mammor vinter 2010/2011

Sv: mammor vinter 2010/2011

Tycker att jag är stor oxå men det är ingen som tror att jag ska ha om 5veckor, längtar och GRATTIS till er alla som redan fått era små underverk :love:

Ändrade lite :)

December:
MayDay 7/12
Sandra78 8/12
Carrin 8/12
evis 9/12
Vilya 10/12
zesel 19/12
goalisa 20/12
Dalatjej 23/12
Pumpernickel 23/12
Vilsa 28/12

Januari:
Alanis 1/1
Javan 5/1
Wilfa 9/1
Ewa-Lena och gern 10/1
Soffipropp 13/1
godishanna 15/1
Spiteful Spirit 18/1
Maléne 17/1
Mirabell 19/1

Februari:
Kviga 7/2
Mustasukka 14/2

Här är våran lilla prinsessa, 12 timmar gammal och iförd sin bästa tänkar-min :D

mira1.jpg

Söt liten tiger =)

Va roligt att det börjar dyka upp massa bebisar, själv har man 40 dagar kvar!

*kl*

Själv har jag lyckats igen...

Skulle ut och fodra hästarna i lördags morse och lyckas utanför ytterdörren trampa snett med höger fot på ett av trappstegen, vilket resulterade i att jag trillade ner för trappan (2 trappsteg). Fy vad ont det gjorde. Lyckades ta mig upp för trappan igen krypandes och in för att samla mig lite.

Trodde att det bara var en rejäl stukning men tänkte att det är lika bra att åka iväg och kolla det. Efter diverse turer till hälsovårdscentral, röntgen, akuten så konstaterades att jag har en spiralfraktur i höger fotknöl. Så nu har jag stödskena och kryckor. Ska på ny röntgen om en vecka för att se att det läker rätt.

Suck. Detta känns ju verkligen jättebra med tanke på att det inte är långt kvar till bf. Dock har jag inte alls så ont i foten som jag trodde att jag skulle ha så kanske det hinner bli hyfsat bra innan bebis kommer.

Tur i oturen så tog vänster knä den värsta smällen innan jag dämpade fallet med händerna. Plus att jag hade massor med kläder på mig vilket säkert gjorde sitt för att dämpa stöten. Bebis verkar må bra. Har en tid hos Mvc idag men eftersom jag inte kan köra bil så hoppas jag att svärmor hinner med att köra mig.

KL

Var super rastlös i kroppen igår. Hade ganska mycket sammandragningar under kvällen och i natt har jag nästan inte fått sova något pga rejäla förvärkar. Trodde verkligen att det var på gång. Men nej. Nu är det fullkompigt lugnt igen. :devil: Är fullständigt j-la urless på att vara gravid och vill ha min bebis NU! Helst igår... :(

Oh farligt det där, själv druttade jag på ändan här om dagen. Schvoop sa det bara & så låg jag där på rygg :) Läskigt, men gjorde som tur var inte ont.

Ush va läskigt! Jag hade planerat att inhandla broddar, men det har fortfarande inte blivit av. Men har lyckats hålla mig på fötterna nästan hela tiden. ;) Halkade på altanen innan snön kom å landade HÅRT på knäna... Det gjorde ont å jag spände till magen så det gjorde lite ont, men det gick över. Är bara glad att jag inte landade på magen!

*kl*
Här är det lugnt så in i bomben. Igår hade jag inte ens några sammandragningar. Jag börjar misströsta och tror att jag inbillat mej alltihop, jag är inte alls gravid och kommer inte alls få något barn. BF +4 idag. Jättefina bilder ni lägger in i tråden men jag blir fruktansvärt avundsjuk och gråter nästan för jag blir så sur att jag inte får gosa med MIN bebis... Mycket irrationella känslor just nu.

Ja jag har lyckats undvika att halka på snö och is men nu var det inte någon snö eller is alls på trappan....så kan det gå. Som tur var landade jag hyfsat bra och har inte haft några känningar i magen alls.

Oj, vilken otur! Skönt att det gick bra med magen. Det är lätt att snubbla tycker jag, man ser ju inte var man går...

Sandra78 och carrin: Jösses vilka sötnosar :love: !

evis: Bebis tycker nog att det är för kallt ute, mycket skönare och varmare inne i magen... Skickar lite Pepp: :bump::banana::bump::banana::bump: till evis Bebus: Kom ut!

Jag har varit inne och gjort en hinnsvepning, ska in för igångsättning i morgon. Den lille har växt sämre över buken och de tjänar inte på att vara kvar i magen längre. Jag är inte öppen mer än 1,5 cm, så det kan ta tid. Håll tummar för oss, tack :bow: .

Heja ! Heja !

Jag tycker att Vilya skall visa bilder på småtjejerna ! Det kanske är gjort i annan tråd, men jag vill seeeeeee!

KL

Carrin och Sandra 78, det är helt ljuvligt att få se bilderna på era bebisar! Tänk att jag också har en sån liten parvel i min mage! Fantastiskt! :love:

Här är det så där. Min syster med familj kom och hälsade på över helgen och tyvärr drog de med sig en förkylning också. Hennes dotter blev sjuk här. :( Så idag har min förkylning brutit ut och jag hoppas verkligen att jag ska få bli frisk innan förlossningen. Man får väl vara glad för mörkret utanför fönstret så det blir lätt att sova. För magen gör ju inte sömnen lätt direkt, för varje gång jag behöver vända på mig så vaknar jag och bebis måste finna sig tillrätta i den nya positionen så man sover ju inte jättebra.

Det positiva är att jag idag har fyra veckor till BF, dagen närmar sig med stormsteg och jag längtar sååååå efter att få mysa med min lilla bebis. :love:

*KL*
Vi fick åka in på extra kontroll i dag. Misstänkt vattenavgång, men som tur var var det falskt alarm! längtar efter bebis, men vill samtidigt gärna att hon stannar inne i magen till nästa år....

Tjejer!

Jag är ute efter en lite tjockare bomullsfilt till bebis som den kan ha när den sover (har en del filtar redan i fleece osv)! Polarn & pyret har bra kvalité tycker jag men vill gärna kika på några andra färger :angel:

Kvalitén är typ som två lager tyg & mjukt :)

Här hålls det massor av tummar, vi har ju några att komma med nu :)

Började skriva igår kväll o ch har fyllt på under dagen, kommer av mig någonstans mellan en bajsblöja och en ledsen bebis hela tiden, här kommer iaf det jag har skrivit:

Nu är vi äntligen hemma och diverse Luciafirande är avklarat, dock fick jag och tjejerna titta på det på tv:n, men det var lika bra det för jag lipade som en gris :love: och hade nog varit rätt pinsam för dottern :p

Det hela började egentligen i torsdags, jag låg badet med ganska mycket förvärkar när maken kom in och undrade vad som hade hänt med min mage, "hyllan" var helt borta och allt hade sjunkit ned. Han blev lite nervös och bestämde att vi skulle åka in när vi hade hämtat sonen från dagis och placerat om honom hos en kompis. Väl inne på förlossningen stannade det givetvis av men vi fick göra ett UL där läkaren kunde konstatera att det fanns gott om vatten och allt såg bra ut. Hade egentligen tid för eventuell igångsättning på fredagen men tillsammans med läkaren beslutade vi att skjuta på den tiden och sätta onsdag i nästa vecka som absolut slutdatum sen var det igångsättning som gällde. Vi åkte hem och jag kände mig rätt nöjd med det beslutet även om det hade varit roligare med förlossning.

Kommer hem och kollar lite på tv, händer inget direkt så strax innan midnatt gick jag och lade mig i sängen och slösurfade lite. Somnade givetvis med datorn på kudden men vaknade efter tio minuter av ett litet knäpp och sen kändes det som om någon hade haft hål på en vattenballong. Lyckades tyvärr knipa ihop och maken vaknade och fattade på en gång (kors i taket) och hämtade handdukar så sängen klarade sig :(

Ringde först till mamma så att de kunde åka, de har 40 mil enkel resa men ville komma om det drog igång på natten. Maken väckte min stora tjej och informerade om läget så att hon skulle hålla koll tills mormor och morfar kom och körde dem till sonens lucia. Jag ringde förlossningen och vi kom överens om att vi skulle köra själva eftersom jag inte hade några värkar, fast jag skulle ligga så gott jag kunde i bilen. Skakade som ett asplöv hela vägen in men lyckades skriva ett inlägg här iaf :)

Väl framme satte de ctg och allt såg bra ut. Hade lite värkar hela tiden men inget som var särskilt jobbigt, vid kontrollen var jag tre cm öppen och tappen var lika lång som den hade varit innan, alltså inget på g, dock hade ettan fixerat sig så jag kände att jag ville upp och gå men den BM jag hade ville att jag skulle ligga med ctg hur länge som helst, fick inte ens gå på toa. Britsen var sjukt obekväm men jag trodde att det var den berömda molvärken i korsryggen som gjorde ont, fattade inte förrän senare att det var den :devil: britsen. Tydligen var det fullt på alla rum så de ville inte att mitt skulle komma igång eftersom jag skulle vara lie mer personalkrävande :crazy: så därför blev jag liggande.

Sen blev det äntligen dags för skiftbyte och in kommer BM Marina som jag känner att jag klickar med på en gång :) Hon lät mig gå upp och gå på toa, efter att ha fått vänta i två timmar :S och sen fick jag duscha lite. Tillbaks för ett nytt ctg och kontroll, fortfarande bara tre cm öppen men tappen var åtminstone kort och mjuk. Nu var klockan tio och jag gick och duschade en timme, kom tillbaks för ett nytt ctg i ytterligare en timme, värkarna började ändra karaktär och blev rejält mycket ondare. Jag hade läst lite om "dyktekniken" så i varje värk andades jag med små lätta andetag, gick in i mig själv och konfronterade smärtan. Kände att det funkade bra men när Marina kom tillbaks för kontrollen hade jag bestämt mig för att om jag var mindre än sju cm öppen skulle jag skoja till det hela med lite lustgas.

Hon kände efter och sa -Oj då nu börjar det hända grejer och jag tänkte säger du mindre än sju cm nu så får du spö, tur att jag inte sa det :o Åtta cm, men kanten är kvar konstaterade hon. Ingen tid för någon gas alltså utan hon föreslog att jag skulle upp på knä för att låta gravitationen göra jobbet. Väl uppe började kände jag mig så enormt laddad, hela kroppen skakade och tårarna sprutade. Alla tvivel släppte och det kändes som att kroppen var inställd på autopilot, allt som jag hade planerat skulle bara hända. Efter tio minuter kände hon på mig igen och då var jag fullt öppen.

Klarade inte av att ligga kvar utan for upp i knästående med armarna runt makens hals, fick fyra/fem "mellanvärkar" så innan jag kände att det var dags att lägga sig ner. Fick en krystvärk som jag bara pressade lite på, just då dök det bara upp att jag inte ville spricka. Sa till BM att nu får du nog ringa på den där läkaren om du vill att hon ska vara med för här händer det grejer. Fick en krystvärk till och fegade ur igen, hörde hur läkaren och alla andra kom in och började fippla med sina UL och ctg och när nästa värk kom tog hela kroppen i och den första bebisen kommer som skjuten ur en kanon :D då blev det fart på dem, fem personer slängde sig över mig för att hålla fast nästa bebis.

De lyfte upp den första till mig och hon fick ligga där några minuter innan maken fick klippa navelsträngen och de lyfte undan henne. Undertiden hade de tappat bort nästa bebis så de fick känna efter och läkaren hittade en fot och beslutade att de inte skulle vända för hon var redan så långt nere utan de tog vattnet och satte på lite värkstimulerande. Fick en värk på en gång och ett ben och rumpan kom ut, det andra benet roade hon sig med att spara med :crazy: det kändes så sjukt så jag skrek/skrattade och de undrade vad jag höll på med :rofl: fick en värk till och ut kom hon med lite hjälp för huvudet.

Liknande trådar

Relationer Ursäkta mig för det dunderlånga inlägget men känner att jag måste få skriva av mig lite, jag vet inte riktigt vad sjutton jag ska göra...
2
Svar
33
· Visningar
12 444
Senast: Mirre
·
Z
  • Låst
Gravid - 1år Hej tjejer. Jag är gravid och beräknas bli mamma i april. Är det några fler här som är någorlunda i samma vecka? Gärna boende i...
Svar
1
· Visningar
718
Senast: Snurrfian
·
Övr. Grenar Inför stundande hingstval 2011 är det många som grubblar vad de ska vända sig. Ifjol startades en liknande tråd och jag uppfattade...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
25 954
Senast: supercassie
·
Övr. Hund Jag vill berätta för er om en mycket speciell hund. En Finsk lapphund kom till oss den 25:e September 1997. Jag satt hemma hos min...
2
Svar
25
· Visningar
3 775
Senast: Disen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18