Sv: mammor vinter 2010/2011
Jag skulle vilja läsa flera förlossningsberättelser men jag lyckas inte hitta dem
. Är nog lite ineffektiv i letandet och tycker inte FL är sådär skitrolig eller lättnavigerad sida direkt. Anledningen till att jag vill läsa fler är mest att jag blir så fantastiskt lycklig vid tanken på att få hålla i min lilla bebis för första gången. Började tom gråta när barnmorskan förklarade hur en förlossning går till med de olika skedena, på föräldrautbildningen. Fniss.
Sen läser man ju om tragiska grejer men där har jag väl en spärr och tänker att visst kan det bli så för mej men det hjälper ju inte att jag går omkring och OROAR mej för det, blir det så, så blir det så.
Håller också tummarna för carrin!
Börjar också längta lite till att bebis kommit ut på utsidan, men hur är det med koffein och amning? Jag längtar just nu efter julmust, trocadero och cola zero men har undvikit allt som innehåller koffein hela graviditeten... Men tänker att jag kanske ska köpa med mej en flaska julmust att ha i BB-väskan
, borde väl iaf inte påverka bebis LIKA mycket vid amning som i magen...? Samma när det gäller ädelost och sånt, jag vet att risken för listeria är försvinnande liten egentligen men jag har undvikit att äta sånt under graviditeten, är det månntro ok att ha en liten mögelost-fest när jag kommer hem från BB?
Min mor kommer vara med mej första dagarna här i huset, efter vi kommit hem jag & bebis, och hon har lovat mej att vi ska fixa en smörgåstårta att fira födelsedagen med
Den längtar jag också efter....
Mycket svamlig idag märker jag! Tänkte egentligen bara skriva att jag var hos bm imorse, v 39+5 idag och bebis är fortfarande inte fixerad! Ska få komma till specmödravården imorgon för ett ultraljud, det ser jag fram emot
Sen ska de försöka mäta mitt bäcken och ev blir det pelvimetri (hum, alltså röntgenmätning), jag hoppas de bedömer att det inte behövs och att jag får invänta spontan förlossningsstart.
Hjärtljuden gick ner ganska mycket medan jag låg men det trodde bm berodde på att det blir sämre flöde i aorta när jag ligger ner (jag har inte kunnat ligga på rygg på skitlänge och det är ännu en sak jag längtar efter!).
Hade migrän idag igen och känner stressen över att C-uppsatsen FORTFARANDE inte är klar... skulle så gärna bara vilja ligga i soffan och titta på filmer och slappa nu fram till bebis vill komma...