mammor vinter 2010/2011

Sv: mammor vinter 2010/2011

På tisdag får jag kanske med veta hur bebis ligger..vore väl dags om inte annat

Den är verkligen inte still, revbenen är riktigt roliga att mosa.. Och när jag plockade av skorna på en ponny idag blev det stormiga protester, den ställningen uppskattades inte..hehe

KL

Smyger in ifrån en dalande Höstmamme-tråd där de allra flesta ungar förmodligen ploppat ut vid detta laget och man är hyfsat ensam kvar :crazy:
Är på BF+6 idag och inte en bebis så långt ögat kan nå.
Har haft elakt smärtsamma förvärkar hela natten och förmiddagen med som mest 5 minuter emellan så jag hoppas verkligen att det kan vara på gång nu under de närmaste dagarna. För tillfället har det avstannat helt.
Hade ett litet drama förra helgen när bebis vart lite trött och vi blev beordrade igångsättning, men efter några timmars väntan vände det och gick åt rätt håll så då beslöt vi tillsammans med läkaren att avvakta. Vill gärna få igång förlossningen på naturlig väg om det går.
Vilka datum börjar ni på i denna tråden? Är det december tro?

ja .än så länge har inga bebisar från tråden kommit ut...
Däremot är tråden lite seg, kanske mest beror på att det inte är populäraste årstiden att få barn, ibland väljer man inte helt själv datum dock...
Då väntar vi spänt på när det kommer ut en liten då.. Vet du vad det är för en??

Hej!

du är själkvlart välkommen här. Jag tror att BF-datumen i tråden börjar i december. Men var man hör hemma beror väl på när man tycker att vintern börjar. Såklart roligt om man får barn någorlunda samtidigt.
Har följt höstmammetråden och läst om er. Tjuvkikar i de trådarna där bebisar ploppar ut. Ännu mer sedan jag själv blev gravid.

Hoppas att det startar av sig själv snart. Kan förstå att det är drygt. Jag hade förra graviditeten som mest smärtsamma förvärkar cirka 3 veckor innan förlossning. Fast det var inga uppehåll utan konstant molande värk i ett par timmar. /Alanis

Efter förra helgens skrämselhicka när de inte hittade vare sig andnings- eller sväljreflexer blev vi ultraljudade fyra dagar i rad för att de ville ha uppsikt över utvecklingen. Det var svårt att inte kunna tyda ultraljudet till slut så vi vet med bestämdhet att det är en liten grabb. :love:
Nu på eftermiddagen har för/värkarna kommit igång igen och det är frustrerande att inte veta om det är på riktigt eller inte. Har inget badkar så jag kan inte prova att bada bort smärtan, och inte blir det bättre av att man reser sig och går omkring. Hittar ingen bekväm ställning alls och vissa av värkarna gör så ont att jag grinar. Om detta bara är förvärkar vill jag inte ens veta hur riktiga värkar känns.
Har kopplat på mig min hyrda TENS och tycker att den hjälper skapligt, men inte fullt ut. Nån som har haft sån innan och kan tipsa om effektivaste stället att sätta elektroderna? Mina värkar känns nästan bara framtill, knappt alls bak i ryggen.
Nä nu måste jag nog lägga mig ner en stund. Pust.

vänta och vänta..det är väl dags att det sätter fart nu va..

Idag har bebis varit och blivit undersökt av BM. Helt otroligt nog undersökte hon att h*n låg bra (dvs åt rätt håll) vilket var fallet..tur.
SF måttet var något över kurvan men inga gigantiska avvikelser och eftersom jag inte gått upp något sedan sist ´så var det bara att avvakta och se..

Och vi har varit hos BM i dag och pratat förlossning. Insåg att det blir min tredje förlossning, och kanske vi snart vågar tro på att den blir sådär som folk pratar om, att man går hemma med värkar, åker in när de kommer för tätt osv.... Däremot sa BM att vi ska räkna med att de vill behålla oss minst 2 dygn på BB, absolut ingen tidig hemgång. Och så ska vi hellre åka in en gpng för mycket och för tidigt än att vänta hemma för länge. Prinsessan i magen ligger fortfarande i sätesläge, så vi ska avvakta ett par veckor, annars försöker de vända. Ska på tillväxt-UL på torsdag, får se hur det ser ut då.

Jag säger välkommen hit och åh vad spännande, i samma andetag :)

Själv var jag hos barnmorskan igår och fick höra att bebis nu nästan är helt fixerad, så h*n börjar väl vara startklar nu :bump: Lite drygt en månad kvar nu.
Förlossningsplaneringen blev väldigt kortfattad: positiv till dusch och lustgas, tveksam till EDA men vill bli erbjuden det om behov finns. Vill amma.
Mer än så kunde jag liksom inte komma fram till :D

Nu så har jag varit på tillväxt-ul. En liten stackare är denna också, precis som systern var. En flödeskurva gjordes och där var det inga problem, så det var ju skönt. Ska på ny koll om ett par veckor, antar att de vill hålla koll med tanke på storleken och att förra barnet kom för tidigt.
För övrigt mår jag bra - om bara förkylningen kunde ge sig nån gång! Den har suttit i flera veckor nu, de senaste dagarna har jag haft feber, ont i skinnet och nu hostar jag som en blådåre. I morgon får jag veta om det finns någon hostmedicin jag kan äta.

Jag köpte Theracough när jag var asförkyld för ett par veckor sen, den verkade inte ha några biverkningar för gravida (inga kända iaf). Fast du kanske tänkte nån annan sorts hostmedicin, det är slemlösande.

*kl*

Har varit hos BM idag. Bebus ligger fortfarande med huvudet neråt men är inte direkt fixerad, går att rucka rätt mycket på huvudet. Är i v 36+4. Annars var nog det mesta rätt bra.

Jag har varit as-stressad senaste dagarna. Haha. Insåg att bebis kan komma vilken sekund som helst i princip. Men det var bra, fick lite eld i baken med C-uppsatsen.

Har ni nån känsla för när bebisen/bebisarna i magen tänkt komma? Jag har verkligen en klar känsla av att min bebus tänkt stanna kvar i magen över BF. Sen har jag iofs en klar känsla av att förlossningen kommer gå åt skogen också (menar för bebis del...mycket otäck tanke!), det hoppas och tror jag är nån sorts hjärnspöke som på något vis ska förstärka mina omvårdnadskänslor, eller nåt.

Dras oxå med en elak hosta efter förkylning och köpte oxå Teracough. Hostan har hållt i sig i 2 v nu och fortfarande slemmar halsen igen jättemkt :( Förra v vaknade jag av en hostattack och sen på morgonen upptäckte jag att jag hostat sönder blodkärl på ögonlocken... skitläskigt. Stackars bebis som inte får lugn o ro där inne...

Slemhosta har jag inte, utan rethosta. Noskapin sa doktorn att jag kunde äta så nu ska jag handla sånt. Har ont i magen efter allt kraxande.

Tänkte just tipsa om Noskapin, det tog jag i höstas när jag var förkyld. Hoppas det hjälper, inget kul när man tror att man ska hosta sönder både revben och bebis!

*kl*

Jag kom att tänka på en sak... Vi har rätt så kallt i sovrummet, och med tanke på att det skulle bli en kall vinter så lär det ju inte bli någon bastu där inne när liten anländer heller. Hade ju tänkt ha vanligt täcke men det kanske är bättre med en sovpåse?
Typ som denna: http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/00162813
Annars blir det väl en köldchock varje gång bebis ska ha mat?

Jag har köpt sovpåsar :) Läste någonstans att nu för tiden rekommenderar de inte täcke till barn under tolv månader :confused: Fast det har mina andra haft och det gick bra det med. Tycker iaf att sovpåsarna verkar praktiskt ffa nu när det är två som ska ligga i samma säng :)

Har varit på TUL idag :) båda ligger med huvudet ner och de väger ungefär 2,7/2,6 kg och är typ 49/48 cm långa så nu får de komma när som helst enligt läkaren :banana::banana: Fick göra ett CTG också och det såg jätte bra ut så nu är det bara att vänta :)

Fick hem min amningskudde idag och som "laptopkudde" är den utmärkt :cool: hoppas att den funkar lika bra sen ;)

Skönt att det gick bra på sjukhuset, träffade ju på din karl som berättade lite.

Vi har också varit på TUL. Ca 2,3 kg och hon har vänt sig sedan vi var hos BM i tisdags, nu var det huvudet ner. Så, nu börjar det bli klart! Ska se om vi hinner plocka fram lite baykläder i kväll :love:

Liknande trådar

Relationer Ursäkta mig för det dunderlånga inlägget men känner att jag måste få skriva av mig lite, jag vet inte riktigt vad sjutton jag ska göra...
2
Svar
33
· Visningar
12 444
Senast: Mirre
·
Z
  • Låst
Gravid - 1år Hej tjejer. Jag är gravid och beräknas bli mamma i april. Är det några fler här som är någorlunda i samma vecka? Gärna boende i...
Svar
1
· Visningar
718
Senast: Snurrfian
·
Övr. Grenar Inför stundande hingstval 2011 är det många som grubblar vad de ska vända sig. Ifjol startades en liknande tråd och jag uppfattade...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
25 954
Senast: supercassie
·
Övr. Hund Jag vill berätta för er om en mycket speciell hund. En Finsk lapphund kom till oss den 25:e September 1997. Jag satt hemma hos min...
2
Svar
25
· Visningar
3 775
Senast: Disen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18