mammor vinter 2010/2011

Sv: mammor vinter 2010/2011

Har haft det så ett tag oxå. Jättetrött och måste gå och lägga mig senast 11 oftast vid 10... somnar som en stock men vaknar för att gå på toa oftast mellan 2 och 4 sen dröjer det ett par timmar innan jag kan somna :( Skittrött när klockan ringer o man ska upp... grr. Men bara idag och imorgon kvar på jobbet sen ska det sovas :D

Här har vi haft hembesök från BVC i snökaoset.
Lilla fröken hade gått upp till 2640 gram, dvs nästan 300 gram över hemgångsvikten, så det var bra jobbat på en vecka :)

Vi fick information om vad som väntar framöver, med vaccinationer och grejer och ytterligare en pappersbunt (tur att hon redan skaffat sig en egen pärm!).

Och BVC-sköterskan gick inte omkring och kollade städningen, vilket sambon var väldigt orolig för :D Kanske iofs kan bero på att hon var hundrädd, vilket jag glömde fråga om på telefon, hon blev nog inte så kaxig när det första hon såg var en glatt studsande rottweiler :bump:

Inser att jag i dimmorna inte varit helt solklar när jag skrivit. Vi åkte alltså in till sjukhuset vid 07.30 i onsdags morse, blev läkarundersökt vid 9-tiden. Det jag fortfarande inte kan förstå är hur det kan gå så snabbt. Inga värkar alls som kändes obehagliga på något sätt förrän vid 10-tiden, 5 cm öppen 11.50 och barn förlöst kl 12.00 :eek:

I dag har vi i alla fall fått komma hem igen och det är jätteskönt! Prinsessan kissade ner hela skötbordet och en god del av sin pappa för en stund sedan vilket var en bra ursäkt för att just precis då ta sitt livs första riktiga bad :angel: Och nu ligger de och tittar på TV respektive sover, storebror är hos frisören med mormor och jag försöker komma i kapp med allt som hänt här hemma sista veckan....

*kl*

Ett snabbt inlägg innan jag tänker kolla litegrann vad ni skrivit senaste dagarna.

I fredags kom Lo! Förlossningen blev inte alls som jag hoppats eller tänkt, faktiskt ett av mina "mardrömsscenarior"... Försöker kanske skriva en längre förlossningsberättelse senare eller så skippar jag den för jag vet nog fortfarande inte rikitgt helt vad som hände. Det blev till slut akutsnitt och antagligen var jag bäckentrång ändå. Kan ha berott på att min svanskota verkar ha blivit avbruten nån gång och sedan läkt fast så den pekar rätt in i bäckenet...misstänker nån avfallning av häst.

Hursomhelst är Lo helt fantastisk och värd ALLT slit, smärta och tårar där innan! :love: :love: 55 cm lång och vägde 4425 kg så en rejäl bit med världens finaste knubbiga kinder.
Sen har vi haft ett par dygn på BB som varit psykiskt jobbiga för mej då hon varit gasig och ledsen och tröstlös och käkat-gråtit-käkat så jag inte fått någon sömn. Men nu är mjölken igång och hennes mage verkar må bättre och igår insåg jag nog mer tillfullo vilken skatt jag fått... Jag hade en så stark oro under förlossningen och speciellt innan kejsarsnittet att hon inte skulle "må bra"/klara sej, det kändes som om allt bara gick fel...men igår insåg jag nog att - Jag hade ju fel. Allting gick bra, hon lever och är frisk och stark. Och det är så sjukt fint :love: :love: :love:

Vi kom hem idag och jag är väldigt lycklig. Ligger i sängen nu och hon sover bredvid, har 3 hundar här i sängen också. Min lilla familj :love:

GRATTIS!!!!!:bump::bump:

Vad skönt att höra att ni trots motgångar under och efter förlossningen äntligen får njuta av varandra, du och din dotter! Det var så tyst från dig nu under en period så man blev lite fundersam hur det var med dig och bebis. Så det känns bra att få höra ifrån dig. :laugh:

Grattis till stora flickan!!:banana: och grattis Wilfa om jag inte skrivit det innan:bump:

Massor av tjejer föds det i tråden.

Var är Mayday?

själv väntar vi och väntar. Dagens framgång är att halva väskan är packad, att kameraladdaren som varit borta hittades och att jag är färdigboad för att få barn.
Eftersom jag troligtvis hur som helst får barn i december -BM ville inte att jag skulle gå in i januari pga bebisens storlek-tycker vi att den kan komma nu innan jul. De flesta julklapparna är fixade, tillräckligt många bebiskläder tvättade och bostaden tillräckligt städad. Idag har jag haft städmani de luxe. Blev lite trött och vaggade fantastiskt långsamt till bibliteket.
Min oro är att om BM den 27/12 tycker att det är dags för UL och de bedömer igångsättning pga storlek typ 28 eller 29:e så känns det lite oroande med igångsättning. Har läst både bra och dåliga historier om det.

Stort grattis!

Här är det ju BF 23/12, men fortsatt lungt. I morgon ska vi till barnmoskan igen på koll.

Jag hoppas verkligen att bebis väntar till efter jul med att titta ut. Alla julklappar är köpta & inslagna, huset städat och idag ska det stekas köttbullar.

Här har det varit en natt med värkar, eller ja lite i alla fall, 1 var tionde minut...men nu verkar det har slutat igen. Har mockat stallet ifall det skulle få fart på det hela, tydligen inte...

Spännande!

Jag har dagligen mockat 3 boxar och burit vatten, förra veckan ägnade jag åt städning & julklappsshopping, men det tycks bebis inte bry sig det minsta om. Nu tror jag att jag snart lägger mig på soffan & äter praliner och hoppas att han inväntar det nya året istället...:D

Stort grattis till Lo!
Tråkigt att förlossningen inte blev som du tänkt dig. Men huvudsaken är ju att ni mår bra nu.

KL

Stort Grattis till både evis och Wilfa!

Äntligen så är även min bebis på utsidan. I lördags föddes vår son. 4015g och 52cm lång. Allt gick kanon och bådde jag och sonen mår toppen.

Såg att jag missat några bebisar längre bak i tråden så jag lägger till ett extra Grattis till alla vinterbebisar som är här!

Stort grattis!! Skönt att ni båda mår bra.

Här är det lugnt...verkar inte hända så mycket mer just nu. Några värkar utspridda på hela dagen. Hoppas att han väntar något tag till. Ser inte fram emot torsdagen då de har varnat för ett sjuhelvetes väder. Är mest bekymrad över hästarna och om ingen kan ta sig ut här och ge dem mat och vatten...

Liknande trådar

Relationer Ursäkta mig för det dunderlånga inlägget men känner att jag måste få skriva av mig lite, jag vet inte riktigt vad sjutton jag ska göra...
2
Svar
33
· Visningar
12 444
Senast: Mirre
·
Z
  • Låst
Gravid - 1år Hej tjejer. Jag är gravid och beräknas bli mamma i april. Är det några fler här som är någorlunda i samma vecka? Gärna boende i...
Svar
1
· Visningar
718
Senast: Snurrfian
·
Övr. Grenar Inför stundande hingstval 2011 är det många som grubblar vad de ska vända sig. Ifjol startades en liknande tråd och jag uppfattade...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
25 954
Senast: supercassie
·
Övr. Hund Jag vill berätta för er om en mycket speciell hund. En Finsk lapphund kom till oss den 25:e September 1997. Jag satt hemma hos min...
2
Svar
25
· Visningar
3 775
Senast: Disen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar