. Och vilket fint namn du valt :love: .

Grattis till dig och alla andra som fått era små :love: !

En liten uppdatering från oss: vi är inskrivna på barnkliniken än då lilleman inte klarar att få i sig all näring han behöver på egen hand utan behöver stödmatas via sond. Nu har han haft stabilt blodsocker ett tag men han behöver hjälp att hålla kroppstemperaturen av vår värme, så bärsjalen kommer mycket till användning. Idag ska vi vara hemma på vår första nattpermission, håll en tumme för oss att det går bra. Jag har mjölk så det räcker och blir över åt båda, så jag pumpar extra till lillen som vi ger i sond och så ammas båda. Det är jätteskönt verkligen att vara hemma, men kylan är inte rolig och vårt hus är dragit och bergvärmen hänger med dåligt i temperaturväxlingarna som är. Så vi spärrar in oss i sovrummet där det är varmt och skönt.

Jag är en riktig mjölkko och måste fortfarande pumpa bara för att lätta på trycket ett par ggr om dagen, har redan en del mjölk i frysen. Hoppas det reglerar sig bättre när liten börjar amma mer effektivt :) . Det blir inte mycket datortid, på kliniken är det mobil och datorförbud och hemma är det amma och vila som gäller. Sova blir det inte mycket av alls men jag hoppas det blir bättre bara lillen kommit ikapp lite mer. Och vad jag njuuuuuuter av våra små underverk :love::love:!!

Hoppas ni har det bra allihopa!

Vilya, dubbelammar du? Jag får till det bra ibland men tycker det är svårt att hitta bra kudde. Fungerar formfixen bra? Jag har provat tvillingklubbens som jag inte alls gillade, lillen får inget stöd alls. Det blir nu en stadig madrassliknande amningskudde och så storebror på en extra vanlig lång kudde, men jag måste hålla hans huvud så det blir lite jobbigt i längden...

På nätterna liggammar jag storebror, men lillen behöver hjälp med taget. Det känns högt prioriterat att få dem att äta samtidigt så man får sova ordentligt någon gång (nu ammar jag ca varannan timme dygnet runt).

Jag gillar formfixen, tycker att den ger bra stöd så nacken och axlarna får vila lite, slarvar ibland med att använda den. Har så smått börjat dubbelamma och nu funkar det bättre, i början behövde de hjälp med att hålla huvudet rätt och att få rätt grepp så då blev det massa sår när jag dubbelammade dem. Mina tjejer sover massor så jag får väcka den lilla så hon får äta oftare, båda sover 6-8 timmar per natt om de får bestämma själv :)

Känner igen det där med att det är kallt inne, vedspisen jobbar så gott det kan men sotaren var här i måndags så då kunde vi inte börja elda förrän vid tre på em så nu ligger vi efter :( Fast det är varmt och skönt i sovrummet :)

Okej, den 23e..nu får vi se om Pumpernickel och Dalatjej får sina bebbar idag då... eller kanske rentav imorgon...hmm..
Min lilla tjeja sover i köket med diskmaskin och radio på...det är bäst att vara i händelsernas centrum

Okej, den 23e..nu får vi se om Pumpernickel och Dalatjej får sina bebbar idag då... eller kanske rentav imorgon...hmm..
Min lilla tjeja sover i köket med diskmaskin och radio på...det är bäst att vara i händelsernas centrum

Än så länge är det lungt...:D Jag har haft lite, lite sammandragningar igår & idag. Nu försöker jag bara övertala honom om att stanna inne tills julklappsutdelningen är över i morgon kväll. Vi ska ha släkten här & det vore tråkigt att behöva skjuta på det.

Igår var vi hos BM som konstaterade att "klarare än så blir det inte". Magen fortsätter växa som den ska, blodtryck och bebis puls var bra.

Ingen bebis än. Har starka förvärkar. Kan inte sova, kommer med ca 10 minuters mellanrum. Var inne på förlossningen igår kväll då jag tyckte att jag hade så pass ont att jag inte riktigt mera visste om det var förvärkar. Men visst var det de. Fick ligga med CTG och efter undersökning (som visade att livmodertappen var så långt in/bak att hon knappt kunde känna den) så fick vi åka hem med några tabletter som skulle hjälpa mig med sömnen. De hjälpte inte så mycket, låg dubbelvikt och kallsvettades halva natten. Dock försvann sammandragningarna under morgonen och förmiddagen vilket gjorde att jag kunde sova någon timme på soffan. Men nu är de igång igen.

Fy :devil: vad ont det gör. Klarar inte av att ligga eller sitta ner när de kommer, bara gå/vagga omkring här hemma. Blir väl att gå omkring hela natten igen...

Hade en tid hos MVC idag men de ringde o sa att BM var innesnöad så jag skulle ringa på måndag ifall ingen bebis kommit än. Hoppas att han inte kommer imorgon heller...

Fy vad jobbigt! Hoppas du får en human julafton i alla fall, även om det inte verkar så. Om nu inte bebis kommer som en liten :love: julklapp till er inom kort!

Sitter här mitt i natten med värkar, fortfarande var 10 minut. Försökte lägga mig för att sova. Andades igenom de 3 första värkarna. Sen gav jag upp. Gråtfärdig och supertrött. Undrar vad jag gett mig in på. Misstänker pinvärkar. En human julafton flög ut genom dörren redan tidigare i kväll.

(kl)
God jul allihop :-) Själv ska jag ta det väldigt lugnt, i går började jag känna otäcka förvärkar och de har hållit på i natt också. I morse kom lite av den omtalade slemproppen, jag hoppas verkligen inget mer händer i dag...

*lånar sista*

Jag tror på två julaftonsbebbar här idag :)

En God Jul vill jag önska er alla! Miras pappa gör sin första arbetsdag efter ledigheten precis idag, men mor- och farföräldrar kommer förbi här och önskar lilla tösen god jul, och ikväll firar vi hela familjen :love:

JAA heja julaftonsbebbar.. Hoppas det går fort nu för Pumpernickel iaf...

En härlig jul önskar vi er allesammans med och utan bebisar....

Här blir det (högst sannolikt) ingen julaftonsbebis!:bump:

Jag har varit nervös de senaste dagarna... men nu får han komma när han vill!

Liknande trådar

Relationer Ursäkta mig för det dunderlånga inlägget men känner att jag måste få skriva av mig lite, jag vet inte riktigt vad sjutton jag ska göra...
2
Svar
33
· Visningar
12 444
Senast: Mirre
·
Z
  • Låst
Gravid - 1år Hej tjejer. Jag är gravid och beräknas bli mamma i april. Är det några fler här som är någorlunda i samma vecka? Gärna boende i...
Svar
1
· Visningar
718
Senast: Snurrfian
·
Övr. Grenar Inför stundande hingstval 2011 är det många som grubblar vad de ska vända sig. Ifjol startades en liknande tråd och jag uppfattade...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
25 954
Senast: supercassie
·
Övr. Hund Jag vill berätta för er om en mycket speciell hund. En Finsk lapphund kom till oss den 25:e September 1997. Jag satt hemma hos min...
2
Svar
25
· Visningar
3 775
Senast: Disen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar