mammor vinter 2010/2011

Sv: mammor vinter 2010/2011

Jag har mått bra under hela graviditeten och har också fått påminna mig själv att jag verkligen är gravid. Sista månaden har inte varit annorlunda än de andra, förutom att det är jobbigt att vända sig i sängen. Måste vakna för att organisera alla kroppsdelar. Lite långsammare har jag blivit i allt som jag gör. Men så länge jag klarar av att göra det mesta så gör det inte så mycket att det tar lite längre tid. :D

Det jobbigaste jag gör just nu......Väntar på bebis...;)

Jag mådde med väldigt bra fram till sista veckan då det började kännas tungt och jobbigt men som sagt, sova var nästan det värsta...

Hann ju däremot inte med att riktigt vänta på bebis...hon kom ju ändå.
Hoppas du får en fin tid till det är dags...

Ahh va skönt & höra =)

Att sova är inga problem för mig, bullar upp med en kudde som magen får ligga emot så känns det som vanligt.

Jaja, jag får väl mig en chock sen när kroppen börjar höra av sig istället ;)

*kl*

var ute och nattade hästarna. Fick mensvärksliknande smärta/känningar. Kan efter toabesök konstatera att slemproppen nog lossnat... :crazy:

wohoooo då behöver du kanske inte vänta sååå länge till ;)

Du har ju packat bb-väskan, jag har hela 34 dagar kvar jag. Vet inte när man ska packa den heller :P

Senast ändrad:

Hoppas det drar igång...typ nu!! Bara vi håller oss bort från julafton så ;)

Usch nu blev det lite små nervöst här, pirrigt....

Kan tänka mig det :) Jag vill också... men har 34 dagar kvar jag, men bra om den kommer efter nyår :D

Ja jag hoppas det tar fart nu. Har haft lite små ont längst ner i magen nu på morgonen men det har släppt igen... Någon som vill komma o hoppa på magen? :D:

Ojoj, här hoppas jag verkligen att den väntar med att ploppa ut till nästa år. Men börjar bli lite nervös, läcker råmjölk genom bh:n redan och det trycker väldigt neråt ibland sen den fixerade sig. Men vet ju inte hur det ska kännas... har ju 4v kvar :D

Kl

Tog bild idag i vecka 36. Jisses, känner mig superstor :laugh: I verkligheten känner jag mig ju supersmidig :p
Har ju 5 veckor kvar... så vet inte alls hur detta ska sluta. Har gått upp 8 kg i vikt & ligger på mittenkurvan.

dsc_0138_122406173.jpg

*KL*
Måste tränga mig lite före i BF-listan, för i onsdags föddes vår dotter :love: 2910 gram, 48 cm, i vecka 36+2. Och även om det gjorde indare än vad jag kommer ihåg att någon av de andra förlossningarna gjort så gick det också fortare.

Vaknade av att vattnet började sippra kl 02.45. Ringde in till förlossningen vid 4-tiden och kom överens om att om inget annat hände så skulle vi läkaren och konstaterade att det var fostervattenavgång och att jag var ca 1 cm öppen. Eftersom tidigare förlossningar gått snabbt ville de inte skicka hem oss utan vid 9.45 blev vi ivägskickade för att ta en lång promenad. Vid den här tiden hade jag fortfarande inga värkar utan endast lite sammandragningar som kändes som lätt mensvärk. Gick och fikade och sedan drog det igång!

Kl 10 hade jag vrålont och värkar var 3:e minut. Gick upp till förlossningen igen och de konstaterade att jag var öppen 3 cm. Fick lustgas, hjälpte inte alls, fick sterila kvaddlar, hjälpte pyttelite. Vid 11-tiden ville jag krysta, men var endast öppen 4 cm... Hjärtljuden blev lite halvdåliga och 10 i 12 var jag bara öppen 5 cm. Men krysta ville jag och personalen insåg att det nog kunde gå snabbt. Det gjorde det, för 10 minuter senare var hon ute!!!! Så, 2 timmar från första smärtan till förlöst, det känns inte som att jag kan klaga på det....

Vi fick stanna på BB tills i fredags, men i går blev vi inlagda igen pga gulsot. Ska stanna minst till i morgon, men annars är allt bra, amningen funkar och hon är världens vackraste prinsessa :love:

Grattis!!!:bump:

Åhh vad jag längtar efter vår lille kille! Är ju beräknad om 25 dagar... Han får gärna vänta till efter nyår, men jag skulle inte bli ledsen om han kom tidigare :p

Någon mer än jag som fått jättesvårt att sova på nätterna? Jag kan vara jättetrött å gå å lägga mig vid 11, men ligger vaken fram till 2-halv 3... vaknar igen vid halv 5 å ligger vaken till halv 6-6 för att vakna vid halv 9 igen... Jag måste sova länge för att orka med en hel dag, men det är bara att sova en stund på dagen just nu som gäller... Börjar bli lite knäpp på detta... :crazy:

Grattis!!! Vad härligt att allt gick bra för er. :laugh:

Herregud, du hade ju BF dagen före mig! Det börjar verkligen närma sig för oss andra också! Fast det var väl lite väntat att du skulle föda något för tidigt?

Zesel: Grattis till dina killar också!! :laugh:

Evis: Hallå, var är du? Har du också ett härligt barn i din famn? Jag tänker på dig!

KL

Här är allt som vanligt fast jag börjar bli frisk från förkylningen, nu sitter sambon och snörvlar i stället. :) Jag har varit ordentligt sjuk och trött och nu känner jag mig oerhört pigg och aktiv, fast jag egentligen inte klarar av mycket alls på en dag. Mina fogsmärtor börjar ta i mer och mer, magen är stor som ett hus. Igår när jag köpte amnings-BHar så tyckte butiksägaren att jag hade den största magen med enling i hon nånsin sett. Fast jag tror hon glömmer mellan kunderna. ;) Jag har iaf 125 cm i omkrets och i morgon blir det BM-besök så då blir det nytt SF-mått.

Vad gäller nattsömnen, det är otroligt olika från natt till natt för mig. Jag vaknar typ varje gång jag behöver röra på mig så jag är glad för vår tempurmadrass som gör att man inte vrider sig så ofta. I natt låg jag vaken till 3-tiden eller så, mest beroende på uppstötningar. Det är så obehagligt att idissla så där på natten. :eek: Men sen så gick jag upp och tog en losec och fick sova. De är guld värda, en tablett räcker i flera dagar och min halsbränna är i stort sett borta! :banana: Däremot drömmer jag väldigt filmiskt, länge och i otroliga bilder och historier. Iaf, jag behöver ofta sova ikapp på dagen, brukar ha sovtid mellan kl 11-15 inbokat så det blir rutin. Funkar när man väntar första barnet. ;)

Haha jag drömmer också dom mest otroliga drömmar :)
Så jag antar att jag inte sover så djupt?! Men sover gör jag & än så länge gott!

Liknande trådar

Relationer Ursäkta mig för det dunderlånga inlägget men känner att jag måste få skriva av mig lite, jag vet inte riktigt vad sjutton jag ska göra...
2
Svar
33
· Visningar
12 444
Senast: Mirre
·
Z
  • Låst
Gravid - 1år Hej tjejer. Jag är gravid och beräknas bli mamma i april. Är det några fler här som är någorlunda i samma vecka? Gärna boende i...
Svar
1
· Visningar
718
Senast: Snurrfian
·
Övr. Grenar Inför stundande hingstval 2011 är det många som grubblar vad de ska vända sig. Ifjol startades en liknande tråd och jag uppfattade...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
25 954
Senast: supercassie
·
Övr. Hund Jag vill berätta för er om en mycket speciell hund. En Finsk lapphund kom till oss den 25:e September 1997. Jag satt hemma hos min...
2
Svar
25
· Visningar
3 775
Senast: Disen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hjälp
  • Rintränings- och utställningstråd