mammor vinter 2010/2011

Sv: mammor vinter 2010/2011

Har varit på 8B i snart 24 timmar. Hade bra värkarbete igår kväll. Sen bara slutade allt o har inte kommit igång på riktigt igen. Ska ev få värkstimulerande medicin. Ska träffa doktorn om en stund. Suck. Men det blev ingen julaftonsbebis i alla fall!!

Har varit på 8B i snart 24 timmar. Hade bra värkarbete igår kväll. Sen bara slutade allt o har inte kommit igång på riktigt igen. Ska ev få värkstimulerande medicin. Ska träffa doktorn om en stund. Suck. Men det blev ingen julaftonsbebis i alla fall!!

Åh, vad skönt - vi klarade det alla 3!:banana:

Nu håller vi tummarna för att de får igång värkarbetet på dig! Här är det fortsatt lugnt, vi får väl se hur länge.

Här vill jag efter en sömnlös och smärtfylld natt bara bli av med allting, dessvärre verkar det inte vara helt på g riktigt än. Jag är redan less.

Jag förstår det! Du är väl rätt tidig med din förvärkar?

Själv har jag bara molande mensvärk men däremot ont i hud och ligament för bebis hänger liksom på utsidan och bärs bara upp av mjukdelarna. Skulle behöva en avlastande gördel nu.

tråkigt att värkarbetet kom av sig, men nu kanske det är på G igen:)
Tänkte på dig nu i dagarna utifrån vädret där du bor. Men det är väl bra att du är på sjukhuset i alla fall och hoppas att du slapp åka bandvagn dit.

Här är magen väldigt nersjunken, men bebisen trycker ändå på under revbenen när jag sitter tillbakalutad. Nu har vi fått fira jul så nu kan den komma när som helst, helst innan måndag då jag ska till BM igen. Inga speciella tecken förutom molvärk och smärta i ljumskar. Vilar mer på dagarna men det beror kanske på att jag sover uselt på nätterna. Kanske ska ta panodil innan läggdags så att höfterna inte gör så ont att jag vaknar.

God fortsättningen på julhelgen alla!

Tja, jo, jag tror det. Vecka 36 nu. Men dottern kom ju för tidigt, så risken att det händer nu också är ju lite större. I dag har det varit skapligt långt mellan attackerna, men då har de gjort desto ondare istället. Bävar inför natten, om det fortfarande gör såhär ont och de kommer lika tätt som senaste natten (4-8 min mellan) :-/

Inatt kom lille lucas äntligen efter många timmars värkarbeten. Han mår bra och vi med. Slitna o trötta men lyckliga. Skriver mer så fort jag har tillgång till dator.

*lånar min egen knapp*

Här är det medgångar och motgångar. Positivt är att vi har hittat en läggningsrutin som funkar, hon äter sista målet i sängen, somnar i min famn och sen kan jag lägga ner henne i spjälsängen och sitta med handen på henne i några minuter, så sover hon lugnt vidare där i flera timmar :love:
Äter igen vid 3.30, somnar om direkt i spjälsängen, sen efter morgonmålet brukar hon ligga hos mig och mysa en stund, innan hon övergår till pappa-mys medan jag duschar.

Tråkigare är att jag har inga som helst anlag som mjölkko, jag har nästan ingen mjölk alls nu :( Och jag orkar helt enkelt inte plåga oss båda med att försöka få igång amningen, jag är nämligen inte tillräckligt övertygad om att det skulle funka för att vilja ha en ledsen och hungrig tös i flera dagar.

En roligare sak igen är att hon redan fått två idoler. Hon blir alltid tyst och lyssnande när hon hör rösten på Filip Hammar (?!) och Malena Ernman (mer förståeligt). Såhär ser det ut när hon tittar på "Vem kan slå Filip och Fredrik":

165737_478025223225_541298225_6159423_1257669_n.jpg

(Hoppas ni ser bilden, länkade från Facebook?)

Inatt kom lille lucas äntligen efter många timmars värkarbeten. Han mår bra och vi med. Slitna o trötta men lyckliga. Skriver mer så fort jag har tillgång till dator.

Äntligen! Vad skönt för dig - grattis!

Sista 23/12-bebisen tycks inte ha några planer på att titta ut, här är det fortsatt lugnt.

Hon är ju alldeles bedårande! :love: Vad roligt att hon börjar visa reaktioner på olika röster. :laugh:

Mindre skoj med amningen. :( Huvudsaken är väl att hon får den mat och näring hon behöver, inte varifrån den kommer?

Grattis Pumpernickel och Spiteful Spirit! :bow::bow::bow: Är det killdags nu i tråden?

Igår verkade vara en dag att föda barn, ialla fall på vårt sjukhus där det var kaos. Jag var inne på förlossningen på kvällen efter misstänkt vattenavgång på eftermiddagen. Väntade hemma länge för att se om det skullle efterföljas av värkar, men det var kanske en liten var halvtimme som mest så vi åkte in för kontroll. Väl där konstaterades att vattnet inte hade gått, att det som sipprade var en lös slempropp:o. Jag hade lyckats få lite halvmesiga värkar när jag låg vid CTG:n men inget som påverkat förlossningsarbetet. Blev hemskickad med panodil och har sovit relativt bra inatt. Förstår inte hur slemproppen kan vara helt genomskinlig som vatten, det idag känns mer likt vad jag trodde. Känns som att det drar igång när som helst nu.

Just det, hos BM igår på förmiddagen hade mitt SF-mått vuxit till 40 cm och jag ska därför på extra Tillväxt UL imorgon eftermiddag om inget hänt.
Lycka till alla som ska ha bebisar och grattis alla som fått!!!

Grattis till pojken! :D

Kl

Här är det lugnt, har förberett mig lite mer nu med packad BB-väska och har nu koll på mina och bebis kläder. Jag fick regelbundna förvärkar i förrgårkväll, men det var efter att jag mockat och löslongerat hästen i ridhuset. Så det tänkte jag kanske testa igen efter nyår. Jag vill så gärna ha en 2011-bebis, men är så less på jättemagen och kroppens alla krämpor. Så den kan få komma direkt efter nyår för min del. ;)

Ni som nu fått era barn, hur mår ni i era kroppar så här efteråt? Jag börjar tro att jag för alltid ska vara så här trött och seg och ha ont och inte nå golvet osv. Hur lång tid har det tagit tills ni känt er tillbaks i er "gamla", förgravida kropp?

Jag saknar min förgravida kropp så, och nu förstår jag hur rörelsehindrade och rejält överviktiga har det. På ett ungefär, de har mitt största medlidande!:crazy: Mitt ska ju förhoppningsvis gå över inom kort (eller hur, ni som vet?), medans de andra är mer fast i sina tillstånd. Huga!

Senast ändrad:

Liknande trådar

Relationer Ursäkta mig för det dunderlånga inlägget men känner att jag måste få skriva av mig lite, jag vet inte riktigt vad sjutton jag ska göra...
2
Svar
33
· Visningar
12 444
Senast: Mirre
·
Z
  • Låst
Gravid - 1år Hej tjejer. Jag är gravid och beräknas bli mamma i april. Är det några fler här som är någorlunda i samma vecka? Gärna boende i...
Svar
1
· Visningar
718
Senast: Snurrfian
·
Övr. Grenar Inför stundande hingstval 2011 är det många som grubblar vad de ska vända sig. Ifjol startades en liknande tråd och jag uppfattade...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
25 954
Senast: supercassie
·
Övr. Hund Jag vill berätta för er om en mycket speciell hund. En Finsk lapphund kom till oss den 25:e September 1997. Jag satt hemma hos min...
2
Svar
25
· Visningar
3 775
Senast: Disen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar