mammor vinter 2010/2011

Sv: mammor vinter 2010/2011

Sen fick båda ligga hos mig ett tag innan jag klippte den andra navelsträngen. Sen ville de kolla upp den andra bebisen för hon hade fått lite fostervatten i lungorna men det var ingen fara. Under tiden de var borta, maken och bebis ett följde med, kom moderkakan som hade växt ihop och skiljeväggen kollades och den var tjock (alltså vet vi inte om det är en- eller tvåäggstvillingar) och BM kunde konstatera att jag inte hade spruckit någonting. Bebisarna kom tillbaks och båda åt lite innan jag fick duscha och åka bort till BB.

OlgaochMagda.jpg

:love: Olga, 3416 g till vänster och Magda, 2890 g till höger :love:
Man ser tydligt skillnad på huvudformen, Magda slapp bli tiltryckt :)

Punpernickel: *Trycker på ogillaknappen*
Ewa-Lena: Se till att bli frisk snarast!
Wilfa: Spännande men ta det lugnt :)

kl

Grattis alla som fått barn i tråden:bump: Härlig berättelse Vilya! Att skratta när man föder bebis i säte:laugh:

Själv var jag hos BM idag. Allting bra, ingen blodtryckshöjning som tecken på att det är på G. NÄsta tid är 27/12, känns helt konstigt att man ska fira jul innan.
Jag har tusen projekt igång samtidigt som att tvätta, städa, rensa allt som bil, sovrum, garderober, källare, badrum. Maken tycker att det blir lite rörigt vilket jag får hålla med om. Jag får nämligen ont i kroppen halvvägs och orkar inte fullfölja samma dag. Nu har vi alltså en pulka, en lift till barnvagnen i behov av tvätt, en halv påse blomjord, en jättebordslampa , målarfärg samt lite smått och gott på hallgolvet.:crazy: Vore inte så bra om förlossningen startar just nu.

Har fixat det mesta på listan som känts nödvändigt. Tycker att om bebis ska komma i år så kan den komma nu. Men jag har inte fixat alla julklappar så den kanske får vänta lite. Mitt första datum jag gissar på är 21/12, då är det fullmåne. ska försöka packa väskan tills dess.

Vilken härlig berättelse och vilka söta flickor! :love: En sån bra förlossning har jag också beställt. Ska bara bli frisk först med fri lejd för andningen till värkarbetet. ;)

Har du kollat på teddykompaniets filtar? De med djuren är underbart mjuka, jättelena och lite tjockare :) Den har vi i sängen här hemma :)
Sen har Villervalla dubbla. Jag har en från HM och barbapapa i det du menar och ett par st i polarfleece.

Din förlossning låter verkligen som en härlig upplevelse!

Själv kan jag tyvärr inte säga detsamma, men förutom att jag fick världens vackraste bebis så medförde den också en enorm respekt för min sambo. Han var verkligen ovärderlig under hela förlossningen.

Har tänkt massor på dig idag, skickar lite pepp till bebisarna :bump::banana::bump::banana:

*KL*

Matade mina vid midnatt och trodde inte mina ögon när jag kollade på klockan efter att de hade vaknat igen, fyra :banana: sen sov de till åtta på morgonen :bump: hoppas, hoppas att det inte bara var nybörjartur :crazy:
Har haft en :devil: massa eftervärkar, trodde nästan att det var läge att åka in och kolla om allt stod rätt till men efter lite googlande visade det sig att det är värre ju fler barn man har haft och även efter tvillingar så det är bara att bita ihop...

*lånar min egen knapp*

Hur går det för er andra som är hemma med bebis nu?
Här går det rent praktiskt rätt så bra, har en mycket lättsam, om än lat, liten tös. Sen brottas jag fortfarande en del med mina egna känslor av misslyckande, dels så blev förlossningen långt ifrån så som jag trott, och sen åkte jag på magsjuka ett dygn efter förlossningen och personalen på BB fick ta hand om tösen över natten och en bra bit in på dagen, jag hade fullt sjå med att vackla mellan sängen och toa... Och därmed kom vi aldrig heller igång med amningen.

Och personalen på BB gjorde i de flesta fall inte saken bättre, nästan så att det kändes som om de tyckte att jag fejkade hur dåligt jag mådde för att "slippa" ta hand om henne :(

Så amningen funkar fortfarande inte särskilt bra, jag har inte särskilt mycket mjölk och tösen tycker det är mycket mer bekvämt att ta flaskan. Så för tillfället försöker jag lägga henne till bröstet varje gång det är matdags, men mest med tanken att lura igång mjölkproduktionen, och sen får hon ersättning och det jag lyckas pumpa ur (också det för att få igång produktionen).

I övrigt så går det bra, som sagt så är hon lättsam, äter, sover och gillar att mysa :love: Sambon har visat sig vara än ännu bättre pappa än jag trodde, springer och fixar flaskor på natten och sköter massor av markservice :bow: Samt att han stöttar mig massor när jag drabbas av tvivel på mig själv!

Se upp om det börjar göra för ont bara! Efter det att vi förlorat vår son i december i fjol blev jag jättedålig. Slutade med 1,5 vecka på sjukhuset, rejäl infektion pga att det fanns rester av moderkakan kvar och jag är glad över att de inte behövde operera bort livmodern.....

Nu sitter jag i alla fall hemma och funderar över om jag ska fortsätta enligt ursprunglig plan och jobba fram till onsdag nästa vecka eller om jag ska vara helt ledig. Är sjukskriven 25% men försäkringskassan krånglar :crazy:

Vilken fruktansvärd upplevelse när man redan har varit med om det värsta :( mitt är iaf bättre sen lunch ungefär men håller koll. Tycker att du ska vara ledig, det förtjänar alla gravida :)

Men du har ju inte misslyckats, du har ju precis fått det bästa man kan få :love: Du har ju klarat en hel graviditet och fått ett barn. Det kan aldrig bli ett misslyckande hur det än slutar och vad det gäller amningen, antingen så funkar det när ni hittar era rutiner eller så ger du henne annan mat :) tyckte själv att det var jätte svårt med första barnet så hon fick lite av varje och det blir nog folk av henne också ;)

Kram

Du är inte misslyckad ! Du är inte misslyckad ! Du är inte misslyckad ! Du är inte misslyckad !

Allt blir inte precis som man har tänkt sig, men man är inte misslyckad för det !
Magsjuka är det iallafalll jag blir som absolut mest sänkt av ! Och det är ju verkligen inte konstigt om du inte var så alert om du blev magsjuk.

Vore jag dig så skulle jag tralla på med amningsförsöken rätt som det är så kanske det kommer igång och då har du guldläget- både ammning och flaska ! Kommer det inte igång så finns ju andra fördelar med bara flaska !

Åh dte är ju så tråkigt att de har den där inställningen.. Man gör ju så gott man kan och med känslan man får för sitt barn kan man inte annat än vilja göra sitt bästa.

Vi har varit på BVC idag med lillan, hon har inte ökat så mkt i vikt men inte heller gått ner så jag får väl vara nöjd, amningen fungerar ganska bra med en amningsnapp, jag höll på att bli tokig innan vi provade denne, trodde aldrig det skulle bli något ammande men den har verkligen hjälpt mig att få till sakerna... Däremot lider jag av rejäla domningar i händerna så att sitta upp och amma är inte att tänka på i dagsläget, händerna orkar helt enkelt inte hålla bebis så länge.

Jag som är väldigt van vid små små hästar känner mig betydligt mer osäker med mitt lilla lilla barn, man oroar sig för minsta missljud, om hon sover för länge, för lite och att maten ska räcka etc.... Har givetvis köpt med mig annan mat till henne utifall jag skulle få problem av något slag, Analyserar varje sovljud och tror hon håller på att kvävas om hon äter för fort..

Däremot kan jag inte säga något annat att det är den allra lyckligaste känslan jag någonsin haft när jag bara ser på henne... Hon är alldeles underbar...

Tack till er :bow: Nu sitter jag här och lipar igen för att ni är så snälla (sa någon hormoner :o ).
Jag tänker absolut fortsätta försöka med amningen, ibland klaffar allt och då äter hon jättefint, och då håller man ju hoppet uppe.

Åh vad glad jag är idag! Sedan igår kväll har hon tagit bröstet varenda gång vi försökt! Det verkar som om det kommer mer och mer mjölk också, vi "fyller på" med ersättning efter amningen men nu i förmiddags så gick bara drygt hälften av ersättningen i.
Och idag blir lill-snuttan en vecka :love:
För en vecka sen vid den här tiden satt jag i duschen på förlossningen och hotade att flytta in där :D Och nu sitter jag här med världens sötaste bebis som sover i vagnen här bredvid (men jag ska strax tvinga upp henne för att gosa på :p)

Skönt :) Lite lugn och ro brukar göra susen, för att inte tala om att slippa kraven från alla på BB. Jag höll på att bli tokig med första barnet, de skulle hjälpa till och drog hit och dit i tuttarna så både jag och dottern blev helt förvirrade :crazy: Hade de gjort på så nu eller med sonen hade de fått se på :devil::devil:

Jag hade ingen aning om att det kunde göra så ont heller, och ja det gör lika ont den här gången och det gjorde det med sonen också även fast han hade ett perfekt tag och då skulle det inte göra ont enligt experterna. Man får trösta sig med att det är en jobbig startstrecka och sen blir det lite bättre :) Fast jag har full förståelse för att man inte klarar av att det gör så ont...

Visst går tiden fort så ta vara på den, rätt som det är har de blivit tonåringar och ska snart flytta hemifrån :crazy:

Åh min lilla bebbe är med en vecka idag...det firades med besök på BB och Gulsotskontroll... :-( Och ett nytt imorgon.. men sedan hoppas vi att allt ser bra ut, hon sover mestadels hela tiden utom när det är mat, byta blöjor och möjligen lite tid för att skrika/titta på teve med pappa...

Ont gör det att amma ja, iaf emellanåt, det spelar nästan ingen roll vilket tag de har..däremot är känslan härlig när man inser att man faktiskt matar dem och att det fungerar...

Liknande trådar

Relationer Ursäkta mig för det dunderlånga inlägget men känner att jag måste få skriva av mig lite, jag vet inte riktigt vad sjutton jag ska göra...
2
Svar
33
· Visningar
12 444
Senast: Mirre
·
Z
  • Låst
Gravid - 1år Hej tjejer. Jag är gravid och beräknas bli mamma i april. Är det några fler här som är någorlunda i samma vecka? Gärna boende i...
Svar
1
· Visningar
718
Senast: Snurrfian
·
Övr. Grenar Inför stundande hingstval 2011 är det många som grubblar vad de ska vända sig. Ifjol startades en liknande tråd och jag uppfattade...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
25 954
Senast: supercassie
·
Övr. Hund Jag vill berätta för er om en mycket speciell hund. En Finsk lapphund kom till oss den 25:e September 1997. Jag satt hemma hos min...
2
Svar
25
· Visningar
3 775
Senast: Disen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18