mammor vinter 2010/2011

Sv: mammor vinter 2010/2011

Ligger på förlossningen nu, vet inte om det är riktigt igång än men värkarna kommer ganska tätt och gör ont på ett nytt sätt. Har däremot inte öppnat mig så mycket än... Får se om det blir hemgång sen.

Jag vill INTE ha en julklappsbebis! Här försöker vi tala förstånd med honom & tala om att han kommer att ångra sig resten av livet om han bestämmer sig för att titta ut på julafton...:D

Exakt!! Jag har tagit några allvarliga diskussioner med lillkillen om att han gärna får komma innan jul, men då ska vi hinna hem o fira jul i så fall. Och annars går det bra med att vänta tills efter nyår också :D

Vi får väl se när han tittar ut...

Åh vad segt det är, ligger med ctg nu. Ska få frukost och sen är jag ordinerad promenad. Känns inte riktigt som att kroppen är med utan det har satt igång för att hon ryckte i tappen i tisdags. Däremot känner jag mig lugn och laddad så sätter det igång på riktigt så :bump: :bump:

Jag hade aldrig hört talas om slemproppen på människor innan mitt första barn föddes men hade sett den flera gånger på ston och antog att det var samma för oss :) här kommer iaf mina slemmisars historia ;)

...

Förresten, tackar så mycket för slempropparnas historia! Nu känner jag mig mycket tryggare med den delen av min förlossning. :D

Nix, min kropp vill inte riktigt som läkarna på föelossningen, de drar och rycker i tappen. Jag får värkar men inget mer. Fick iaf nog och åkte hem, köpte världens största godispåse på vägen hem.

Kom tyvärr hem till världens kaos, hästar som hade varit lösa och hamnat med såna de inte var vana att gå med, bla hade fölet hamnat hos en väldigt kaxig valack men som tur var verkar de vara ok. Bara för maken att gå ut och laga staket. Det lätt rymningsbenägna ponnyskrället, med tillhörande föl får gå i ridhuset (tackar högre makter för att jag har ett) resten av vintern eller iaf tills jag orkar klippa henne igen, vill ju att fölis ska få gå på lite vanligt underlag under uppväxten.
Huset såg ut som :devil: eftersom mina päron av någon outgrundlig anledning inte kan ta av sig ytterskorna, så när maken lagat klart staketet fick stackarn moppa hela huset :(
Sonen var tokmammig/pappig och ville absolut inte följa med päronen över helgen, fast innerst inne vill jag ha honom hos mig ändå :love: så han fick stanna hemma och annan jourbarnvakt är fixad.
Sen fick jag en nervös svärmor på halsen. Hade inte sagt något till henne om att vi åkte in. Hon är orolig så det räcker ändå efter sina personliga upplevelser så vi kände att vi inte ville berätta för henne förrän det verkligen var på gång eller t.o.m. redan klart. Tyvärr hade en av mina kompisar mamma som jobbar ihop med svärmor fått reda på att jag var inne. Kompisens mamma hade skickat ett sms till svärmor som när hon fick tag på sin son var mer eller mindre i upplösningstillstånd (hade inte en tanke på att hon kunde få reda på det den vägen) :crazy: Allr detta ovanpå en natt med massa ont och tre timmars sömn :eek:

Så nu checkar jag ut från mitt liv över helgen och nåde den bebis som tänker titta ut ;) Är iaf otroligt tacksam att min man har styrt upp allt idag, snart kommer han upp med mat :love: fast han slapp ju ha ont iaf :)

Oj! Det lät som en minst sagt livad hemkomst. Då håller vi tummarna för att bebisarna håller sig på plats i helgen och att du och maken får lugn och ro!

Haha, börjar få lite perspektiv på det hela. Det hjälpte att skriva av sig... Tänk om man hade haft två bebisar med sig hem också :crazy:

(kl) Var på ännu ett ul i dag, lite har ungen växt iaf men är fortfarande liten. Beräknad vikt för åldern var ca 2200-2300 om jag minns rätt, den faktiska vikten var knappt 1900.
Lite högt blodtryck hade jag så om en vecka måste jag åka på koll igen. Suck. Börjar lessna på resorna men samtidigt är det ju bra att de håller koll. Jag ska även få gå till en aurora-bm och försöka lugna ner mig lite inför förlossningen. Kan nog behövas.

När är du beräknad till? Jag fick också reda på att jag väntar en liten bebis, 2700 ca väger h*n mot för förväntade 3000, jag har bf 19 december.
Men med två små föräldrar kan man ju inte kräva att h*n ska vara så stor heller.

Haha, börjar få lite perspektiv på det hela. Det hjälpte att skriva av sig... Tänk om man hade haft två bebisar med sig hem också :crazy:

Oj, vilken dramatik där hemma! Det var nog tur att de små valde att vänta ett tag.

Jag är lite orolig att min etta har vänt sig :crazy: . Jag tyckte jag kände ett huvud mitt på magens högra sida igår kväll och ett annat som vanligt uppe på vänster sida. Magen står ut mer på mitten också. Men så länge inget verkar vara på gång så är det väl bara att avvakta. Får be om en extrakoll på måndag tror jag minsann, det är ju inte så lång tid kvar så om det blir planerat snitt är det nog bra att boka in det snart.

Exakt!! Jag har tagit några allvarliga diskussioner med lillkillen om att han gärna får komma innan jul, men då ska vi hinna hem o fira jul i så fall. Och annars går det bra med att vänta tills efter nyår också :D

Vi får väl se när han tittar ut...
Precis så går diskussionerna här också!:D Vi får se om det hjälper...

jag fick höra igår att det fanns ingen större risk att min bebbe väntade tills den 23e eftersom mamman inte är lugn en sekund...hehe..vi får väl se..gärna inte julafton iaf...

Liknande trådar

Relationer Ursäkta mig för det dunderlånga inlägget men känner att jag måste få skriva av mig lite, jag vet inte riktigt vad sjutton jag ska göra...
2
Svar
33
· Visningar
12 444
Senast: Mirre
·
Z
  • Låst
Gravid - 1år Hej tjejer. Jag är gravid och beräknas bli mamma i april. Är det några fler här som är någorlunda i samma vecka? Gärna boende i...
Svar
1
· Visningar
718
Senast: Snurrfian
·
Övr. Grenar Inför stundande hingstval 2011 är det många som grubblar vad de ska vända sig. Ifjol startades en liknande tråd och jag uppfattade...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
25 954
Senast: supercassie
·
Övr. Hund Jag vill berätta för er om en mycket speciell hund. En Finsk lapphund kom till oss den 25:e September 1997. Jag satt hemma hos min...
2
Svar
25
· Visningar
3 775
Senast: Disen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar