mammor vinter 2010/2011

Sv: mammor vinter 2010/2011

*kl* en snabb hälsning från oss. allt bara bra, 14/12 föddes två underbara pojkar 2190 g resp 3035 g. liten har dålit med hull och låg temp och får glukosdropp på barnkliniken, där sitter vi mest och får ej ha telefon med. helt ok igångsättning och förlossning, återkommer senare med info. jösses vad underbara de små är!!!

Grattis till era pojkar! :bow:
Måste vara de första gossarna som tittar ut i tråden. Skönt att förlossningen var OK. Gärna bilder.

Grattis zesel! :)

I dag har jag en vecka till BF och det känns som om bebis inte har några tankar på att titta ut. Jag har ingen aning om vad jag har att förvänta mig - hur har det varit för er andra? Drar det bara igång eller har ni haft "förvarningar" på något sätt?

Jag är ju inne på min första vecka av ledighet & jag mockar & städar. Idag står köksstädning & julklappsshopping på programmet.

Grattis, grattis :D :D
Gud vad man börjar längta nu efter att få se sin lilla sprattlande utanför magen <3

(kl)
Gratulerar till barnen, ni som är klara :D
Själv har jag fått min kollad i dag igen, v. 35 och 2200 gram. Nu behöver jag faktiskt inte åka till spec-mvc på flera veckor! Så skönt.
Den lilla storleken till trots så känns det lite smådrygt nu faktiskt, det spänner och drar och gör lite småont. Besvärligt att resa sig och ibland känns det som jag inte kan gå upprätt för det drar så förbaskat i magen.

En lustig sak jag upptäckt; jag har haft migrän i många år och vet att graviditetshormon ofta gör så att migränen försvinner, om än bara tillfälligt. Så var det med första barnet och det höll sig bra ett par år efter att hon fötts. Nu denna gång så har det hänt två gånger när jag har haft jobbiga dagar att jag fått synbortfall (aura) men ingen smärta. Småskumt.

det där finns det nog lika många svar på som det finns kvinnor som fött barn. På FL finns det t ex en tråd med tecken på att förlossningen är på G.
Jag själv kände en enorm trötthet en vecka innan. Hade massor av "måsten" och städning men var så trött att jag nästan bara orkade vila. Sen så klart att bebisen borrar sig längre och längre ner, förvärkarna molar på, att blodtrycket stiger kan också vara ett tecken. Så hade jag det sist. Var hos BM i måndags och då hade det inte stigit. Men har börjat känna av tröttheten och stryker livsviktiga saker från att göra listan. Jag hade en magkänsla förra gången vilket stämde. Jag som tagit två kort på magen i vecka 32 tog säkert 20 kort kvällen innan förlossningen satte igång. Väderomslag och fullmåne brukar också sägas vara tillfällen då det föds fler barn. Vår son är född vid väderomslag det var fullt på BB. På tisdag är det fullmåne...
Sen kanske allting är inbillning;) Lycka till!

Glömde skriva att för mig startade med pytte pyttesmå värkar på kvällen som mest kittlades. Jag fnissade och tänkte att är det så här det ska vara är det ju inga problem. Sov till tidig morgon, var uppe oc kissade varje timme tre gånger fast jag inte var kissnödig. Tredje gången fattade jag att jag vaknade för att jag hade värkar var 10:e minut. Det kan ju smyga sig på som för mig, det var skönt för då han man ställa in sig på att det var på G, packa väskan, ringa hundvakten etc. Sen fick vi promenera 4 km hemma omkring för att det skulle sätta lite mer fart. Sen gick det snabbt.

Tack för att du delar mid dig av dina erfarenheter! Jag är pigg som tusan & inga förvärkar, det är bara att vänta och se (vilket stör en kontrollmänniska;)).

Grattis till pojkarna!

*kl*
Visst har inte Evis synts till på ett par dagar? Kan hon vara upptagen med att föda/snusa bebis?

KL

Grattis till er som fått era små!! Här går vi in i vecka 34 idag, 33+0 då. Sista spiken är satt i blivande barnrummet och jag har vikt och lagt alla pyttekläder i sin byrå. :-) Ibland känns det fortfarande helt overkligt att vi kommer vara föräldrar om inte alls lång tid... ibland kommer verkligheten dock över en och med den en viss panikkänsla över vad vi gett oss in på ;-) Men det är väl normalt förmodar jag...

Tyvärr har min graviditet kantats av ett återkommande bekymmer i form av ständiga UVI. De två senaste tillfällena orsakade av grupp B streptokocker. Inge kul alls och tyvärr har bemötandet från barnmorskor + läkare känts ganska nonchalant och rent okunnigt. Lämnade in en ny urinodling igår, så det återstår att se om skiten har kommit tillbaka igen. :-(

Jag var inget förvarnad alls, höll som vanligt på att greja i stallet, lastade av en halmbal och sedan åka vi och hamtade hö, på vägen hem stannade jag till hos mamma för att kissa och det där kissandet ville aldrig ta slut, inte alls alltså. Jag blev först lite rädd och undrade vad som hände men strax insåg jag ju att vattnet gått. Åkte tilbaka till stallet och väntade på sambon och sedan fick vi fara till förlossningen för att kontrollera att allt såg bra ut. De ville såklart vänta ut en spontanförlossning men inget hände mer än några små yttepytte förvärkar, nästan löjligt små faktiskt. Dag två samma sak, in, kolla CTG och blodtryck. Tredje dagen blev jag igångsatt på morgonen. Hann förbereda mig i god tid och packa och greja (vilket SJÄLVKLART jag inte gjort innan eftersom bebis skulle dyka upp den 23 tidigast)

Stort Grattis till Tvillingpojkarna, skönt att ha dem på utsidan kan jag tro.

Min lilla skrutta har givetvis gulsot och vi måste fara på kontroller varje dag, de sticker stackarn i händerna och vi får sitta i timmar och dumglo på BB... suck!!!

Jag känner inte heller nåt ännu. Inte en endaste förvärk, varje gång bebis rör på sig så tänker jag att nu är det kanske dags...men icke. Blir snart tokig på detta väntandet...

Och inte blir det bättre av att jag träffade en kollega häromdagen som fick sin bebis för 7 veckor sedan...Nu vill jag ännu mer att min lilla kille kommer ut....

Min lilla skrutta har givetvis gulsot och vi måste fara på kontroller varje dag, de sticker stackarn i händerna och vi får sitta i timmar och dumglo på BB... suck!!!

Stackars bebisen!:cry:

Här är det hur lungt som helst. Det bara att vänta, nu är i alla fall julklappsshoppingen i stort sett färdig. Packning av BB-väskan är påbörjad sedan förra helgen.

Jag känner inte heller nåt ännu. Inte en endaste förvärk, varje gång bebis rör på sig så tänker jag att nu är det kanske dags...men icke. Blir snart tokig på detta väntandet...

Och inte blir det bättre av att jag träffade en kollega häromdagen som fick sin bebis för 7 veckor sedan...Nu vill jag ännu mer att min lilla kille kommer ut....

Vi får se vem som hinner först av oss.:D Nu börjar jag hoppas att han väntar till andra sidan nyåret. Bebis är väldigt livlig & lever om i magen värre än vanligt, men verkar trivas bra därinne.

Känner igen det där, det drar och spänner och så fort man suttit en stund tar det några stapplande steg innan man kan räta upp sig igen... Är i v 36 nu och den lille/a sparkar/trycker mot revbenen det gör så dj-la ont. Sen blir det ju inte bättre av att jag fortfarande hostar som en tok...
Min man säger att nu har nog pip-och gnäll månaden börjat ;) men jag har ju varit så rörlig och mått så bra hittills så nu känns det jobbigt... foglossning, revbenssmärtor - blä :cry: Samtidigt älskar jag att känna Sprattel knö omring där inne fast det gör ont :love:

KL

Nu är mina tjejer en vecka och peppar, peppar... Det funkar så mycket bättre än vad jag hade hoppats på :) de sover 6 timmar på nätterna efter att ha maratonammat hela kvällen och på dagarna äter de ungefär var fjärde timme :bump:

Det tog ett par dagar innan jag kände mig som en människa igen men nu är det mycket bättre så idag ska jag ta tag i lite julstädning men först ska jag ut och mocka lite bajs :laugh:

KL

Jag har nu 5 veckor kvar. Peppar peppar så är jag pigg & alert som tusan.... känner ju knappt av att man är gravid & jag får verkligen intala mig att det ÄR en bebis där inne :P

Någon mer som mått så bra innan, eller kommer det nu sista månaden allt jobbigt som folk pratar om?

Liknande trådar

Relationer Ursäkta mig för det dunderlånga inlägget men känner att jag måste få skriva av mig lite, jag vet inte riktigt vad sjutton jag ska göra...
2
Svar
33
· Visningar
12 444
Senast: Mirre
·
Z
  • Låst
Gravid - 1år Hej tjejer. Jag är gravid och beräknas bli mamma i april. Är det några fler här som är någorlunda i samma vecka? Gärna boende i...
Svar
1
· Visningar
718
Senast: Snurrfian
·
Övr. Grenar Inför stundande hingstval 2011 är det många som grubblar vad de ska vända sig. Ifjol startades en liknande tråd och jag uppfattade...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
25 954
Senast: supercassie
·
Övr. Hund Jag vill berätta för er om en mycket speciell hund. En Finsk lapphund kom till oss den 25:e September 1997. Jag satt hemma hos min...
2
Svar
25
· Visningar
3 775
Senast: Disen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18