mammor vinter 2010/2011

Sv: mammor vinter 2010/2011

Jobbigt med havandeskapsförgiftning men va roligt att få träffa sin bebis snart :love: Kämpa på :bump:

"Liten" rapport från mitt besök på förlossningen idag :) Hade tid vid nio men mitt VIP-rum var upptaget så vi fick vänta. BM kom ut flera gånger och sa att snart är vi klara, det är bra lite kvar, hoppas att hon som låg där inte kände sig stressad :S till sist sa jag att jag behöver ändå bara ett vanligt undersöknings rum för jag ska inte föda några barn idag, hihi. BM blev lite ställd och tyckte att det får du ta med läkaren.

När jag väl kom in i rummet efter en timmes väntan låg det sjukhuskläder och allt framme, men jag sa att här byts det inte om nånting (fortfarande kategorin tjurig treåring :p). Ni får köra ert CTG och sen får vi se tyckte jag. CTG't såg bra ut och läkaren kom in och försökte övertala mig att vi skulle köra för jag är ju faktiskt så långt gången nu att det är som att vara i v. 42 med en enling men jag tyckte att om de mår bra kan vi väl vänta. Så hon körde ett UL och kunde konstatera att det finns massor av vatten kvar, till och med så mycket att tvåan har vänt på sig och ligger i säte, vilket de inte har trott på mig när jag har sagt, jaja spelar ingen roll de kör på som det var tänkt ändå :) Lyckades få in ansiktet på tvåan precis när den gäspade, jätte liten näsa och stor mun :love:

Sen gav jag med mig och gjorde en gynundersökning och (jag älskar att ha rätt) givetvis var jag inte ett dugg mogen, lite bättre än sist men bara två cm öppen och tappen var 3,5 cm så det hade inte gått att köra igång idag heller :laugh: Har fått ny tid på fredag, först ville de ha in mig på onsdag eller torsdag men jag sa att det inte gick :D så nu får vi komma efter sonens luciatåg och sen tänkte jag åka hem med bebisarna så att vi tar dotterns på vägen. Bra planering eller hur :cool:

Får se om jag håller mig så länge bara, just nu gör det ont som :devil: men det kan ju bero på att de var där och rotade igen.

*kl*

Jag har det inte jätteroligt precis just nu... Är i vecka 35 å jar åkt på en förkylning från helvetet :devil:

Har jag varit trött förr är jag död nu... Sover läääänge, vilar däremellan å mår skit annars :cry: Men det är sååå värt det varje gång jag känner bebis kicka å buffa :love:

Ska till BM igen på torsdag å då ska jag få lämna urinprov då mitt blodtryck tydligen går uppåt. Men lika glad för det är jag, för det är bara när dom tar med maskinen som mäter som det är högt, när dom tar manuellt är det bra... :cool: Förstår inte hur stor skillnad det ska va, men iaf :D

Hoppas iaf att bebis ligger kvar till efter nyår, vilket jag är övertygad om, men jag tror inte att jag går över...

Måste även skryta med att ja, sen den 1/12 enbart rökt 4 cigaretter å har i 3 dagar nu varit helt nikotinfri! ÄNTLIGEN kände jag att jag har styrkan, motivationen å viljan att klara detta!!! :banana:

Starkt jobbat :banana: Jag hade sån tur att jag kräktes så fort jag kände röklukten med mitt första barn att jag var tvungen att sluta och har inte börjat igen efter det :)

Äh, vad jag reagerade på var att om man bara har en unge i magen så orkar man med allt man vill, men har man två så är det legitimt att vara trött och orkeslös.

Nu var det ju inte riktigt så jag menade & det var därför jag satte en ;) efter.

Jag kan ju inte påstå att allt är enkelt & okomlicerat. Även jag har en stor mage att dra runt på, som är i vägen när man klär på och av sig, när man ska få på sig skor, knäppa täckesgjordar & plocka upp saker från golvet. Jag orkar inte alls så mycket som i vanliga fall även om jag är piggare nu än tidigare under graviditeten. Jag har haft vad BM kallar en normalgraviditet & det är jag glad för.:laugh:

Du får gärna tränga dej före mej i listan, så spännande även om jag kan förstå om det kanske känns lite jobbigt att det beror på havandeskapsförgiftningen. SKÖNT att ni mår bra både du och bebis! :bump:

Verkar som jag med tränger mig..
Idag när jag minst anade det så gick mitt vatten, hade ju nästan mest förberett min hjärna på att gå ngn vecka över tiden men nu verkar det inte bli så nej. Imorgon ska vi tillbaka för att se om det framskridit ngt och i annat fall sätter de igång mig... Hjälp, jag har ju inget förberett typ... inte packat ngn väska elelr förberett med kläder etc. Blir nog en intressant vecka som förhoppningsvis kommer sluta gott och med en utökad familj...hoppas vi iaf..

Gjorde gyn undersökning nu och det är verkligen helt horribelt med de där tängerna, hur mycket jag än vill och försöker så kan jag inte slappna av. Kallt och vidrigt, gör ont tycker jag. När de känner med fingrarna känns det mer okej,, Hualigen

Oj, här händer det minsann grejer :bump: !
Vad spännande - kommer första vinterbebisarna nu?

Lycka till carrin och Sandra78!

Spännande!! Då får du iaf ingen julklappsbebis:)

(Får se hur det går med oss 2 andra...)

+ Sandra78

Nej, lite sur blir jag allt när ni tränger er före... ;) Skojar bara. Super kul att det snart börjar blir bebisar i tråden! Lycka till båda två!

Senast ändrad:

bara en massa vänta..kommer ju få åka in idag och kolla lite och sedan återkomma imorgon för att sättas igång... vänta vänta vänta liksom.. sambon blev uppjagad och for till affären eftersom vi insåg att vi var lite dåligt förberedda på en del plan, bebis skulle ju dyka upp tidigast om två veckor och eftersom det är första så troligen senare... verkar som det blir ett relativt tidigt decemberbarn. Har en del värkar men inte så täta, ont gör det iaf. Blir nog några intressanta dagar. Vi har bara berättat för de allra närmaste vad som hänt annars jagar nyfikna livet ur oss...

Hur mår Sandra78 och bebis??

Jag får gå tillbaka till min plats i kön tydligen. Helt plötsligt var det inte så farligt ändå utan jag ska bli utskriven och få tid för en ny kontroll... Kan ärligt säga att humöret är såhär: :confused::cry::eek::cry: nu.
Jag är ju jätteorolig för att nåt ska gå på tok med bebis, jag gick ju hela förra veckan och kände efter om inte blodtrycket hade stigit lite ändå (men det kändes inte!) och igår var det så illa att jag fick tjata mig till att åka hem och hämta väskan själv (trots att sambon var med alltså) och nu är det helt plötsligt ingen fara.

Usch vad jobbigt, man blir tokig när allt är fram och tillbaks hela tiden. Blir ju inte bättre av att man vill träffa bebis och har massa knepiga hormoner i kroppen :crazy:

Skickar en styrkekram och hoppas att ni mår bra båda två och att det kommer igång snart av sig själv. Ta det lugnt och vila nu.

Hoppas verkligen de gjort en bra bedömning av dig nu så det inte är någon fara....

Men är du fortfarande hemma? ;) En liten återkoppling till detta med vattenavgång, du har inte blivit beordrad att ligga ner för att inte hämma syre och näringstillförsel till bebis? Är den fixerad nu?

Hoppas att allt kommer gå bra för er nu! :banana::banana:

nej jag fick inga direkta direktiv, tar det väldigt lugnt dock och ska strax in igen. Visst är den fixerad och klar men vänta lär jag ju få göra för det är ingen hejdundrande fart på värkarbetet

Liknande trådar

Relationer Ursäkta mig för det dunderlånga inlägget men känner att jag måste få skriva av mig lite, jag vet inte riktigt vad sjutton jag ska göra...
2
Svar
33
· Visningar
12 444
Senast: Mirre
·
Z
  • Låst
Gravid - 1år Hej tjejer. Jag är gravid och beräknas bli mamma i april. Är det några fler här som är någorlunda i samma vecka? Gärna boende i...
Svar
1
· Visningar
718
Senast: Snurrfian
·
Övr. Grenar Inför stundande hingstval 2011 är det många som grubblar vad de ska vända sig. Ifjol startades en liknande tråd och jag uppfattade...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
25 954
Senast: supercassie
·
Övr. Hund Jag vill berätta för er om en mycket speciell hund. En Finsk lapphund kom till oss den 25:e September 1997. Jag satt hemma hos min...
2
Svar
25
· Visningar
3 775
Senast: Disen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar