Sv: mammor vinter 2010/2011
"Liten" rapport från mitt besök på förlossningen idag
Hade tid vid nio men mitt VIP-rum var upptaget så vi fick vänta. BM kom ut flera gånger och sa att snart är vi klara, det är bra lite kvar, hoppas att hon som låg där inte kände sig stressad :S till sist sa jag att jag behöver ändå bara ett vanligt undersöknings rum för jag ska inte föda några barn idag, hihi. BM blev lite ställd och tyckte att det får du ta med läkaren.
När jag väl kom in i rummet efter en timmes väntan låg det sjukhuskläder och allt framme, men jag sa att här byts det inte om nånting (fortfarande kategorin tjurig treåring
). Ni får köra ert CTG och sen får vi se tyckte jag. CTG't såg bra ut och läkaren kom in och försökte övertala mig att vi skulle köra för jag är ju faktiskt så långt gången nu att det är som att vara i v. 42 med en enling men jag tyckte att om de mår bra kan vi väl vänta. Så hon körde ett UL och kunde konstatera att det finns massor av vatten kvar, till och med så mycket att tvåan har vänt på sig och ligger i säte, vilket de inte har trott på mig när jag har sagt, jaja spelar ingen roll de kör på som det var tänkt ändå
Lyckades få in ansiktet på tvåan precis när den gäspade, jätte liten näsa och stor mun
Sen gav jag med mig och gjorde en gynundersökning och (jag älskar att ha rätt) givetvis var jag inte ett dugg mogen, lite bättre än sist men bara två cm öppen och tappen var 3,5 cm så det hade inte gått att köra igång idag heller
Har fått ny tid på fredag, först ville de ha in mig på onsdag eller torsdag men jag sa att det inte gick
så nu får vi komma efter sonens luciatåg och sen tänkte jag åka hem med bebisarna så att vi tar dotterns på vägen. Bra planering eller hur
Får se om jag håller mig så länge bara, just nu gör det ont som
men det kan ju bero på att de var där och rotade igen.