mammor vinter 2010/2011

Sv: mammor vinter 2010/2011

Igår fick min stackars bebis prova på att få airbag på sig. Jag lyckades krocka rejält med en bil på väg till jobbet. Snacka om att få panik och oroa halvt ihjäl sig. Hela gårdagskvällen , natten och dagen idag har kantats av CTG och olika kurvor, ultraljud och undersökningar innan vi till sist fick beskedet att allt verkade bra och vi fick fara hem. himmel så upprörd och rädd jag blev, som bilen sen såg ut hade det kunnat vara betydligt värra för oss båda. Nu kommer jag väl vara halvt hysterisk innan h*n är född och vi ser att det är bra....

*hu*

Igår fick min stackars bebis prova på att få airbag på sig. Jag lyckades krocka rejält med en bil på väg till jobbet. Snacka om att få panik och oroa halvt ihjäl sig. Hela gårdagskvällen , natten och dagen idag har kantats av CTG och olika kurvor, ultraljud och undersökningar innan vi till sist fick beskedet att allt verkade bra och vi fick fara hem. himmel så upprörd och rädd jag blev, som bilen sen såg ut hade det kunnat vara betydligt värra för oss båda. Nu kommer jag väl vara halvt hysterisk innan h*n är född och vi ser att det är bra....

*hu*

Men hjälp!:cry: Stackars dig - tur att det gick bra!

Usch vad hemskt, skönt att allt verkar vara ok :) Är själv skit nervös så fort jag sitter i bilen med jätte magen.

Tack alla... jo det var verkligen änglavakt för just den här dagen hade min egen bil strejkat och jag fick ta sambons större och betydligt nyare bil, den räddade oss. Tyvärr blev det inte så mkt kvar av den bilden men det var ju bara en bil....

Känner mig lite trött men bebis verkar piggelin. Funderar på att inte jobba mer nu. Hade ju tänkt jobba någon vecka till men det är ju tveksamt nu, vill inte riskera något...

Vilken tur att du hade en bra bil!!! Och en ängel som vakade också! Förstår om du inte känner för att jobba mer, här håller också arbetslusten på att ta slut...

*kl*

Både idag å igår har jag känt som stickningar i livmodertappen (tror jag.. inne i slidan iaf) å sen har det huggit till 2 ggr så det gjort riktigt ont... Normalt eller inte?

Normalt vet jag inte. Men det har jag också haft de senaste veckorna från och till. Så att man måste stanna upp.

Carrin- vilken tur du och bebisen hade. Läste precis på någon hemsida om airbag och graviditet. Här i skåne har det varit snöslask idag och jag har sommardäck. Mest sugen på att hålla mig hemma. Du har väl BF om en månad? Kan du inte sjukskriva dig en vecka utifrån olyckan och sedan ta FP?

Jag har haft små hugg ner i underlivet lite till och från tidigare, alltså små ilningar. Alltid när bebis varit vaken, så jag har bara antagit att hen kommit åt något i sina aktiviteter. :)

Men blev faktiskt lite orolig måndags... Fick rätt kraftig mensvärkskänsla. Rejält ont på "nedersidan" livmodern som spred sej uppåt längs båda sidorna, även ner i ljumskarna och bak i ländryggen. Blev illamående och fick lite frossa. Kändes som riktig mensvärk, dvs smärtan gick lite i vågor med värst smärta typ var 3:e-4:e min. Jag fick till och med för mej att NU är det på G...förlossningen liksom. Det skumma var att magen inte alls blev hård, som den ju blivit vid sammandragningar förut. Magen var liksom fortfarande mjuk, men det gjorde oooont. Men sen lugnade det sej. Har dock haft lite mot mensvärkskänsla lite till och från sedan dess, med fortsatt mjuk mage.

Utan att ha pratat med BM eller så, är min teori att bebis typ glidit ner mer och fixerat sej, och jag har för mej sedan innan att jag har rätt känslig livmodertapp (har hänt x antal ggr vid sex tex att jag blivit tvär-illamående, spytt och fått tokfrossa... och har också rejäl mensvärk i vanliga fall, sådär att jag kan svimma av smärtan.), så jag tror typ att värken kommer sej utav det.

För om det vore förvärkar, riktiga sammandragningar, borde väl ändå magen bli lite hård liksom?

Nu i helgen är sista helgen jag jobbar. Långa pass om 12-13 h kommer det bli men det känns skönt att få de pengarna att dryga ut kassan med, sen. Sen blir det fokus på uppsatsskrivande... Längtar asmycket efter att få snusa bebishud och vill helst bara att hen ska komma NU NU NU! Men uppsatsen måste ju också skrivas, så bebbe får gärna vara lite chill - mer chill än sin mamma :D.

Sjukt obehagligt lät det, men vad skönt att det verkar ha gått bra för er båda!

Har varit på TUL idag :) båda ligger med huvudet ner och de väger ungefär 2,7/2,6 kg och är typ 49/48 cm långa så nu får de komma när som helst enligt läkaren :banana::banana: Fick göra ett CTG också och det såg jätte bra ut så nu är det bara att vänta :)

Fick hem min amningskudde idag och som "laptopkudde" är den utmärkt :cool: hoppas att den funkar lika bra sen ;)
Å, vilket bra läge och vad stora & jämna de är! Ligger de på normalkurvan för enlingar? Vilken kudde har du köpt? Jag velar än - jag har ett ihoprullat täcke här hemma men jag är sugen på en formfix eller en kudde från tvillingklubben. Men det är svårt att bestämma sig när man inte kan klämma och känna på dem tycker jag. De finns inte i butik här i närheten heller.

Här är allt lugnt än, jag samlar vätska i mängder och börjar anta flodhästformat på allvar. Det blir nytt TUL på fredag. Just nu ligger Tv 1 med huvudet nedåt och Tv 2 i säte. Jag/vi kollas 1 g per vecka med CTG och en g av läkare eller BM. Det känns bra med täta kontroller. SF måttet är 40 cm nu och det är rejäl lymfstas av allt under magnivå :crazy: . Sova är svårt eftersom ingen ställning fungerar längre än 1 timme i taget. Snart sågar jag ut ett hål i sängen för magen så jag kan ligga på mage igen!

Har ni nån känsla för när bebisen/bebisarna i magen tänkt komma? Jag har verkligen en klar känsla av att min bebus tänkt stanna kvar i magen över BF. Sen har jag iofs en klar känsla av att förlossningen kommer gå åt skogen också (menar för bebis del...mycket otäck tanke!), det hoppas och tror jag är nån sorts hjärnspöke som på något vis ska förstärka mina omvårdnadskänslor, eller nåt.
Jag har hela tiden haft en klar känsla av att de kommer att komma i slutet av November. Men just nu har ju sammandragningarna minskat rejält och ingen är fixerad, så vi får väl se om jag har rätt.
Åt skogen-känslan har jag också men den har kommit mer ju närmare förlossningen jag kommer så jag hoppas att det bara är en kombination av rädsla att något ska hända och ett sånt där hjärnspöke du beskriver.

Jag längtar väldigt efter att få träffa dem på utsidan nu :love::love: .

Ska se hur jag mår på måndag och sedan kan jag nog få havandeskapspenning i såfall.. jobbar ju bara deltid men eftersom jag har en timmes restid plus lite riskabelt arbete känns det kanske som befogat. Bebis verkar snarare ha piggnat till av all uppståndelse men jag är inte riktigt nöjd med hur det känns, ska ta det riktigt lugnt idag med...

Ingen i tråden som fått någon bebbe ännu??

Förra grav fick jag kraftig mensvärk, frossa och kräktes nästan, 3 veckor före förlossningen. Då var bebisen redan fixerad så det var nog riktiga förvärkar som förberedelse på förlossningen. Jag hade inga sammandragningar då utan bara ont. Hjälpte att sitta på pilatesboll och rulla. Nu har jag flera veckor tidigare än förra gången känt av samma sak. Eftersom jag känt även ilningar, hugg och stick och tryck långt ner trodde jag att bebisen flyttat ner men det hade den inte. Så så länge det bara är mensvärk utan sammandragningar eller sammandragningar utan smärta är det nog bara en del av kroppens sätt att förbereda sig. men om det kommer regelbundet och allt tätare och som vågor som sköljer in över kroppen kanske du ska kontakta sjukvården och fråga.

Japp de ettan ligger precis precis på kurvan och tvåan lite under men ändå inom normalintervallet för enlingar. Jag har köpt en formfix, den är stor och bra så jag tror den kan funka, har bara provat ammningskudde en gång innan och det var på BB för snart tretton år sen :crazy: så jag har inget att jämföra med men hoppas som sagt att den är ok. Håller med om att det inte går att sova längre och det är ju lite illa när man är mer eller mindre sängbunden, har gjort en liten lista på saker jag längtar efter förutom att snusa bebis:

Sova på mage.
Rida.
Gå på promenad.
Äta LCHF, hade kanske gått men ägg är så sjukt äckligt av någon anledning och har fått order att äta pasta och kolhydratladda av läkaren.
Inte känna mig som en flodhäst hela tiden.
Mocka, min terapi :)

Känns inte som att man har så höga krav längre :cool:

Var på vattengympan igår och innan sprang jag ett litet ett varv på stan men tror inte att jag vågar det nästa vecka, blir ju lite illa om det sätter igång på kvällen och alla krafter är slut...

Skönt med mycket kontroller :) och att din etta ligger som den ska, tydligen spelar det ingen roll hur tvåan ligger så länge den inte ligger på tvären när den ska ut. Jag har blivit lovad att få ligga på sidan och sen bara vända mig på rygg sista minuten när ettan ska ut så att de kan hålla fast tvåan och styra den rätt och sen får jag göra hur jag vill igen :banana:

Jag ska bara till BM nästa vecka men sen blir det läkaren veckan efter, då ska de tydligen kolla hur mogen jag är och sen utgår vi från det :crazy:

*hugger sista*

Att det kan vara så jobbigt att baka bebis! Jag var på 40-års fest igår, stannade 4½ timme varav en stor del av tiden gick åt till att äta, och resten av tiden hade jag utsett mig själv till fotograf för att komma ifrån alla lekar (det krävs mycket alkohol för att jag ska känna mig bekväm med diverse vuxenlekar), det är ju fördelen med att ha en stor kamera med ännu större blixt :D
Tur att sambon var nykter, för jag var så slut igår att jag inte vet om jag hade klarat av att köra de tre milen hem på ett bra sätt :o

Var uppe strax efter sju i morse för att skjutsa sambon till jobbet då vi för tillfället bara har en bil. Åt frukost där, kom hem, släppte ut hunden i trädgården en stund och gav henne mat. Kravlade tillbaka till sängen och vaknade 12! Och är fortfarande lite trött och frusen sådär :crazy:
Verkar som att all energi går åt till bebis, men huvudsaken är ju att h*n får det som behövs.

Haha, förresten, vilken hicka den lille stackaren fick igår kväll, fanns bar ett alkoholfritt alternativ förutom kranvatten och det var cola. Så efter tre burkar cola kunde man tydligt SE bebis hicka :rofl:

Liknande trådar

Relationer Ursäkta mig för det dunderlånga inlägget men känner att jag måste få skriva av mig lite, jag vet inte riktigt vad sjutton jag ska göra...
2
Svar
33
· Visningar
12 444
Senast: Mirre
·
Z
  • Låst
Gravid - 1år Hej tjejer. Jag är gravid och beräknas bli mamma i april. Är det några fler här som är någorlunda i samma vecka? Gärna boende i...
Svar
1
· Visningar
718
Senast: Snurrfian
·
Övr. Grenar Inför stundande hingstval 2011 är det många som grubblar vad de ska vända sig. Ifjol startades en liknande tråd och jag uppfattade...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
25 954
Senast: supercassie
·
Övr. Hund Jag vill berätta för er om en mycket speciell hund. En Finsk lapphund kom till oss den 25:e September 1997. Jag satt hemma hos min...
2
Svar
25
· Visningar
3 775
Senast: Disen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar